Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Blogg hva er det??
Får starte med det, noe blogg har jeg aldri hatt. Og dette blir sikkert ikke noe blogg heller. Men kan jo fortelle hvem jeg er her.
En gang for lenge siden hadde jeg mange kammerater med MC og bestekompisn min maste på meg om at jeg måtte ta lappen. Jeg hadde ingen interesse for det var biler. Han fikk til slutt overtalt meg til å bli med på en tur for å hente en ny sykkel. 3 uker etterpå hadde jeg tatt lappen og kjøpt den gamle sykkelen hans. Lappen kostet meg ca 2500 kr i 1997.
Første sykkelen var en suzuki gsx750es. Og hadde den et års tid før jeg oppgraderte til en gsx1100f. Oppgraderingen kom hovedsaklig at meg og samboeren hadde oppdaget gleden med langtur på mc. Og jeg hadde lyst på litt mer krefter.
Denne gsx'en fikk mange turer, blant annet til Paris. Før den på grunn av arbeidsledighet og økonomi ble solgt.
Så fulgte noen år uten sykkel. Jeg var helt tørrlagt mototsykklist og holt meg unna steder som finn og narvesens mc blader.
Men så sprakk jeg. En ny gsx1100f var til salgs i Bergen for en billig penge. Jeg var da på jobb offshore og bilett ble kjøpt på flyplassrn i kristiansund til bergen. Samboeren kjørte opp til bergen og møtte meg der og jeg kjørte min ninkjøpte men dog litt slitne gsx hjem.
Det gikk med endel tid til å pleie denne sykkeln men i åresvis fungerte den som en god brukssykkel. Etter noen år reiste jeg til london og kjøpte en identisk gsx som jeg importerte som deler. Så ble dn bygget opp igjen på den norske rammen slik at dn idag er i ganske god stand. Selv om den ser fremdles ut som en skikkelig brukssykkel.
Idag kjører jeg en ZZR1100, om ble kjøpt på impuls sist sommer, og kona har overtatt den gamle gsx'en.
Nå er datteren min 12 og maser hele vinteren mon når vi skal på tur igjen. Tror PMS er verre hos henne en hos meg.
Får starte med det, noe blogg har jeg aldri hatt. Og dette blir sikkert ikke noe blogg heller. Men kan jo fortelle hvem jeg er her.
En gang for lenge siden hadde jeg mange kammerater med MC og bestekompisn min maste på meg om at jeg måtte ta lappen. Jeg hadde ingen interesse for det var biler. Han fikk til slutt overtalt meg til å bli med på en tur for å hente en ny sykkel. 3 uker etterpå hadde jeg tatt lappen og kjøpt den gamle sykkelen hans. Lappen kostet meg ca 2500 kr i 1997.
Første sykkelen var en suzuki gsx750es. Og hadde den et års tid før jeg oppgraderte til en gsx1100f. Oppgraderingen kom hovedsaklig at meg og samboeren hadde oppdaget gleden med langtur på mc. Og jeg hadde lyst på litt mer krefter.
Denne gsx'en fikk mange turer, blant annet til Paris. Før den på grunn av arbeidsledighet og økonomi ble solgt.
Så fulgte noen år uten sykkel. Jeg var helt tørrlagt mototsykklist og holt meg unna steder som finn og narvesens mc blader.
Men så sprakk jeg. En ny gsx1100f var til salgs i Bergen for en billig penge. Jeg var da på jobb offshore og bilett ble kjøpt på flyplassrn i kristiansund til bergen. Samboeren kjørte opp til bergen og møtte meg der og jeg kjørte min ninkjøpte men dog litt slitne gsx hjem.
Det gikk med endel tid til å pleie denne sykkeln men i åresvis fungerte den som en god brukssykkel. Etter noen år reiste jeg til london og kjøpte en identisk gsx som jeg importerte som deler. Så ble dn bygget opp igjen på den norske rammen slik at dn idag er i ganske god stand. Selv om den ser fremdles ut som en skikkelig brukssykkel.
Idag kjører jeg en ZZR1100, om ble kjøpt på impuls sist sommer, og kona har overtatt den gamle gsx'en.
Nå er datteren min 12 og maser hele vinteren mon når vi skal på tur igjen. Tror PMS er verre hos henne en hos meg.
Sist redigert av JohnnyTh den 12 apr 2025, 15:08, redigert 15 ganger totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Heisann Johnny.
Kjører zx11 c3 selv,US-utgaven av din zzr.
Du kommer til å like den. Har noen barnesykdommer,men hvis den er iorden etter så mange år,så har den nok kommet over det
Kjører zx11 c3 selv,US-utgaven av din zzr.
Du kommer til å like den. Har noen barnesykdommer,men hvis den er iorden etter så mange år,så har den nok kommet over det

