Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg----troll til kjerringer..nææi

Legg inn av Pollti »

Foreslår vi tar en gjånøgang på det Intruder ? Tror du nesten er overkvalifisert for Forvirringsdepartementet jeg ? Men det får jeg tenke grundig over for nå skal jeg kjøre Suzuki GSX eller hva den nå heter etter ordre fra beskjed fra Kawa Bæiben :-k

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Intruder »

:mk I forbindelse med jordbruksoppgjøret har bønder plassert rundballer i trafikkøyene ved alle
rundkjøringene i Brumunddal..
Dette er lite egnet som bidrag til trafikksikkerhet iallfall,blir svært dårlig oversikt..
Har noen erfaringer om tiltak ellers i landet ? :mk ;-)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Pollti »

Ikke enda annet om at det stod om en i avisa som hadde avsluttet våronna i protest. For min del kan de protestere til de blir lilla i trynet.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av RuneMC »

Greit å protestere, men å protestere uten å ville forhandle i det hele tatt virker litt dumt på meg... og å ramme 3.dje part ved å blokkere trafikk burdte det gis saftige bøter for. Minner meg om aksjonen til nullskatteyterne Knut Enger & Co.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Pollti »

Er det ikke meningen at streik skal ramme 3dje part da ?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av SuperMorten »

Streik rammer ALLTID 3.part. Ellers hadde den ikke hatt effekt. Husker i gamledager da heismontørene streiket et par ganger i året. Har vel aldri vært så sprek som da...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av RuneMC »

Er som regel to parter i en forhandling, så det ideelle er vel å begrense aksjonene til å sette press på motparten.

F.eks. fabrikkeier og fabrikkarbeidere. Arbeiderne legger ned arbeidet for å legge press på fabrikkeieren. Indirekte kan de som hadde tenkt å kjøpe varer (3.dje part) bli rammet fordi de ikke får kjøpt varen lenger - men den varianten har alle forståelse for.

Men det krysses en grense hvis man aktivt går inn for å ramme 3.dje part direkte for indirekte å legge press på motparten. Det blir helt feil, og demonstrerer at de som aksjonerer er litt vel bortskjemte og ikke evner å skue lenger enn sin egen navle...

For å ta eksempelet med heismontører, så var det ikke slik at de blokkerte trappeoppgangene eller inngangen til alle bygg med heis...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Pollti »

Selv om de ikke sperret trappene så rammet de 3dje part for det.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av RuneMC »

And the point is ??

Nyanser og graderinger her - men mitt poeng er at når aksjonister går inn for å skade 3.dje part direkte (blokkere trafikk, skape livstruende situasjoner etc) så skaffer de seg bare motstandere.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av SuperMorten »

Ta f.eks lærere, sykepleiere osv. De rammer alltid 3.part. Men det er først når vi ser aksjoner a la bøndene som sperrer veien at vi reagerer.. Men det er nå en gang sånn demokratiet fungerer. Ved å ramme den uskyldige 3 part, legger dette press på motparten, og fører til slutt til løsning, evt tvungen lønnsnemd. Tror vi bare skal godta litt sånt rusk i maskineriet. Det er nok prisen vi må betale for å ha det relativt bra. Vi skal være glad de streikende i Norge ikke tyr til vold.. Det er ikke alle steder aksjoner foregår så fredelige. Og dessuten, den dagen man har en løsning, respekterer partene dette, og går tilbake til "normal drift".. Det er heller ikke vanlig over alt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Geir »

RuneMC skrev:And the point is ??

Nyanser og graderinger her - men mitt poeng er at når aksjonister går inn for å skade 3.dje part direkte (blokkere trafikk, skape livstruende situasjoner etc) så skaffer de seg bare motstandere.
:janikk De må bare aksjonere så mye de vil ved å ikke levere melk, grønnsaker, korn og annet som produseres, men når de begynner å tømme melk i gatene og sperre gater og veier blir det bare for dumt. Greien er at om bøndene skal gis "rett" til denne typen aksjoner så må det gjelde alle yrkesgrupper. Dermed kan vi i den ytterste konsekvens komme i den situasjon at andre yrkesgrupper som ikke uten videre oppnår rask virkning av å legge ned eget arbeid kan ty til samme virkemidler. Da kan det fort bli morro...

