Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Den store Ut på tur i dag! tråden...

Legg inn av mekkern »

ble en eftastur på 37 mil etter jobb... :mc6 og jaggu traff jeg en orangeTigergutt med Oppakning på hekken... :P :p
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Årene går og vi har ikke lenger barn i skolen og kan fristille fra denslags forpliktelser og holde på med andre ting på dager som 17. mai.
I år så det lenge ut til at planlagt MC-tur måtte utgå. Den opprinnelig planen om Sverige-tur ble fort forkasta pga. av ustadig vær.
Utpå ettermiddagen lysna det såpass at vi fikk tatt oss en tur likevel. Ikek så langt som planlagt, men det ble en tur til "Bjørnen" på Odnes for en bursdagsmiddag med Bakpå, noen hun helt klart fortjente :-) .

Turen gikk langs Randsfjorden på rv. 34, men det blir nok første og siste tur på den veien i år. Veiarbeid med store flere strekninger med tildels dårlig grusvei får ta skylden for det. Blir neppe ferdig med arbeidet denne sommer'n, så det ut til...

Så på returen fra Odnes tok vi rv. 34 til Gjøvik og kjedelige rv. 4 derfra og hjem. Litt regn på tur oppover og kjøligere og kjøligere på vei hjem... Mye kaldere i dag enn for drøye 14 dager siden (1. mai turen vår) i samme område.
Lei av den lave vårtemp'en om dagen... :sk?
Så nå det bli sommer snart!!!

Og her det eneste bildet som ble tatt på dagens tur... :redface

Bilde

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Vi ruller fra Hurum på en Telemarksrunde i morra. Regner med vi passerer Bolkesjø, Dalen, Fyresdal, Drangedal og Skien sånn omtrent.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Dagens runde - http://g.co/maps/vq4k9" onclick="window.open(this.href);return false; - 20 mil er sånn passe på en lørdag :prop:
Veldig bra kjøreforhold overalt, tror ikke jeg så noe grus i vegbanen noe sted (bortsett fra det stykke det var grusvei da...). Ellers lite trafikk, og etter Sylling på vei til Vikersund var det faktisk en bil som kjørte til siden rett før et svingete parti, når den så meg komme bak :thumleft

Rett før Vikersund var det et par MC'er med orange vester som kom ut på veien - tydelig på opplæring - tror det er tredje gang eller noe jeg ser dem denne våren, og jeg kjører der jo langtfra hver dag, så de er nok ivrige i tjenesten.

Noen bilder fra området rundt Letmolia - som er ca halvveis på turen...
BildeBildeBilde
Sist redigert av RuneMC den 19 mai 2012, 20:02, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Hmmmmmmmmm..imorra ? :P :p :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Ble en runde Røyken - Sylling - Skaret - Hønefoss - Vestre Ådal - så skifte til E16 langs Sperrilen - så over til Bjoneroa og ned vestsiden av Randsfjorden og retur samme vei hjem fra Hønefoss.

En strek i regningen var et sykkelløp i Hønefoss. Gikk greit nordover bare et par min å vente ved Norderhov, men hjemover i 15-tiden hadde de sperret av E16 forbi Hønefoss. Synes det var litt drøyt å stenge hovedfartsåren i "rushtiden" når alle skal hjemover fra hytter og helgeturer ](*,) Men, det er vel litt symptom på hvordan sykkelfantastene tenker - alle skal vise hensyn til dem, men de trenger ikke vise hensyn til noen - sykle 3 i bredden i 5km/t opp gamle Lierbakkene og sperre all trafikk er liksom helt greit, selv om sykkelveien ligger en halvmeter til høyre. Nå skal nevnes at ganske mange sykkelmosjonister brukte sykkelveien, men det er jo ikke bra nok for de med heftigst treningstøy... Indirekte skaper det farer fordi bilene også tar sjanser på forbikjøring og ikke nødvendigvis ser MC imot...

Noen bilder:
Vestre Ådal - veldig bra alternativ til E16 fra Hønefoss til Sperrillen - omtrent ikke trafikk på denne veien.
Noe humpete her og der, noe dårlig asfalt her og der - så en fin vei for alle med "eventyr"-sykkel.
Svingete på den gamle måten - slik veier ble bygget i Norge før i tiden :thumleft
Godt grep hele veien.
Bilde
Noen bilder fra strekningen over fra Sperrillen til Bjoneroa.
Tredje bilde er på vei ned mot Randsfjorden igjen.
[album]3375[/album][album]3376[/album][album]3377[/album]

En liten rast ved Randsfjorden. Godt og varmt idag - fant ut at jeg nok kunne sløyfet ett lag klær :-)å
[album]3378[/album][album]3379[/album]
Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

I dag blir det tur på meg.

Broderen legger snart avgårde fra Bergen, så da kjører jeg nedover og møter han, så slår vi følge opp igjen til Ørsta.

