Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av RuneMC »

God tur til alle idag - fantastisk vær :thumleft
Mjøsa rundt tror jeg kan bli i overkant folksomt, så tar heller en tur rundt Randsfjorden istedet. :-)
Muligens en runde rundt Ullsjøen også hvis tiden strekker til.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

RuneMC skrev:God tur til alle idag - fantastisk vær :thumleft
Mjøsa rundt tror jeg kan bli i overkant folksomt, så tar heller en tur rundt Randsfjorden istedet. :-)
Muligens en runde rundt Ullsjøen også hvis tiden strekker til.
GOD TUR :yeahright :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ja, da er vi straks klar for den store "Ut på tur i dag"-turen :-)
Setter kursen mot Minnesund slik jeg/vi har gjort de siste årene og ser hvor vi havner etter hvert derfra.

Almera'en starta for øvrig på første forsøk i dag, jfr. denne posten i annen tråd: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=114792#p114792" onclick="window.open(this.href);return false; ...
Men helt frisk er den fortsatt ikke... :sk?
Nåvel... :roll
Det samme kan det egentlig være. Det er tross alt bare en skarve bil... :P :p

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Har du den bilen enda?! =;
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

:thumleft :thumleft Propp fullt av MCer på Hamar,jeg fulgte ei gruppe fra Hamar til Uthuskrysset og dro så hjem.... :thumleft

Hele veien fra Bekkelaget kjørte onkel Politi bak meg med blålyset på ,jeg valgte å følge øvrig trafikks hastighet,regnet med at de ikke ville ta meg for å kjøre for fort , da måtte de ha bøtelagt 869 andre også... :lol
Og så ivrige i tjenesten er de vel ikke denne dagen.. :mc_p: :mc2 :mc2

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Kjørte Lier-Sylling-Skaret-Jevnaker og opp østsiden av Randsfjorden. Prima forhold bortsett fra et godt strekk med veiarbeide/gruspartier fra et godt stykke sør for og et lite stykke nord for et steds-skilt som det stod Halmrast på. I en av de første svingene etter avkjøring fra Jevnaker så det forresten ut som om det var diesel/olje søl, så jeg la meg i indre hjulspor for sikkerhets skyld.

Fra Randsfjordens nordende fortsatte jeg litt og tok avkjøringen Dokka N. og deretter Vest-Torpa og Vesttorparunden rundt Ullsjøen. Sjøen var såvidt islagt ennå og det var litt snø igjen i veigrøftene, men ellers var det full vår der også. Jeg liker spesielt strekningen fra Dokka og oppover til Vest-Torpa - veldig fine svinger og variasjon i forhold til litt tempo kjøring - en av favorittene. Veien kunne vært litt mindre humpete, så hadde det vært helt perfekt.

Første fotostopp idag ble igrunnen Lunde kirke på Vest-Torpa
Bilde

Deretter et par bilder fra Vesttorparunden og Ullsjøen
Bilde
Bilde
Bilde

Sørover igjen tok jeg vestsiden av Randsfjorden og der var det flere lange kortesjer med MC'er som jeg møtte. Så det var veldig mange sykler parkert ved et klubbhus (?) ikke langt fra nordenden, så sikkert noe arrangement der også. Veldig fine kjøreforhold sydover også og stadig større og mindre grupper med MC imot.

Tok en rast langs Randsfjorden for en matbit og kaffe
Jeg hadde egentlig tenkt å ta en rast tidligere, men fant ikke noen rasteplass med skikkelig terrasse å sette sykkelen på før dette
Bilde
Utsikt sørover fra samme sted
Bilde

Tror det passerte ca 3-4 puljer med MC'er bare på den korte stunden jeg satt og slappet av i sola.

Nærmere Skaret igjen var det to forskjellige biler med henger jeg måtte bærte på da de ikke så seg for før de hhv kjørte ut fra rasteplass og skiftet fil på E16.
Ellers var det befriende lite biler og trafikk i retningen jeg valgte idag.

