ejs skrev:Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans.SuperMorten skrev:Du glemte en mutter...Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
Jompa, en mann i slutten av 50årene
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Enda godt det ikke var en skrue. Tør nesten ikke å tenke på ka slags kommentarer som hadde kommet da.SuperMorten skrev:ejs skrev:Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans.SuperMorten skrev:Du glemte en mutter...Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Her kom våren i mars,og høsten i april. :-)å
Så det ble en kort sommer....
Så det ble en kort sommer....
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
Det har ikke blitt mange mil men likevel, den e starta
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Startet før påske,men nå er det jadden blitt smått med kjøring.Men skal ut i morgen med
Kandidaten,som skal begynne med kjøretimer 2 mai.
1 mai kunne jeg vel få ham med på Mjøsa Rundt,DER er det iallfall små sjanser for kontroll
om vår utrustning er mangelfull..
Kandidaten,som skal begynne med kjøretimer 2 mai.
1 mai kunne jeg vel få ham med på Mjøsa Rundt,DER er det iallfall små sjanser for kontroll
om vår utrustning er mangelfull..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?jhn skrev:Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
Det har ikke blitt mange mil men likevel, den e starta
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Kjellrf
- Innlegg: 1607
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
En kompis kjøpte ny XJ750 Seca da vi var 18, i 83. Den gjorde 195 i toppfart, fant han fort ut.
Det var jo akkurat litt for lite. Derfor fant han ut at han skulle kjøpe et 4-1 anlegg, for da skulle det jo bli fart i sakene.
Så han bestilte et Marving-anlegg, det var jo rimelig.
Dagen kom da det blei montert, og testes. Seca'n gjorde fortsatt 195, men det bråka ikke noe særlig, knapt mer enn original-anlegget. Løsningen blei å borre noen høl i endestykket. Først med 8 mm borr, 4 stykk.
195.
Så blei det 8 høl, 195.
Da gikk han over til større høl, var vel 13 mm han fikk i drillen. 8 sånne.
Fortsatt 195.
Men litt høyere lyd.
Drømmen om 200 skjedde ikke med Seca'n.
Det var jo akkurat litt for lite. Derfor fant han ut at han skulle kjøpe et 4-1 anlegg, for da skulle det jo bli fart i sakene.
Så han bestilte et Marving-anlegg, det var jo rimelig.
Dagen kom da det blei montert, og testes. Seca'n gjorde fortsatt 195, men det bråka ikke noe særlig, knapt mer enn original-anlegget. Løsningen blei å borre noen høl i endestykket. Først med 8 mm borr, 4 stykk.
195.
Så blei det 8 høl, 195.
Da gikk han over til større høl, var vel 13 mm han fikk i drillen. 8 sånne.
Fortsatt 195.
Men litt høyere lyd.
Drømmen om 200 skjedde ikke med Seca'n.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Kan ikke huske å ha lovt det, men du som har starta sesongen kan prøve følgende: slipp styret med begge hender å len sykkelen mot høyre, eller venstre. Og se hvilken vei hjulet svinger.Snikkeren skrev:
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?
Det blir selvsagt den veien som sykkelen svinger.
Er ikke ute etter mere toppfart eller høyere lyd, men ett helt anlegg, uten rusthull, hjemmelagete sveisekladder og løse innerrør som ihvertfall ikke gir bedre effekt. Om det bråker litt mer enn det gamle, gjør ikke det noe. Håper det kommer i løpet av uka.Kjellrf skrev:En kompis kjøpte ny XJ750 Seca da vi var 18, i 83. Den gjorde 195 i toppfart, fant han fort ut.
Det var jo akkurat litt for lite. Derfor fant han ut at han skulle kjøpe et 4-1 anlegg, for da skulle det jo bli fart i sakene.
Så han bestilte et Marving-anlegg, det var jo rimelig.
Dagen kom da det blei montert, og testes. Seca'n gjorde fortsatt 195, men det bråka ikke noe særlig, knapt mer enn original-anlegget. Løsningen blei å borre noen høl i endestykket. Først med 8 mm borr, 4 stykk.
195.
Så blei det 8 høl, 195.
Da gikk han over til større høl, var vel 13 mm han fikk i drillen. 8 sånne.
Fortsatt 195.
Men litt høyere lyd.
Drømmen om 200 skjedde ikke med Seca'n.
Da gjenstår bare oppholdsvær og minst 5 varmegrader, så e sesongen igang for meg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
@Jompa: Burde kanskje ikke tatt med ditt innlegg i quot'en. Det var jhn jeg tenkte på.
Ja, hjulet styrer mot den veien du svinger når du ikke holde i styret, men i det du gir sykkelen styrekommandoen (uten å holde i styret) styrer hjulet motsatt vei for så å svinge den veien du svinger.
Ja, hjulet styrer mot den veien du svinger når du ikke holde i styret, men i det du gir sykkelen styrekommandoen (uten å holde i styret) styrer hjulet motsatt vei for så å svinge den veien du svinger.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Æ e litt usikker på hvem du sikter til nå, men det e ikke så nøye, æ huske diskusjonen.Snikkeren skrev:Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?jhn skrev:Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
Det har ikke blitt mange mil men likevel, den e starta
Det går selvfølgelig an å svinge til høyre, hvis du skal til høyre, og merkelig nok går det også an å svinge til venstre om du skal høyre , men mye forandrer seg med høyere fart.
Men forutsetningen for å kunne svinge må vel være å legge sykkelen, enten ved å flytte vekta innover, eller styre utover, bort fra senterlinja.
Det e i grunnen ikke så lett å sette ord på alt som skjer i en sving, eller forstå.
Men æ må jo også si at når æ kommer i 100 inn mot en sving, så e det ikke alltid like fristende å svinge "gærne" veien for å se hva som skjer
edit: no ser æ at du siktet til mæ
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Ja, jeg siktet til deg jhn. Ref:Les herfra og noen poster videre: http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=102534#p102534" onclick="window.open(this.href);return false;jhn skrev:Æ e litt usikker på hvem du sikter til nå, men det e ikke så nøye, æ huske diskusjonen.Snikkeren skrev:
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?
Det går selvfølgelig an å svinge til høyre, hvis du skal til høyre, og merkelig nok går det også an å svinge til venstre om du skal høyre , men mye forandrer seg med høyere fart.
Men forutsetningen for å kunne svinge må vel være å legge sykkelen, enten ved å flytte vekta innover, eller styre utover, bort fra senterlinja.
Det e i grunnen ikke så lett å sette ord på alt som skjer i en sving, eller forstå.
Men æ må jo også si at når æ kommer i 100 inn mot en sving, så e det ikke alltid like fristende å svinge "gærne" veien for å se hva som skjer
edit: no ser æ at du siktet til mæ
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Ja, det kommer vel tydelig fram i den tråden at det var du som hadde et eksperiment æ skulle utføre, men du e blitt en racer på videoredigering, så kanskje du skulle gjøre det heller?
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
He he. Ja, det var jo jeg som foreslo det.
Men blir nok ikke noe eksperiment fra meg, for jeg vet jo hva som skjer.
Men blir nok ikke noe eksperiment fra meg, for jeg vet jo hva som skjer.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: GYLLENE TIDER, venter på våren.
Joda, æ vet godt hvordan kontrastyring/styrekommando fungerer, skal ikke kaste meg inn i noen ny diskusjon om det.Snikkeren skrev:He he. Ja, det var jo jeg som foreslo det.
Men blir nok ikke noe eksperiment fra meg, for jeg vet jo hva som skjer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.