AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av Intruder »

ArcticTiger skrev::roll Åsså jeg som trudde at det bare var jeg som kom med tullete kommmentarer her inne :scratch :-)å
Mange med tullete kommentarer,men du er nok i særklasse den ypperste.. :lol :sorry
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av Svein2 »

Klarte du å levere tilbake CBF`n eller avtalte du med dem så de Tiger`n i innbytte AJ. :knegg

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:Klarte du å levere tilbake CBF`n eller avtalte du med dem så de Tiger`n i innbytte AJ. :knegg
:knegg
Leverte CBF'en i samme stand som jeg fikk den, men med noen x-tra km. på teller'n :-)
Likte sykker'n, jeg! Opplevde som (fysisk) ganske mye mindre enn Tiger. Handler mer om selve følelsen enn hva som er virkeligheten, om du skjønner.
Forskjellene på disse to er ikke stor at det gjør noe, men CBF'en er smalere (slankere) og sittestillingen lavere og en anelse mer framoverbøyd.
Satt godt på sykker'n og synes det var bra drag i den. Finishen er meget god og helhetsinntrykket absolutt overbevisende.

Selv om dette er en god sykkel med mange tildels svært gode kvaliteter og egenskaper, kommer jeg nok likevel ikke til å vurdere CBF som min neste sykkel...
Men etter å ha testkjørt den noen timer i går og i dag har jeg ingen problemer med å forstå at du og andre har gått for nettopp CBF modellen.
En svært fin egenskap med den er lavt tyngdepunkt og hvor lett den er å håndtere på forskjellig underlag. Jeg tenker da ikke på selve kjøringen, men på å buksere sykkelen på (gruset) gårdplassen, i garasjen osv. Trygt og sikkert og dermed også godt egnet for nybegynnere.

Joda, en fin motorsykkel er det - uten altfor mye fiks-fakserier, men godt nok utstyrt for de som er ute etter en lettkjørt motorsykkel med mer enn nok krefter egnet til såvel pendling, koseturer i kveldinga og ikke minst ferieturer med lange kjøreetapper på både svingete veier og motorveier hvor den spreke og kompakte Hondamotoren kan vise bredden i hva den evner å gjøre.
Girkassen er for øvrig silkemyk og helt uten tendenser til 'falsk' fri som noen produsenter fortsatt sliter med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av Svein2 »

Det er omtrent de inntrykkene jeg har av sykkelen også AJ. Kunne kanskje vært litt mer snadder
på instrumentene, software koster ikke mye og bestandig artig å klå på noen knapper.
Blinklys i speilene kunne vært fint, de som er foran sitter kanskje litt lavt og vanskelig å se,
uten at jeg har merket noe til det.
Jeg syns heller ikke den er så fin med toppboks, men det gjelder mange sykler og skal man ha med
passasjer på tur har man egentlig ikke noe valg. :prf

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av AJ »

Tiger 1050 2012 er testet av Visordown. Interessant, siden all fokus har vært på Explorer 1200 i det siste...
1050'en får gode skussmål også :thumleft
Les mer ved å klikke på bildet:

[img]http://www.mcsiden.no/gallery/image.php?image_id=3154[/img]

Må jo også si at jeg synes 1050'en ser flott ut i 2012 fargekomboen rød og svart :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av AJ »

Ikke særlig til kjørevær i dag heller... :sk?

Dermed kunne man heller holde på med andre MC-ting :-)
Som å bytte ut originale og litt gammeldags utseende blinklys med noen andre originale (også på Tiger 1050 2012 modellene... :P :p ) blinklys, som man hadde liggende.

Som tenkt så gjort:
Lettvint foran, litt mer arbeidskrevende bak, men straks man løsnet på et par skruer her og der løste den biffen seg også ;-)

Bilde

Bilde

Bak måtte jeg legge i mellom noe mellom et par deler i chassitet som jeg ikke helt vet hva kalles... Samma det :-) Brukte i hvert fall oljefilteravtakeren som "pressmiddel" slik at jeg kom til ledningskontaktene på en grei måte.

Bilde

Bilde

Syns resultatet ble veldig bra! :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Crinos »

De nye blinkerne var langt bedre å se på ja i mine øyne! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: AJ Arena...

Legg inn av Svein2 »

De nye var finere ja, du vurderte ikke å ha dem i speilene AJ, helt sikkert en litt annen pris da men.
Har det litt i bakhue sjøl at det kunne vært fint på min, slike som på VFR1200.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: AJ Arena...

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft Det ble veldig bra det, Tigern så nesten nyere ut jo.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:De nye var finere ja, du vurderte ikke å ha dem i speilene AJ, helt sikkert en litt annen pris da men.
Har det litt i bakhue sjøl at det kunne vært fint på min, slike som på VFR1200.
Som disse, som sitter på Sprint'en?
SprintBlinker.PNG
Øh... :-k
=; Nei, ellers takk!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: AJ Arena...

Legg inn av Svein2 »

Det var slike jeg tenkte på ja,
Tjaaaaa.....neimen om jeg vet, antagelig finest slik du gjorde det. :prf

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av ojda »

AJ skrev:Ikke særlig til kjørevær i dag heller... :sk?

Dermed kunne man heller holde på med andre MC-ting :-)
Som å bytte ut originale og litt gammeldags utseende blinklys med noen andre originale (også på Tiger 1050 2012 modellene... :P :p ) blinklys, som man hadde liggende.

Som tenkt så gjort:
Lettvint foran, litt mer arbeidskrevende bak, men straks man løsnet på et par skruer her og der løste den biffen seg også ;-)

Bilde

Bak måtte jeg legge i mellom noe mellom et par deler i chassitet som jeg ikke helt vet hva kalles... Samma det :-) Brukte i hvert fall oljefilteravtakeren som "pressmiddel" slik at jeg kom til ledningskontaktene på en grei måte.

Bilde

Bilde

Syns resultatet ble veldig bra! :thumleft

Ser bra ut :prf Hva sitter i andre enden av sykkelen nå da :scratch De gamle :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... har besøk av en CBF 1000 med 600 km på telle

Legg inn av AJ »

ojda skrev:
AJ skrev: Bilde

Syns resultatet ble veldig bra! :thumleft
Ser bra ut :prf Hva sitter i andre enden av sykkelen nå da :scratch De gamle :[-X
Neida, nye bak også så klart :-)

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: AJ Arena...

Legg inn av ojda »

Vi ble jo litt mistenksomme da du ikke presenterte foto av bakstussen til Tiger :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Mompen »

Absolutt en finfin investering! Ble bra det der :prf
Brombrom

Svar