En liten nødbrems ble det helt på tampen av turen - kjørte nedover Vestsiden i Lier og plutselig var det et ungt rådyr som sprang over veien 5-10 m foran meg. Det kom fra krattet nedenfor veien her Jeg fikk et lite forvarsel idet en bil imot saktnet farten litt. Jeg smalt inn forbremsen og kjente ABS'en jobbet noen pulser, så var rådyret over veien og videre. Montro om det hadde rømt fra rådyr-farmen til Welshen :-k :terge :lol
Sist redigert av RuneMC den 01 mai 2012, 20:00, redigert 2 ganger totalt.
RuneMC's foto på Flickr

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

RuneMC skrev:En liten nødbrems ble det helt på tampen av turen - kjørte nedover Vestsiden i Lier og plutselig var det et ungt rådyr som sprang over veien 5-10 m foran meg. Det kom fra krattet nedenfor veien her Jeg fikk et lite forvarsel idet en bil imot saktnet farten litt. Jeg smalt inn forbremsen og kjente ABS'en jobbet noen pulser, så var rådyret over veien og videre. Montro om det hadde rømt fra rådyr-farmen til Welshen :-k :terge :lol
det er 4 dyretrekk som jeg vet om på Vestsideveien.. dette er et av dem..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Det er et helt klart trekk, hender stadig vekk. Men mine dyr er oppdratt til å vente til det er klart.... :lol

I tillegg er det trekk litt lenger nede rett før arts and craft, dvs i retning av LIerbyen. Her er det nesten daglig dyr over veien.....

Samt på åmotveien rett fra øst mot vest rett før krysset baneveien X Åmotveien.....

Sånn litt til info for de som er ute å rægger lokalt:) På rv 285 fra Lyngås til Sylling er det et utall.....så her er det vel ikke noe vits å begynne å nevne noen...

HERLIG vær idag---- sykkelen har desverre måtte stå....snufs....familietur isteden.....
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Takk for info. Har tenkt at det er for mye bebyggelse der til at det er særlig med vilt, men det er kanskje logisk når jeg tenker meg om... vann (elva) og kanskje åker og eng trekker dyr og da må de nødvendigvis krysse Vestsidevegen. Området rundt Glitre blir vel nesten for naturreservat å regne... sikkert fint område for skogens dyr ja...
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

En liten tur igår på Hurumlandet der jeg kom over et par fotogene elger ! :lol
Bilde
Det synes ikke så godt på bildet men i bakgrunnen henger et banner der det står "Velkommen til Barnehagestevnet" - derav de fargerike elgene :D
Tok også en liten avstikker ned til Verket for et bilde over mot Svelvik - er jo fine svinger nedover til Verket :thumleft
Bilde

Idag tok jeg turen opp Hanekleiva - Eidsfoss - Vikersund - Sylling - Røyken etter en tur på Smia MC.
I Hanekleiva var det skiltet glatt pga oljesøl litt oppi bakken, men så ikke noe særlig til det...
Mellom Hanekleiva og Eidsfoss går det an å ta en mindre vei som går øst for hovedveien.
Bare sving av der det står til Nordcool etc og følg veien rett fram - man kommer ut ca ved kirken i Eidsfoss.
Her et par bilder derfra. Relativt smal vei med mange møteplasser og 60-sone.
Passelig avslappende uten biler hverken foran eller bak, traff vel bare på et par syklister.
Bilde
Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ble en runde langs Randsfjorden fra der vi kom innpå Fjordlinna (veien langs Randsfjorden...) fra veien over åsen, som vi kjørte på "Toscana"-treffet i fjor høst.
Den veien synes jeg stadig er like morsom å kjøre :-) Litt vel mye løsgrus på gruspartiet av veistrekningen. Såpass mye at fronten på Tiger faktisk ble noe... skal vi si, vinglete... :-k
Ja, ja... er jo ingen grussykkel, dette... Er mer som en touring-motard, på en måte.
Vel...
Turen gikk nå i hvert fall videre mot Jevnaker på en vei med mange fine svinger.
Fra Jevnaker i retning mot Roa igjen, deretter en tur bortom Harestuavannet og så hjem.
Kaldt i lufta, men herlig å kunne ta seg en tur på noen mil igjen \:D/

