Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Etter en vask av sykkel igår, og rens av kjedet. Så opplevde jeg en "kneppe" lyd når jeg kjørte på lavt turtall. Var en liten tur hos forhandleren idag, og de prøvde den en liten tur. Og sa ganske kjapt at det var et par ledd i kjedet som var gåent. Nå har jo ikke drev og kjede blitt byttet på sykkelen før. Så det var vel egentlig kanskje på tide? :scratch

Ihvertfall 9mai fikk jeg time, da bytter de drevene og kjedet :prf
(Men det koster penger :sorry ) hehe

Brukeravatar
lasse_hansen

Hvis noen har lyst til å lese litt historikk ang motorsykkel, les her :lol

http://ikkepedia.org/wiki/Motorsykkel" onclick="window.open(this.href);return false;

Veldig mye (u)nyttig informasjon gitt :yeyeye

Her har de også litt morsom nyttig info om fjortiser :thumleft
http://ikkepedia.org/wiki/Fjortis" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Det er sol ute, og jeg sitter inne og glor. Leverte sykkelen hos forhandleren igår. Ettersom jeg har time til sykkelen tirsdag den 8mai. Skal bytte kjede og drev. Og jeg får ikke tid til å levere den på mandagen, og ettersom det var såpass kaldt og slik igår, så tenkte jeg at jeg like greit kunne kjøre den ned igår.. Litt kjedelig å sitte her inne uten sykkel nå, når man ser finværet som er ute :-k

Brukeravatar
lasse_hansen

På tide med en liten oppdatering.
Leverte sykkelen inn hos Løwens yamaha senter tirsdag denne uka... På onsdag ble det byttet kjede og drev, både foran og bak :thumleft Men pga mye jobb og stress. Så fikk jeg ikke hentet sykkelen før idag. Men nå står den glad og fornøyd nede i garasjen igjen :P :p

Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å sjekke slakken i kjedet, og det virker som gutta på verkstedet kan sakene sine gitt, målte sånn ca til 5cm slakk.. Og ifølge tdm håndboken skal den være på rundt 5-6cm... :D
Var egentlig fint vær til å kjøre sykkel i idag, men desverre ble det kun turen ifra gressvik og hjem til særp. Dama synes det blåste litt, så ble ikke noe mere kjøring, men isteden ble det å ta kassa med 4hjul isteden, og en tur til sweden ;-)

I morra har de jo også meldt fint vær, så får prøve å få tatt meg en tur med sykkelen da.. Tenkte å vaske den i morra også, var å kjøpte Meguiars ULTIMATE WASH & WAX istad. Så vi får se hvordan denne såpa/ voksen fungerer...
Litt info ifra siden dems:
Meguiar's legendariska vaxskydd när du tvättar.

Extremt väl sammansatt produkt som förenar Carnauba och syntetiska polymerer teknologin i vårt absoluta bästa premiumschampo.

Vårt med glansgivande schampo. Lämnar en djupt högglansig "just vaxad" glans.

I tillegg kostet jeg på meg en ny vaske hanske ifra maguiar`s, ettersom den jeg har nå begynner å bli ganske slitt og svart :redface
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
stigagixx
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8

Legg inn av stigagixx »

Gi tilbakemelding på hvordan denne såpen/voksen fungerer :thumleft

Meguiars pleier å være veldig bra det, men aldri testet denne her.

Brukeravatar
lasse_hansen

Tilbakemeld skal komme ikveld, skal ut å vaske utover ettermiddagen idag :prf

Fredrik
Motorsykkelen din: 2011 BMW K 1600 GTL

Legg inn av Fredrik »

Bruker dette produktet og er meget fornøyd, vokser derimot også i tillegg spes på steder som blir slitt av bukse etc.
Fredrik Christensen
BREVIK MC

Brukeravatar
lasse_hansen

Hvilken voks bruker du da a?

Brukeravatar
stigagixx

Legg inn av stigagixx »

Jeg bruker meguiars nxt tror jeg den heter.
Er vel en sånn polish og voks i en.

Har også noe Swissvax voks jeg skal teste.

Felgene polerer jeg med swissvax.
Oljesøl og møkk setter seg ikke så godt da :)

Brukeravatar
lasse_hansen

Har nå prøvd den såpe/voksen ifra meguiars, og synes den var helt super. Har tidligere brukt turtlewax, den blå flaska. Men har nå fått meg ny favoritt.. Sykkelen ble skinnende rein, og utrolig lett å tørke den tørr etterpå også :prf Toppers..
Jeg får kjøpe meg meguiars nxt jeg da, har tittet på den før. Du bruker den på all plast på sykkelen din du da eller?

Brukeravatar
stigagixx

Legg inn av stigagixx »

Meguiars eller Swissvax kan ikke sammenliknes med ting du får kjøpt på bensinstasjon som f.eks turtlewax ;)

Bruker nxt'en på alt på sykkelen som er lakket ja. Og egen felgvoks ment til felgene.
Nå er vel ikke r-sykler noe typisk blingbling, men jeg liker å ha det rent og pent. :-)

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen

Et lite spørsmål, hvor mye olje er det en scottoiler skal "gi" ut? Synes det er vanskelig å justere den riktig jeg. Enten kommer det for mye, og søler ned hele bakparten på sykkelen, ellers så kommer det omtrent ingenting. Hehe. Noen som har noen tips?

Brukeravatar
lasse_hansen

Vi skal nå selge familie campingvogna vår pga lite brukt.. Noen som er int ta kontakt =)
http://www.finn.no/finn/car/caravan/obj ... e=35061337" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan diskutere pris ved hurtig avgjørelse.. Står nemlig iveien inni gården nå. hehe...

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Jeg kom til å tenke på en ting. Var ikke det du som lurte på om vandringen på clutchen skulle være sånn at den ikke går helt tilbake av seg selv?

Det skal være ca 10 mm vandring på den, så de siste mm går den ikke tilbake selv. Dette er helt normalt. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen

Snikkeren skrev:Jeg kom til å tenke på en ting. Var ikke det du som lurte på om vandringen på clutchen skulle være sånn at den ikke går helt tilbake av seg selv?

Det skal være ca 10 mm vandring på den, så de siste mm går den ikke tilbake selv. Dette er helt normalt. :thumleft
Da vet jeg det :D takk skal du ha.. Har vært hos forhandler som justerte den riktig for mæ :-k

Svar