Selv bor jeg "på landet", og må ærlig talt si at jeg ikke synes videre synd i bondestanden. Til tross for at de gjerne bare har 30 sauer gående på beite holder de seg lett med 2-3 traktorer der minst en er i tungvektsklassen og av typen som gjør alt automagisk, kanskje utenom å ta oppvasken og å henge opp klær. I tillegg har en hver småbruker med respekt for seg selv minimum en gravemaskin på tunet. Jeg ser ikke bort fra at de kanskje hadde kommet bedre ut om de ikke kjøpte en traktor pr. redskap og leide inn en lokal graver de to gangene i året de faktisk har bruk for en gravemaskin.... :mk
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Geir »

SuperMorten skrev:Ta f.eks lærere, sykepleiere osv. De rammer alltid 3.part. Men det er først når vi ser aksjoner a la bøndene som sperrer veien at vi reagerer.. Men det er nå en gang sånn demokratiet fungerer. Ved å ramme den uskyldige 3 part, legger dette press på motparten, og fører til slutt til løsning, evt tvungen lønnsnemd. Tror vi bare skal godta litt sånt rusk i maskineriet. Det er nok prisen vi må betale for å ha det relativt bra. Vi skal være glad de streikende i Norge ikke tyr til vold.. Det er ikke alle steder aksjoner foregår så fredelige. Og dessuten, den dagen man har en løsning, respekterer partene dette, og går tilbake til "normal drift".. Det er heller ikke vanlig over alt.
Hvorfor skal vi godta at bøndene sperrer veiene og stikker kjepper i hjulene for folk på alle andre områder enn de som kan knyttes til jordbruk? Hadde vi akseptert at elektrikere, tømrere, drosjekusker og andre yrkesgrupper hadde tatt seg til rette på denne måten? Neppe.
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av jhn »

Må si mæ enig med RuneMC og Geir her, det e jo en ganske stor forskjell på en ordinær streik, altså å nekte å utføre arbeidet sitt før man blir enige om forskjellige arbeidsvilkår, og gå ut og sabotere for uskyldig 3. og 4. og 5. part.
Skal vi som ikke e bønder gå å sette oss i åkrene til bønderne hvis vi ikke får den lønna vi vil ha?
De må gjerne streike, og slutte å produsere mat, men ikke sabotere for andre som skal ferdes rundt omkring for å gjøre sitt arbeid

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av RuneMC »

La meg avslutningsvis si at jeg har stor respekt for spesielt mindre gårder med en traktor eller to og litt vekselbruk med diverse matproduksjon, gressproduksjon etc. Noen finner til og med på å videreforedle produktene til f.eks. gårdsost, spekeskinke, sider, ullklær etc... veldig bra :thumleft Inntekten fra egen gård er som regel ikke nok, så de med traktorer og rundballepresser må gjerne dra rundt til flere gårder for å tjene inn nok til traktorer og utstyr - og gjerne spe på med snømåking om vinteren. Det er nok forklaringen på at endel gårder har større maskinpark enn man skulle tro var nødvendig.

Men, bøndene er etterhvert en ganske variert gruppe. Endel større gårder med høyt innleie av arbeidskraft fra utlandet drives vel mer eller mindre som store bedrifter etterhvert - der "bedriftseieren" tjener godt og neppe tilbyr hverken streikerett eller lønnsøkning til de som ansettes midlertidig... det er gjerne de som får de største tilskuddene også pga størrelsen på driften.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Steinar_R
Innlegg: 60
Registrert: 09 aug 2010, 20:52
Motorsykkelen din: Honda Pan European ST 1100

Re: Intruders Blogg----jordbruksoppgjøret og aksjoner

Legg inn av Steinar_R »

Norsk landbruk og matproduksjon er noe som vi først ser betydningen av den dagen det er borte.


Mvh

Låst