ikkebike.norwegianforum.net
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Artig med flere 'bloggere' her
.
Er nok ikke alle biker loggene her inne som oppdateres like ofte, men det betyr ikke allverdens. Uansett så er'n der og kan tas fram akkurat når man har tid og lyst til det.

Er nok ikke alle biker loggene her inne som oppdateres like ofte, men det betyr ikke allverdens. Uansett så er'n der og kan tas fram akkurat når man har tid og lyst til det.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Lonely rider
Det er alltid artig å lese hva som svirrer rundt hos andre mc folk. Denne "blogen" er jo din
Alltid koselig å se flere folk i Sørlandstrakter også.. Oppfattet det som at du holder til her i sør pga din hendelse rett etter Varoddbrua. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=4230" onclick="window.open(this.href);return false;

Alltid koselig å se flere folk i Sørlandstrakter også.. Oppfattet det som at du holder til her i sør pga din hendelse rett etter Varoddbrua. http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1&t=4230" onclick="window.open(this.href);return false;
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Lonely rider
Zzr'en er i rimelig god stand tror jeg. Den er kjørt 55 000 km. Men stått ute under pressening i 5 år på grunn av forgie eier hadde vært i en bilulykke.
Det er litt rusta skruehoder og så har jeg problemer med baklyset. Det kommer og går. Mest går. Har kommet frem til at jeg tror det er dårlig kontakt i tenningsbryteren, men har ikke funnet ut enda hvordan jeg får den av sykkelen.
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Det er litt rusta skruehoder og så har jeg problemer med baklyset. Det kommer og går. Mest går. Har kommet frem til at jeg tror det er dårlig kontakt i tenningsbryteren, men har ikke funnet ut enda hvordan jeg får den av sykkelen.
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lonely rider
Æ har sans for formuleringa "tørrlagt motorsyklist"
Var sjøl "tørrlagt" i mange år, men måtte til slutt kjøpe et restaureringsobjekt for å ha noe å skru på.
Jobbe som mekaniker og får kanskje ikke skrudd mer enn nok ?
Skriuinga va vel egentlig bare ei halvdårlig unnskyldning.
Vel, sykkeln blei såpass bra at det har blitt to langturer sist sommer, og hvis sneen en gang forsvinn blir det flere.

