ejs skrev:Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans.SuperMorten skrev:Du glemte en mutter...Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.

ejs skrev:Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans.SuperMorten skrev:Du glemte en mutter...Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
Enda godt det ikke var en skrue. Tør nesten ikke å tenke på ka slags kommentarer som hadde kommet da.SuperMorten skrev:ejs skrev:Sikkert en mutter som har løsna fra fotoapparatet hans.SuperMorten skrev:Du glemte en mutter...Jompa skrev: Legg merke til det rene garasjegulvet, støvsugd i går.
Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Skal bli skikkelig artig å få kjørt igjen.
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?jhn skrev:Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
I dag tinte stubben etter bjørka mi frem. Hadde nesten glemt det fine treet foran huset, som måtte ofres bare for
at det skygga litt for parabolen. Vel, det var jo bare å innse at Hotell Cæsar var viktigere enn å bevare skogen. Eksosanlegget er videresendt fra Oslo i dag. Har det vel kanskje på onsdag da ?
Det har ikke blitt mange mil men likevel, den e starta
Kan ikke huske å ha lovt det, men du som har starta sesongen kan prøve følgende: slipp styret med begge hender å len sykkelen mot høyre, eller venstre. Og se hvilken vei hjulet svinger.Snikkeren skrev:
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?
Er ikke ute etter mere toppfart eller høyere lyd, men ett helt anlegg, uten rusthull, hjemmelagete sveisekladder og løse innerrør som ihvertfall ikke gir bedre effekt. Om det bråker litt mer enn det gamle, gjør ikke det noe. Håper det kommer i løpet av uka.Kjellrf skrev:En kompis kjøpte ny XJ750 Seca da vi var 18, i 83. Den gjorde 195 i toppfart, fant han fort ut.
Det var jo akkurat litt for lite. Derfor fant han ut at han skulle kjøpe et 4-1 anlegg, for da skulle det jo bli fart i sakene.
Så han bestilte et Marving-anlegg, det var jo rimelig.
Dagen kom da det blei montert, og testes. Seca'n gjorde fortsatt 195, men det bråka ikke noe særlig, knapt mer enn original-anlegget. Løsningen blei å borre noen høl i endestykket. Først med 8 mm borr, 4 stykk.
195.
Så blei det 8 høl, 195.
Da gikk han over til større høl, var vel 13 mm han fikk i drillen. 8 sånne.
Fortsatt 195.
Men litt høyere lyd.
Drømmen om 200 skjedde ikke med Seca'n.
Æ e litt usikker på hvem du sikter til nå, men det e ikke så nøye, æ huske diskusjonen.Snikkeren skrev:Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?jhn skrev:Det tiner nok litt fortere her på kysten da, æ starta sesongen den 20.Jompa skrev:Endelig begynner sneen å tine. Parkeringsplassen min er bar og gårdsveien snart tørr.
Det har ikke blitt mange mil men likevel, den e starta
Ja, jeg siktet til deg jhn. Ref:Les herfra og noen poster videre: http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=102534#p102534" onclick="window.open(this.href);return false;jhn skrev:Æ e litt usikker på hvem du sikter til nå, men det e ikke så nøye, æ huske diskusjonen.Snikkeren skrev:
Mener å huske at du hadde et "eksperiment" du skulle utføre. Skulle ikke du se om du kunne styre mot høyre for å svinge mot høyre? Har du fått prøvd det no?
Det går selvfølgelig an å svinge til høyre, hvis du skal til høyre, og merkelig nok går det også an å svinge til venstre om du skal høyre, men mye forandrer seg med høyere fart.
Men forutsetningen for å kunne svinge må vel være å legge sykkelen, enten ved å flytte vekta innover, eller styre utover, bort fra senterlinja.
Det e i grunnen ikke så lett å sette ord på alt som skjer i en sving, eller forstå.
Men æ må jo også si at når æ kommer i 100 inn mot en sving, så e det ikke alltid like fristende å svinge "gærne" veien for å se hva som skjer
edit: no ser æ at du siktet til mæ
Joda, æ vet godt hvordan kontrastyring/styrekommando fungerer, skal ikke kaste meg inn i noen ny diskusjon om det.Snikkeren skrev:He he. Ja, det var jo jeg som foreslo det.
Men blir nok ikke noe eksperiment fra meg, for jeg vet jo hva som skjer.