Ducati Multistrada 1200
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
Ja, jeg ble imponert! Forhandler hadde fått forespeilet rundt den 30april, så 10dager før tiden er bra Ivertfall når det her er snakk om Italiensk logistikk.. Hehe
Så da var det bare å vente på registrering. Å i det knallværet vi har i trøndelag nå, så blir det tungt å vente
Så da var det bare å vente på registrering. Å i det knallværet vi har i trøndelag nå, så blir det tungt å vente
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati Multistrada 1200
Å... Knallvær...Andreas skrev:Ja, jeg ble imponert! Forhandler hadde fått forespeilet rundt den 30april, så 10dager før tiden er bra Ivertfall når det her er snakk om Italiensk logistikk.. Hehe
Så da var det bare å vente på registrering. Å i det knallværet vi har i trøndelag nå, så blir det tungt å vente
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
Da er sykkelen ferdig montert og startet. For meg som liker å skru å ordne med egne ting, så var det utrolig morro at forhandler lot meg få styre på og gjøre alt selv
Ikke all verden som måtte gjøres, men gøy uansett:
-Pakke ut sykkel fra transportkasse
-Fjerne masse beskyttelseplast og papp
-Montere styre med alt det som hører med der, brytere, speil, holker osv
-Fylle batteri med syre og lade det
-Montere vindskjermen
-Montere låsesylindre og låsemekanisme på sideveskene
-Montere skvettlapp på framskjerm
Batteri ble montert dagen etter, og sykkeln startet Blir vell å kjøre en liten tur på prøveskilt imorgen, så blir ikke de dagene å vente på registreringen så lange
Jeg synns det er morro å se andre folks bilder, så da deler jeg også noen av mine
Ikke all verden som måtte gjøres, men gøy uansett:
-Pakke ut sykkel fra transportkasse
-Fjerne masse beskyttelseplast og papp
-Montere styre med alt det som hører med der, brytere, speil, holker osv
-Fylle batteri med syre og lade det
-Montere vindskjermen
-Montere låsesylindre og låsemekanisme på sideveskene
-Montere skvettlapp på framskjerm
Batteri ble montert dagen etter, og sykkeln startet Blir vell å kjøre en liten tur på prøveskilt imorgen, så blir ikke de dagene å vente på registreringen så lange
Jeg synns det er morro å se andre folks bilder, så da deler jeg også noen av mine
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Ducati Multistrada 1200
Å fytti katta
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Ducati Multistrada 1200
Snakk om drømmedag
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
Ja, det var en meget fin dagjhn skrev:Snakk om drømmedag
Fikk kjørt en 12mil i går. Det begynte jo å regne selvfølgelig på slutten av en finværsdag, så nå er sykkelen skitten også jaja, morro var det uansett
Re: Ducati Multistrada 1200
Gratulere med en flott sykkel og kjør forsiktig
Re: Ducati Multistrada 1200
Henger meg på.
Gratulerer med en flott sykkel!!
Må være ekstra spennede å pakke ut sin nye sykkel!! blir jo som julekvelden når en var liten.
Gratulerer med en flott sykkel!!
Må være ekstra spennede å pakke ut sin nye sykkel!! blir jo som julekvelden når en var liten.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
x10! MinstEasyRider skrev: blir jo som julekvelden når en var liten.
- Birostris
- Innlegg: 60
- Registrert: 03 apr 2011, 18:43
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
- Sted: Oslo/Kraków
Re: Ducati Multistrada 1200
Da har jeg fått etablert hva min store drøm er: Å få lov til å pakke ut min egen motorsykkel. Den må da føles enda mer "din" da?
Gratulerer med en fantastisk stilig sykkel!
Gratulerer med en fantastisk stilig sykkel!
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
Birostris skrev:Da har jeg fått etablert hva min store drøm er: Å få lov til å pakke ut min egen motorsykkel. Den må da føles enda mer "din" da?
Jo, jeg syns ivertfall det. Jeg var jo nede på fabrikken å kikket ca samme tid som min ble produsert også Da er det jo ekstra stas å få pakke alt ut her i Norge. Det er vell kanskje en av fordelene med å bruke en liten forhandler, litt lettere å slippe til på verkstedet der enn hos et stort firma...eller?