Regner med det blir Ørsta - Førde - Ørsta på meg. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

I går gjorde jeg en tur som på det lengste strakte seg til idylliske Osensjøen i Renadistriktet.Kjørte halvannen mil på grus,ikke det jeg er aller mest glad i men er antakelig en tilvenningssak.. :thumleft
Turen ble på 230 km,kjente det i håndledda samt der jeg er høyest når jeg plukker pottiter.. :mc7

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
dag-zzr
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010

Legg inn av dag-zzr »

Regner med at alle som har anledning, spyler pollenet av sykkelen og begir seg på tur. Ser ut til at det blir en ny strålende dag for oss som befinner seg på østlandet. :-)å
Hvor går turen :mk for dere som også kommer litt seint i gang? :scratch

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

I morgen skal MIN tur gå Mjøsa rundt..håper jeg da... :mk

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Dagens tur http://goo.gl/maps/0BVo

Sylling-Vikersund er som alltid fin til å forbedre svinge-ferdigheter og jeg fokuserte på mest mulig flyt idag - dvs minst mulig bremsing eller brått av gassen - og helst ikke se for mye på speedometeret. Det gikk vel best på tilbaketuren egentlig, med fin flyt i 4-de gir for det meste.
Rett før Vikersund var det forresten en gjeng jenter med MC som hadde tatt en pause og hilste. :vs

På Vikersund tok jeg en fylling på Uno-X - og bensinforbruket var ca 0,4 l/mil som virker ganske stabilt når jeg kjører pent og passer på å gire opp så turtallet er 3-4K. Tok så E35 fra Vikersund til avkjøringen mot Skotselv. Skotselv sentrum ?
Bilde

Fra Skotselv fulgte jeg skilt mot Bingen. Mye fin vei oppover forbi diverse gårder her - bare enkelte småhumper - med varierte svinger og terreng. Rett før skilt som viser hhv Lyngdal og Sigdal går det over til grus. Jeg tok mot Lyndgal på grusveien. Endel grov grus var tatt på som gjorde at sykkelen bevegde seg litt, men det er bare å avpasse tempo. Tørt og støvete idag - bedre enn vått og gjørmete :-)

Etter ca milen på grus er det igjen asfalt og flotte forhold ned til Lampeland. Helt jevn og fin asfalt her med fine svinger.
På Lampeland provianterte jeg litt på en åpen Kiwi med tanke på rast på hjemveien.

Hjemover valgte jeg å ta Nyseterveien tilbake til Bingen - dette er en grusvei som kommer brått et kort stykke nord for Lampeland. Grusveien her er noe mer kupert og går forbi et par vann. Det er heller ikke bomvei, så her er det bare tut & kjør..
Bilde

Bilde

Helt greit for V-Strom'en i makelig fart. Noe annet var forresten ikke å anbefale siden det var noe trafikk imot på begge grusveiene idag - så tok det pent rundt uoversiktlige svinger. Det var også en god del trehugst langs Nyseterveien, så endel mer "öppna landskap" enn tidligere. Det vil jeg mene er bare positivt.
Bilde

Etter å ha kommet på asfalt igjen og kjørt et stykke nedover mot Skotselv var det skiltet Åmot 7km - så tok den veien. Veien kom på i Åmot Sentrum her. Et godt alternativ til den kjedelige E35 til Skotselv. I Åmot sentrum var det så trafikklysene først for broen (montro hvordan de har klart seg i alle år før uten trafikklys ?) og så for korketrekkeren med litt mer venting - ikke bare på lysene, men også opp korketrekkeren der bilene er ganske trege til å kjøre rundt...

Tilbake Vikersund-Sylling fungerte som sagt flyten i kjøringen bedre (øvelse gjør mester :janikk ) og V-Strom'en virker også i toppform der motoren maler som en fornøyd katt. Valgte å ta Vestsideveien nedover til Lier. Det er stort sett 60 hele veien her, men varierte svinger og terreng gjør veien morsom. Pluss bedre utsikt mye av turen enn tilsvarende hovedveien på østsiden av Lierdalen; 285 Sylling-Lier. Nær Sylling er det også krevende svinger enten man velger å ta mot Tronstad eller om Kanada (mest svinger her). Gunnerudveien (Fv20) som går om Tronstad møter etter et kort stykke Vestsideveien (Fv21)som går om Kanada.
Med andre ord, her er det vanskelig å kjøre feil om du skal sydover mot Drammen.

Aller sist på turen tok jeg om Hyggen og litt videre for å få med svingene der. Jeg ser forresten at Vegvesenet har vært ute med lappekanonene igjen og veiene ser ganske grisete ut enkelte steder, men grepet virker bra. Uansett om dette ikke har noe å si for grepet, så er faren at det kan kamuflere annet diesel- og oljesøl... :-k
RuneMC's foto på Flickr

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Rullet et par mil i går også..
https://maps.google.no/maps?f=d&source= ... 1338292400" onclick="window.open(this.href);return false;

Drittkart... :sk?
Sist redigert av Snikkeren den 29 mai 2012, 14:51, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fikset kartlinken. Hvis du dropper URL taggene så forkortes linken automatisk. ;)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ble Mjøsa rundt i dag,snaut 200 km.Været var fint,og kjørte nye E 6 minst mulig,fra Minnesund til Morskogen.Hverken nye eller gamle E 6 er noe jeg løper rævva av meg for å få kjørt på,gammelgammle E6 er jo faktisk noenlunde intakt mange plasser.. :thumleft
Er mye som tyder på at håndledda kan klare en Karlstadtur,time vill sjåvv !! :mc7

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Dagens tur ser pr nå ut til bare å bli bort til vannslangen,klut og såpe og vaskevann..etter
noen få kilometer på Østlandets svar på Svartedauen om dagen,nye E6 med diverse oljesøl med mer... :-)å

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Noen i Stavanger området som er med på en liten kveldstur i kveld? :vs
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Svar