mekkern skrev:NickNei skrev:Ellers får man ta det som kommer hvis man skal stikke fra politi på den måten, synes jeg. Egentlig synes jeg politiet skulle vippet til sykkelen i en av de første rundkjøringene og fått stoppet det med en gang..
han fikk faktisk beskjed om å avbryte-tror du ikke det er en grunn til dette?
en skal jo stanse og ikke stikke av-men skal politimannen være jury dommer og bøddel i traffikale saker?
grunnen til at han skulle stanses var vel ulykke/skadefare-ikke skape ekstra fare/skade?

Jeg må si meg som sterk motstander av å stikke av i fra Politi, og selvsagt forsøk på å stikke. Kom kanskje ikke klart nok frem fra første post...
Men som du sier.. Politimannen hadde fått beskjed om å avbryte. Det får de ikke uten god grunn.
Helt enig med deg
mekkern, vi kan ikke ha
Judge Dredd tendenser i trafikken fra over ivrige Politi.
OM, de skulle ha torpedert MC sjåføren, burde det ha skjedd helt i begynnelsen av dette klippet der farten var lav i en rund kjøring. Men jeg er stor motstander av å torpedere MCister... Han her så jo også ut til å være dårlig kledd med dongribukser. Ikke var kjøreferdighetene hans nevneverdige heller..
Enkelte ting er lettere å la passere, enn å måtte stoppes på død og liv...
Ikke relatert til denne saken, men relatert til stopping av MC... En kammerat av meg hadde i en periode stor humor med å kjøre på bakhjulet... Det ble etter hvert slik at han klarte å gire og svinge mens forhjulet var oppe. Det å kjøre forbi biler på bakhjulet skjedde også trutt og ofte..
Den en gangen, og siste gangen, han gjorde dette var forbi en sivil UP bil som selvsagt la seg på hjul.
Min kammerat dro en kjapp 180 grader vell vitene om at en bil trenger normalt sett lengre tid på å snu enn en "liten" motorsykkel (R1). UP bilen dro en håndbrekksladd som nesten traff min kammerat, og ville ha truffet han hardt om han ikke hadde gitt på... Litt senere klarte UP å ta han igjen og avskårte han rett fremfor nesen hans.. Valget var enkelt.. Enten krasher han i UP bilen, eller så krasher han i autovernet (type metall).. Så han ble tvunget til å stoppe... Hadde han ikke reagert instinktivt med å bremse, hadde nok ikke bremselengden vert lang nok.. Også en tvilsom situasjon. Men han aksepterte nå alt og ga i fra seg førerkortet på stedet.