Det som irriterer med FB (eller rettere sagt en del av de som bruker det) er de som hvert femte minutt, uansett situsjon, drar frem den j... telefonen sin for å sjekke og oppdatere den såkalte profilen sin. Det er rett og slett uforskamma.
Ja, det gjør jeg også jobber foran skjermen hele dagen på jobben. Men har ikke før kommet hjem før jeg starter privat PC'en. Skal jeg ta en røyk på verandaen er det greit å ta med seg Ipaden så en kan lese videre etter å ha forlatt skjermen i stua. Er nok en større nettbruker enn gjennomsnittet forstår jeg.taco skrev:Jeg jobber foran skjermen hele dagen, og da holder det, bortsett fra en sjekk på MC-siden.![]()
Det som irriterer med FB (eller rettere sagt en del av de som bruker det) er de som hvert femte minutt, uansett situsjon, drar frem den j... telefonen sin for å sjekke og oppdatere den såkalte profilen sin. Det er rett og slett uforskamma, og det er like før et par gode venner skal få det mitt i tryne(boka) av meg.![]()
Så får det gå som det går....
Du skal rett og slett forby folk å bruke mobilen når de er på besøk hos deg, eller la være å komme på besøk? Da hadde iallefall jeg latt være å komme....taco skrev:Dagene og livet generelt er helt fint, men når du har invitert et vennepar og som sitter å "smugkikker og oppdaterer" i hyggelig lag, så er grensen nådd. Vi har da ikke invitert folk for at de skal sitte kommunisere med andre!
Det er jo ikke tilstedeværelse i det hele tatt.
Det er 20 år siden jeg la bort irritasjon i trafikken!!! Der gjelder det også å vise respekt ydmykhet som på alle andre plan.
Helt enig!taco skrev:Jeg ser at jeg blir oppfattet litt forskjellig nå....
Men jeg mener da ikke å forby. Selvfølgelig må folk få ta telefonen hvis det ringer, det kan jo være noe alvorlig - f.eks med våre foreldre som er i 80-åra! (og da skjønner du at vi nærmer oss seksti). Men det er forskjell på det og å oppdatere Facebooken sin.
Jammen er det godt å få ut litt frustrasjon....
Jeg også,så enig med "taco" som det går an å bli.FB er tidenes største "tidstyv", folk har jo gått helt av hengslene.AJ skrev:Helt enig!taco skrev:Jeg ser at jeg blir oppfattet litt forskjellig nå....
Men jeg mener da ikke å forby. Selvfølgelig må folk få ta telefonen hvis det ringer, det kan jo være noe alvorlig - f.eks med våre foreldre som er i 80-åra! (og da skjønner du at vi nærmer oss seksti). Men det er forskjell på det og å oppdatere Facebooken sin.
Jammen er det godt å få ut litt frustrasjon....
Er en uting med folk på besøk som sitter og smiler og ler med all fokus på telefonen, helt fraværende, men samtidig veldig oversynlige i måten de lever i sin egen (Facebook)verden...
eller irriterende medier?? :-#jhn skrev:Kanskje usosiale medier e et mer treffende navn?
Mer å lese her...:Joacim Lund - kommentar i Aftenposten skrev:Troll etter troll
Det er vanskelig å være uenig i Laniers bekymringer over den digitale utviklingen. Nettet er blitt en arena for det han kaller drive-by anonymitet, og det ser ut til å få frem det verste i folk. Trolling, kaller Lanier det. Og det bor et troll i oss alle.
Jøss! Er det en til som ikke bruker Fjæs-boka?ArcticTiger skrev:Finner ikke meg på Feis-Buk
Har også diskutert mye på nettet, anonymt. Da flere og flere steder forlangte fullt navn, valgte jeg å gi meg med de "alvorligste" temaene. Jeg har blant annet diskutert en del politikk. Mine mot-debattanter var ofte mennesker i samme kategori som han som er "midtpunktet" på tinghuset i Oslo om dagen. Jeg er derfor glad for at jeg opptrådte anonymt. Det var til tider både trusler om vold og drap. Som anonym kan man til en viss grad føle seg beskyttet, selv om det nok er mulig å spore IP-adresser osv. Vi diskuterer jo mer eller mindre anonymt her også, blant annet for å beskytte våre kjæreste eiendeler, tohjulingene fra tyveri..joo skrev:Anonymitet på nettet er vel noe av det verste som nevnt. Det enkelte folk får seg til å skrive er korttenkt og ofte provoserende, selvsentrert og snever frustrasjon... Dessverre er det en del sosiopater som lever livet på den måten. Og de vises så utrolig i landskapet selv om de forhåpentligvis utgjør en meget liten gruppe. Personlig syntes jeg det gjør vår verden fattigere og styggere. Blir langt mellom det som har reell betydning. Da er det bedre å ta fram ei god bok og lese gjennomtenkt og velformulert tekst med litt dybde som inviterer til egen tankevirksomhet, og gjerne noe som utfordrer egne meninger og livssyn.
Som svært aktiv forumist på et par andre fora om ting jeg er (over)engasjert i har vist meg at slikt likevel kan fungere svært bra så lenge man holder seg til temaet forumet er ment for. Da er det et aktiva! Verdifullt.
På fora for interessegrupper (som dette) kan det oppstå verbal slåsskamp om religion og politikk blir en del av det. Om man holder slikt utenfor (i stor grad i alle fall) mener jeg at funksjonen bevares. Selv om man kan gi et lite sleivspark når det gjelder veistandarden f.eks, siden det har ganske stor betydning for oss![]()
Forresten, jeg har fremdeles stor tro på at de fleste menneskene er gode
dette er jo en form for sensurering....skulle vi ikke ha mer "åpenhet" etter sist sommer da?SuperMorten skrev:Har også diskutert mye på nettet, anonymt. Da flere og flere steder forlangte fullt navn, valgte jeg å gi meg med de "alvorligste" temaene.
Jeg respekterer for all del de som vil ha fullt navn osv, men siden jeg ikke kan gjemme meg bak et Olsen eller Hansen, hvor det er mange å velge i, tør jeg rett og slett ikke diskutere alvorlige tema lenger. Det mest alvorlige jeg diskuterer nå er MC (og faktisk det eneste), og det er jammen alvorlig nok..mekkern skrev:dette er jo en form for sensurering....skulle vi ikke ha mer "åpenhet" etter sist sommer da?SuperMorten skrev:Har også diskutert mye på nettet, anonymt. Da flere og flere steder forlangte fullt navn, valgte jeg å gi meg med de "alvorligste" temaene.
resultatet er jo at de mer kritiske røster blir kneblet...samme hva en er for/mot...hva har vi tjent/tapt på dette?
håper som sagt at dette ikke gir flere ekstremister som da heller går til håndgripligheter istedet for diskusjon.