Var sjøl "tørrlagt" i mange år, men måtte til slutt kjøpe et restaureringsobjekt for å ha noe å skru på.
Jobbe som mekaniker og får kanskje ikke skrudd mer enn nok ?
Skriuinga va vel egentlig bare ei halvdårlig unnskyldning.
Vel, sykkeln blei såpass bra at det har blitt to langturer sist sommer, og hvis sneen en gang forsvinn blir det flere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Lonely rider
Bestemte meg for å ta en tur ut i sola å se om jeg fant ut av baklyset... Men jaggu hadde ikke baklyset bestemt seg for å virke. Muligens 5-56 jeg sprøyta inn der sist har hatt efekt.
Da fikk jeg jo tid til å ta en sjekk av termostaten. Det er nemlig ikke noe utslag på temp måleren.
Men termostaten åpnet på 85 grader som den skulle. Viste seg at det var dårlig kontakt i kabelskoen som går på tempraturføleren
Så da var det og fikset.
Da fikk jeg jo tid til å ta en sjekk av termostaten. Det er nemlig ikke noe utslag på temp måleren.
Men termostaten åpnet på 85 grader som den skulle. Viste seg at det var dårlig kontakt i kabelskoen som går på tempraturføleren
Så da var det og fikset.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Enkelte av disse motorene havarerer nummer 3 rådelager,som visstnok er siste punkt som får smøring. Finnes mye info angående dette på diverse fora rundt omkring,jeg har lest antagelig alt for mye.Det er forskjellige meninger om dette,og måter å unngå det,men en fellesnevner ser ut til å være å holde oljenivået på max heller enn på minimum.
Oljelampa tenner ikke før trykket er nedimot 0,2 bar......
Oljelampa tenner ikke før trykket er nedimot 0,2 bar......
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Når vi snakker om oljenivå så synes jeg denne kawaen er forvirrende å peile olje på
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Lonely rider
Ja,den er det. Ene øyeblikket er det lavt nivå,og neste er det høyt. Bunnpanna og andre indre labyrinter er nok årsaken her. Olja som er ferdig med å smøre toppen har kun ene siden den kan renne tilbake til bunnen igjen,venstre siden v registerkjeden. Så noe olje samles nok oppe i toppen. Pleier å sette den fra meg på sidestøtta noen minutter når jeg har parkert,for at mest mulig olje skal renne ned.JohnnyTh skrev:Når vi snakker om oljenivå så synes jeg denne kawaen er forvirrende å peile olje på
Og du er vel klar over at det er 2 bunnplugger på den,begge må åpnes ved oljeskifte.
ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Hadde mye styr første gangen jeg skulle bytte olje. Brukte biltemas olje og etter det bare slurte den. Ny olje fra castrol. Det hjalp ikke. Ny clutch det hjalp ikke. Men så byttet jeg slavesylinderen på clutchen og da ble det greit.
Har kjøpt haynes boka det hjelper jo litt
Har kjøpt haynes boka det hjelper jo litt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Lonely rider
På Intruderen er det et nivåglass der oljen peiles,sykkelen må holdes i vannrett stilling når oljen
skal peiles.
Dette tør jeg ikke gjøre stående på kne,så sitter som regel på sykkelen og lar en med peiling peile.
Er det noen som vet om jeg kan peile med sykkern stående på støtta ?
skal peiles.
Dette tør jeg ikke gjøre stående på kne,så sitter som regel på sykkelen og lar en med peiling peile.
Er det noen som vet om jeg kan peile med sykkern stående på støtta ?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lonely rider
JohnnyTh skrev:Hadde mye styr første gangen jeg skulle bytte olje. Brukte biltemas olje og etter det bare slurte den. Ny olje fra castrol. Det hjalp ikke. Ny clutch det hjalp ikke. Men så byttet jeg slavesylinderen på clutchen og da ble det greit.
Så konklusjonen angående Biltema-oljen ble?

@ Intruder, hvis du mener sidestøtta,så blir det feil. Skikkelige mopper har midtstøtte,sånn at sykkelen blir stående rett



ikkebike.norwegianforum.net
Re: Lonely rider
Det er onsdagskjøring både fra Kvinesdal og Lyngdal. I Lyngdal sentrum ved Statoil møtes de kl 18.00 og i Kvinesdal møtes de kl. 17.00 på torget. Kjøreliste for oss i Kvinesdal finner du her: http://goo.gl/0Or5F" onclick="window.open(this.href);return false;JohnnyTh skrev:
Jeg bor på Lista så ca 1,5 time fra kristiansand.
Grunnen til at jeg kaller meg lonley rider er at jeg var tidligere med i en MC klubb men ikke nå lengre og kjenner ingen andre her som kjører sykkel
Både i Lyngdal og Kvinesdal finner du folk til å kjøre sammen med. Det er koselige folk begge steder. Det eneste kravet er at du møter opp med MC....

Re: Lonely rider
Konklusjonen på biltema oljen er etter å ha lest mye at den var syntetisk og syntetisk olje er mye glattere og clutchen i zzr'en ikke er så glad i "glatt" olje. Derver ble den byttet til fordel for castrol sin som var anbefalt.
Er nok og grunnen til at biltemas åsyntetiske olje fungerer så fint i gsx'en. På de er det nemlig problemer med at clutchen ikke frir skikkelig.
Takk for invitasjonen. Men kan jo ikke kalle meg lonley idet hvis jeg treffer andre som kjører:)
Er nok og grunnen til at biltemas åsyntetiske olje fungerer så fint i gsx'en. På de er det nemlig problemer med at clutchen ikke frir skikkelig.
Takk for invitasjonen. Men kan jo ikke kalle meg lonley idet hvis jeg treffer andre som kjører:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.