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Regner med å kjøre en tur til Espa via Stange og Tangen,hjemover blir det å kjøre Romedal og Løten... :mc2 :drg
Fra Espa kunne jeg ha kjørt Gullverket--Sand - Odal... :thumleft
eller Minnesund-Lygna-Gjøvik... :scratch

Men hvor ville jeg da kjørt supervegen ved Skrukkelia ?? :redface .. :prop:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
gsx750_80
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Kontakt:

Legg inn av gsx750_80 »

Achtung diesel! I dag tidlig kjørte jeg av E6 ved Værnes lufthavn, på tur til Trondheim. Der var et synlige "striper" av diesel (evt olje) gjennom høyresvingen på omtrent 270 grader. Jeg fikk en ørliten skrens på bakhjulet på sykkelen, nok til å få en liten påminnelse om at jeg bør ta det meget med ro i rundkjøringer og skarpe svinger nær tettsteder og bensinstasjoner, i særdeleshet. Fort gjort at de skvulper over en dieseltank etter en fylling. Blir glatt som bare det..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

gsx750_80

Generelt ellers synes jeg det svært ofte er mye søl langs veien mange steder etter traktorer og
anleggsmaskiner,oljeprisen gir nok ikke grunn til å se tilstrekkelig etter utstyret.. :knegg

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Endelig etter mye jobb i helga ble det tid til en tur i dag \:D/
Ikke veldig langt og ikke på de mest spektakulære MC-veiene jeg vet om, men likevel en bra tur.
Fra heimen i høyden til Roa og gamle rv. 4 til Stryken, derfra til Hakadalssletta og videre Gamleveien gjennom Nittedal til Slattum, så innom Mo-Senteret for bunkring av ei kanne vin til føreren før neste stopp på ESSO for bunkring av Tiger, derfra mot Kjul og gamle rv. 4 et stykke til avkjøring mot Skedsmokorset, men svingte av ved Nittedal kirke og kjørte videre på Rauerskauvegen mot Slattum igjen hvor jeg tok til høyre og fulgte Gamleveien til Hakadalssletta (rv. 4). En helt grei MC-vei med rimelig god veistandard og passe kupert og svingete for en liten tur på et par timer.

Møtte en motorsyklist med kraftige LED lys på speilene og da vi møttes hilste føreren med arm og bein :oh
Javel? tenkte jeg og dro videre.
Men plutselig så jeg de samme LED lysene i speilene og et lyshorn som blinket og da gjør man jo ikke annet enn å svinge innom på nærmeste egnede plass.
Og opp på siden av meg trilllet en velkjent doning, nemlig tohjulsskyssen til mekkern! Veldig hyggelig!! Artig å møtes sånn helt tilfeldig :thumleft
Mekkern hadde tatt seg en lengre runde, kunne han fortelle, for å kjøre tom første tank med 1000 kubikkeren. Første lange tur i år, forsto jeg, siden han har brukt offroad-motarden siden det meste av tiden etter sesongstarten

Hyggelig prat med mekkern og det vil ikke forundre meg om vi møtes helt tilfeldig igjen senere i sesongen også. Bare hyggelig om det skjer!

Etter at jeg kom hjem måtte yngstedatter på besøk, innom kjøpesenteret på Gran for å årne med en vare-reklamasjon. Men ingen bil tilgjengelig verken for henne eller meg.
Dermed var det på med morens kjøreklær og hjelm og datteren ga tydelig til kjenne at hun satte pris på turen, som ikke bare gikk langs kjedelige riksvei 4, men også opp i "dalsidene" på svingete sideveier.

Her noen bilder av fornøyd datter før og under dagens tur :-)

Bilde

Bilde

Bilde

Svar