Når jeg har lest i diverese veteranmagasiner osv så har jeg bestandig vært fasinert av gamle kjøretøy der hele historien er kjent og hvor alt av orginaldokumet, ja, alt som var der når kjøretøyet var nytt, fortsatt eksiterer. Så derfor har jeg tatt vare på alle ting som fulgte med Multistradaen, alle klistemerker, dokumenter, nøkkelposer osv. Mulig jeg er litt sær men, jeg syns det er morsomt Eneste jeg ikke tok med var stålrammekassen den kom i... Hmm, har jeg plass på loftet tru?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Ducati Multistrada 1200
Støttes..ArcticTiger skrev: Å fytti katta
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Ducati Multistrada 1200
Idag kom tollkortet! Så nå har staten fått avgiften sin (håper jeg for valutta for den) og sykkelen har fått skiltet sitt
Kom hjem fra en 15mils tur nå og er storfornøyd Litt treg retur på girpedalen etter oppgiring, men det kommer seg nok etterhvert som girkassen får noen mil og giringer bak seg. Forhandler er informert om det, å han sa det var bare å peise på
Hærlig drag i maskinen, det er litt vanskelig å holde seg under de max 6000rpm`ene den skal ha under innkjøringen Men det er nå bare å holde seg i skinnet..
Demosykkelen jeg prøvde sørafor i fjor var veldig vanskelig å ha med å gjøre på lavt turtall og hadde en meget merkbar jaging når man lå på konstant fart ved ca 3500-4000rpm. Det kom mange klager på dette når MTS 1200 kom, så det kom fort en software oppdatering. Den demosykkelen jeg prøvde skulle visstnok ha den nyeste softwaren.. Men min sykkel drar som et lokomotiv fra 2000rpm og er veldig smuud i det området som de slet med tidligere Det var en av de tingene jeg var spent på å sjekke, så jeg er glad de har fått det til nå. Det er jo fortsatt en hissig L-twin som blir strupet pga miljøkrav, så smuud i denne sammenhengen er relativt i forhold til mange andre sykler med flere hull og stempler
Alt i alt så er jeg storfornøyd. Både med sykkelen og hjelp og service fra forhandleren, Eberg Motor, her i Trondheim. Dette er den første MTS 1200 han har tatt inn, så han spurte fint om jeg ville sette den i butikken hans nå neste gang jeg drar på jobb. Så for de i trøndelagsområdet som har lyst til å se på (ikke ta på hehe) en MTS 1200, så blir den stående i butikken til Eberg Motor fra 10 til 24mai
Første 10mil er unnagjort
Så nå mangler jeg bare 691km før første service
Kom hjem fra en 15mils tur nå og er storfornøyd Litt treg retur på girpedalen etter oppgiring, men det kommer seg nok etterhvert som girkassen får noen mil og giringer bak seg. Forhandler er informert om det, å han sa det var bare å peise på
Hærlig drag i maskinen, det er litt vanskelig å holde seg under de max 6000rpm`ene den skal ha under innkjøringen Men det er nå bare å holde seg i skinnet..
Demosykkelen jeg prøvde sørafor i fjor var veldig vanskelig å ha med å gjøre på lavt turtall og hadde en meget merkbar jaging når man lå på konstant fart ved ca 3500-4000rpm. Det kom mange klager på dette når MTS 1200 kom, så det kom fort en software oppdatering. Den demosykkelen jeg prøvde skulle visstnok ha den nyeste softwaren.. Men min sykkel drar som et lokomotiv fra 2000rpm og er veldig smuud i det området som de slet med tidligere Det var en av de tingene jeg var spent på å sjekke, så jeg er glad de har fått det til nå. Det er jo fortsatt en hissig L-twin som blir strupet pga miljøkrav, så smuud i denne sammenhengen er relativt i forhold til mange andre sykler med flere hull og stempler
Alt i alt så er jeg storfornøyd. Både med sykkelen og hjelp og service fra forhandleren, Eberg Motor, her i Trondheim. Dette er den første MTS 1200 han har tatt inn, så han spurte fint om jeg ville sette den i butikken hans nå neste gang jeg drar på jobb. Så for de i trøndelagsområdet som har lyst til å se på (ikke ta på hehe) en MTS 1200, så blir den stående i butikken til Eberg Motor fra 10 til 24mai
Første 10mil er unnagjort
Så nå mangler jeg bare 691km før første service
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati Multistrada 1200
To riktig flotte sykler vi har fått fine bilder av og tilbakemeldinger på i dag - Triumph Tiger Explorer og Ducati Multistrada
Heldige fyrer, ojda og Andreas
Heldige fyrer, ojda og Andreas
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering