Storm skrev:
Men det vil overraske meg om ikke det vil dukke opp endel barne sykdommer på denne nye modellen.
Nevner også at den ikke "spiser" bakdekk som en ZZR 1400...
Men kan være litt annerledes med 1050 Speed Triple'en, muligens...
Ellers er det å si at alle "barnesykdommer" er luket vekk på 1050 modellene siden de har rullet på veien noen år allerede.
Selv kjøper jeg aldri såkalte MK1 modeller (første produksjonsår) fra noen produsenter nettopp pga. av mulige barnesykdommer som gjerne blir rettet på i MK2, evt. 3. Nå har Triumph en god statistikk å vise til i så måte fra tidligere, så skepsisen eller bekymringen, om man vil, er antakelig ubegrunnet. Men likevel er nå dette noe jeg har valgt å forholde meg til.
Dette gjelder også Triumph, selv om jeg i korte glimt er blitt fristet til å bytte inn Tiger 1050 i en Explorer 1200, men også andre sykler jeg har kikket på.
Men etter å ha kommet tilbake i salen på Tiger så har jeg kommet til at jeg beholder denne i hvert fall denne sesongen.
Men siden jeg kjører såpass langt som jeg gjør hver sesong - mellom 25000 og 30000 km. - er det det ganske naturlig for meg å bytte etter ca. 60000 km., som meget sannsynlig vil være distansen Tiger har tilbakelagt etter sesong 2012...
Og blir det bytte neste år, noe det altså ligger an til, er det enda for tidlig å si hva dette blir...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering