ÅååHhhhh Dæææævven Grattlere med Den Feite Sykkern THE ULTIMATE HOOLIGAN BIKEStorm skrev:Oj oj, nå bare gjorde jeg det og det uten å ha prøvekjørt, men kun basert på tester world wide.
JA, JEG HAR BESTILT MEG EN SPEED TRIPLE R LANCH,OG DET UTEN Å HA PRØVEKJØRT, HJELP!!! Håper bare jeg ikke angrer nå da
Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Tomsnes, denne veska med brett kan være løsningen, men syns nå ikke brettet var det vakreste. Mulig det er lett å detmontere:)
Flott sykkel du har også.
Hvor i landet holder du deg til?
Må jo få takke så mye for gratulasjonene, hyggelig
Flott sykkel du har også.
Hvor i landet holder du deg til?
Må jo få takke så mye for gratulasjonene, hyggelig
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Hei igjen Storm.
Jeg holder til i Sandefjord. Så sannsynligheten for at vi treffes er stor.
Og ta det helt med ro, vedr. brettet. Det brukes kun når du er på tur med veskene. Du kan erstatte brettet med en "grab-handle". Eller kjøre uten. Det er da bare de spesialtilpassede brakettene som synes. Og de er veldig anonyme.
Her ser du litt om hva et sett består av:
http://www.ventura-bike.com/products/bi ... ystem.aspx
Her er noen videoer som viser montering, bruk osv...
http://www.ventura-bike.com/videos.aspx
Med de veskene jeg har, som jeg tror er de største, får jeg med meg 51 ltr x 2. Veskene settes sammen med glidelås til en enhet. De har også stropper som gjør at du kan bære som en vanlig ryggsekk. Og vanlige håndtak på toppen.
Veskene finnes i mange størrelser, har mange rom, og er vanntette. Det finnes også trekk som dekker et dobbelt veskesett om du kjører på grisete veier.
Flere spørsmål? Spør i vei... :-)
Jeg holder til i Sandefjord. Så sannsynligheten for at vi treffes er stor.
Og ta det helt med ro, vedr. brettet. Det brukes kun når du er på tur med veskene. Du kan erstatte brettet med en "grab-handle". Eller kjøre uten. Det er da bare de spesialtilpassede brakettene som synes. Og de er veldig anonyme.
Her ser du litt om hva et sett består av:
http://www.ventura-bike.com/products/bi ... ystem.aspx
Her er noen videoer som viser montering, bruk osv...
http://www.ventura-bike.com/videos.aspx
Med de veskene jeg har, som jeg tror er de største, får jeg med meg 51 ltr x 2. Veskene settes sammen med glidelås til en enhet. De har også stropper som gjør at du kan bære som en vanlig ryggsekk. Og vanlige håndtak på toppen.
Veskene finnes i mange størrelser, har mange rom, og er vanntette. Det finnes også trekk som dekker et dobbelt veskesett om du kjører på grisete veier.
Flere spørsmål? Spør i vei... :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Da treffes vi helt sikkert Tomsnes. Regner med at du har fått med deg at det er utstilling på Sem til helgen?
Veskesystemet skal sjekkes ut. Mulig jeg må se på ditt Tomsnes? Siden du er nesten er naboen min, kremt
Etterat jeg spurte hvor i landet du holdt til, da oppdaget jeg at sto på profilen din, he he. Ikke helt våken bestandig serru
Veskesystemet skal sjekkes ut. Mulig jeg må se på ditt Tomsnes? Siden du er nesten er naboen min, kremt
Etterat jeg spurte hvor i landet du holdt til, da oppdaget jeg at sto på profilen din, he he. Ikke helt våken bestandig serru
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Storm: Om været blir greit, kommer jeg nok en tur til Sem.
Om du vil se på Ventura-settet mitt, så bare ta kontakt på pm...
Om du vil se på Ventura-settet mitt, så bare ta kontakt på pm...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Velger å bruke denne tråden til å gi uttrykk for at jeg helt klart liker det jeg ser når jeg kikker på bilder av nye Triumph Tiger Sport 1050 !
Denne synes jeg ser veldig, veldig bra ut!
Enarmsvingen kler sykkelen godt og ergonomiendringen på sal og styre er også noe som ser ut til å ha blitt veldig bra . Samme med nye frontlykter.
I tilegg 123 - 125 HK og 104 Nm moment og antakelig ingen vektøkning, som helt klart gjør dette til en interessant og meget potent maskin
Er antakelig noen detaljer som ikke er oppgradert på like god måte, men det håper jeg å få sjekka ut på årets MC-messe.
Denne oppdaterte versjonen ser såpass bra ut at jeg faktisk fristes nesten over evne til å ta en test-tur til våren.
Og da er det ikke godt å si hva som skjer når det er gjort...
1050 motoren tilo Triumph er noe helt spesielt og kanskje den beste de har laget. Tror ikke den er blitt dårligere i Sport utgaven, for å si det sånn...
Kjente problemer med Tiger 1050? Hadde ingen tiden jeg hadde den... :-)
Nye Tiger Sport er neppe beskjemmet med feil.
Denne synes jeg ser veldig, veldig bra ut!
Enarmsvingen kler sykkelen godt og ergonomiendringen på sal og styre er også noe som ser ut til å ha blitt veldig bra . Samme med nye frontlykter.
I tilegg 123 - 125 HK og 104 Nm moment og antakelig ingen vektøkning, som helt klart gjør dette til en interessant og meget potent maskin
Er antakelig noen detaljer som ikke er oppgradert på like god måte, men det håper jeg å få sjekka ut på årets MC-messe.
Denne oppdaterte versjonen ser såpass bra ut at jeg faktisk fristes nesten over evne til å ta en test-tur til våren.
Og da er det ikke godt å si hva som skjer når det er gjort...
1050 motoren tilo Triumph er noe helt spesielt og kanskje den beste de har laget. Tror ikke den er blitt dårligere i Sport utgaven, for å si det sånn...
Kjente problemer med Tiger 1050? Hadde ingen tiden jeg hadde den... :-)
Nye Tiger Sport er neppe beskjemmet med feil.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
@AJ: Jeg regna med at det gikk ikke lenge før du savna den deilige, lettkjørte, hendige Tigern med den vibrasjonsfrie, smidige, leikne 1050 Mottorn med den silkemyke gangen og det breeiiie effekt- og dreiiemomment-registeret
Den "gamle" 1050 Tigern hadde 123 hk med effektanlegg og remap på insprøytinga, så den "nye" ække sååå veldig mye sprekere...
Den "gamle" 1050 Tigern hadde 123 hk med effektanlegg og remap på insprøytinga, så den "nye" ække sååå veldig mye sprekere...
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Da er ønskelista justert,Tiger Sport er øverst.Bare lekker
For livets glade gutter går solen aldri ned.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Noen kjente problemer med Triumph 1050 ?
Helt enig! Bæære lækker, jaSprint skrev:Da er ønskelista justert,Tiger Sport er øverst.Bare lekker
Denne skal tas og føles på ved første og beste anledning
Det er nå bra helt sikkert!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering