Endelig etter mye jobb i helga ble det tid til en tur i dag
Ikke veldig langt og ikke på de mest spektakulære MC-veiene jeg vet om, men likevel en bra tur.
Fra heimen i høyden til Roa og gamle rv. 4 til Stryken, derfra til Hakadalssletta og videre Gamleveien gjennom Nittedal til Slattum, så innom Mo-Senteret for bunkring av ei kanne vin til føreren før neste stopp på ESSO for bunkring av Tiger, derfra mot Kjul og gamle rv. 4 et stykke til avkjøring mot Skedsmokorset, men svingte av ved Nittedal kirke og kjørte videre på Rauerskauvegen mot Slattum igjen hvor jeg tok til høyre og fulgte Gamleveien til Hakadalssletta (rv. 4). En helt grei MC-vei med rimelig god veistandard og passe kupert og svingete for en liten tur på et par timer.
Møtte en motorsyklist med kraftige LED lys på speilene og da vi møttes hilste føreren med arm og bein
Javel? tenkte jeg og dro videre.
Men plutselig så jeg de samme LED lysene i speilene og et lyshorn som blinket og da gjør man jo ikke annet enn å svinge innom på nærmeste egnede plass.
Og opp på siden av meg trilllet en velkjent doning, nemlig tohjulsskyssen til
mekkern! Veldig hyggelig!! Artig å møtes sånn helt tilfeldig
Mekkern hadde tatt seg en lengre runde, kunne han fortelle, for å kjøre tom første tank med 1000 kubikkeren. Første lange tur i år, forsto jeg, siden han har brukt offroad-motarden siden det meste av tiden etter sesongstarten
Hyggelig prat med
mekkern og det vil ikke forundre meg om vi møtes helt tilfeldig igjen senere i sesongen også. Bare hyggelig om
det skjer!
Etter at jeg kom hjem måtte yngstedatter på besøk, innom kjøpesenteret på Gran for å årne med en vare-reklamasjon. Men ingen bil tilgjengelig verken for henne eller meg.
Dermed var det på med morens kjøreklær og hjelm og datteren ga tydelig til kjenne at hun satte pris på turen, som ikke bare gikk langs kjedelige riksvei 4, men også opp i "dalsidene" på svingete sideveier.
Her noen bilder av fornøyd datter før og under dagens tur :-)