Idag kom tollkortet! Så nå har staten fått avgiften sin (håper jeg for valutta for den) og sykkelen har fått skiltet sitt
Kom hjem fra en 15mils tur nå og er storfornøyd

Litt treg retur på girpedalen etter oppgiring, men det kommer seg nok etterhvert som girkassen får noen mil og giringer bak seg. Forhandler er informert om det, å han sa det var bare å peise på
Hærlig drag i maskinen, det er litt vanskelig å holde seg under de max 6000rpm`ene den skal ha under innkjøringen

Men det er nå bare å holde seg i skinnet..
Demosykkelen jeg prøvde sørafor i fjor var veldig vanskelig å ha med å gjøre på lavt turtall og hadde en meget merkbar jaging når man lå på konstant fart ved ca 3500-4000rpm. Det kom mange klager på dette når MTS 1200 kom, så det kom fort en software oppdatering. Den demosykkelen jeg prøvde skulle visstnok ha den nyeste softwaren.. Men min sykkel drar som et lokomotiv fra 2000rpm og er veldig smuud i det området som de slet med tidligere

Det var en av de tingene jeg var spent på å sjekke, så jeg er glad de har fått det til nå. Det er jo fortsatt en hissig L-twin som blir strupet pga miljøkrav, så smuud i denne sammenhengen er relativt i forhold til mange andre sykler med flere hull og stempler
Alt i alt så er jeg storfornøyd. Både med sykkelen og hjelp og service fra forhandleren, Eberg Motor, her i Trondheim. Dette er den første MTS 1200 han har tatt inn, så han spurte fint om jeg ville sette den i butikken hans nå neste gang jeg drar på jobb. Så for de i trøndelagsområdet som har lyst til å se på (ikke ta på

hehe) en MTS 1200, så blir den stående i butikken til Eberg Motor fra 10 til 24mai
Første 10mil er unnagjort
Så nå mangler jeg bare 691km før første service