Et lite minus ble det da jeg ikke fikk tak i nye hos de lokale kulelager-butikkene på fredag, men måtte bestille gjennom Yamaha. På pluss-siden kostet de bare 340,- og jeg har dem på mandag.
![Thumbsup :thumleft](./images/smilies/thumbsup.gif)
![Bilde](http://img89.imageshack.us/img89/2734/baksvingsn3.jpg)
Så mens jeg venter har kjeden fått seg et bad også. I diesel. Så en lett dusj med noe olje/rustoppløser før jeg tørket godt av den og hengte den på vent. Kjeden er ikke så gammel, men jeg skal prøve en annen kjede-olje/grease. Mc-artikler hadde ikke inne kjedesprayen jeg egentlig bestillte, men selgeren der har snakketøyet i orden, så nå sitter jeg her med noe syntetiske racing-greier jeg skal prøve.
![Klør seg i hodet :scratch](./images/smilies/scratch.gif)
Jeg har tidligere brukt en hvit voksbasert guffe, men denne var jeg ikke fornøyd med siden kjedet ble tørt altor raskt etter min mening, så jeg gikk over til grease-basert igjen.
Siden Yamaha'en har står på vent, kunne jeg trekke inn i kjelleren foran vifteovnen og radioen og pusle med noe annet. Jeg plukket av forgasserene på sykkelen på flisene, og demonterte dem for å bytte pakninger og slikt.
![Bilde](http://img89.imageshack.us/img89/5082/gasserwp6.jpg)
Dellorto'en er enkelt oppbygget, og har ikke så mange delene heller. Ingen akselerasjonspumpe, og choken er on-off via en liten hendel oppå. Det viste seg også at flottør-nivået var altfor lavt i den ene og litt for lavt i den andre (3 og 1mm), kanskje det forklarer hvorfor den kan være tungstartet på kald motor noen ganger. Gleder meg til å prøve når våren nærmer seg igjen
![Thumbsup :thumleft](./images/smilies/thumbsup.gif)
Jeg burde vel også skaffet meg et slikt synkroniserings-apparat til forgassere også. Dellorto'ene må justeres inn igjen, og Yamaha'en bør også kontrolleres, så jeg får vel kikke innom Ebay igjen... :-