JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Stemmer det.. Var bilde av'n i avisa å greier...mekkern skrev:funnet løvetann i Tønsberg sa de på radioen...


You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
cheron skrev:Stemmer det.. Var bilde av'n i avisa å greier...mekkern skrev:funnet løvetann i Tønsberg sa de på radioen...![]()
Har alltid hatt et ønske om et bilde av min i avisa.........


Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Bosted: Regnværsbyen
Ikke verre? Her er et bilde av dinIntruder skrev:cheron skrev:Stemmer det.. Var bilde av'n i avisa å greier...mekkern skrev:funnet løvetann i Tønsberg sa de på radioen...![]()
Har alltid hatt et ønske om et bilde av min i avisa.........![]()

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:

Her er det så kaldt at når man arbeider i haven må man ha t-shirt på seg. Håper det snart blir vår.
Han som arbeider er imidlertid på et prosjekt vi alle burde ha unnet oss: Seks måneder på en GS rundt om i Europa.
Mer info her.
(han kjørte GSen fra Norge til Polen bak i bilen)
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Det å ta seg lang fri ra jobben og reise rundt på mc er absolutt å anbefale.
Har hørt om flere som har gjort dette.
Ellers har det blitt endel varmere har også. Minus 1 grad og solskinn her på Lørenskog. Burde egentlig vært ute og lufta Gamle...


Ellers har det blitt endel varmere har også. Minus 1 grad og solskinn her på Lørenskog. Burde egentlig vært ute og lufta Gamle...

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Endelig kunne 2009-sesongen starte. Forkjølelsen har nesten gått over, og alt er bare velstand. Egentlig var det jo ikke vinterkjøring i dag. Det var 4 varmegrader og yr, så det var nærmest sommerkjøring.
Nuvel. Turen i dag gikk først til Lillestrøm på rv 159. Så blei det rv 120 utover mot Flateby og videre. Det blåste veldig og det var litt tåke og yr. Men med riktig bekledning og varme i holkene, er det ingen problem. Første stopp blei en rasteplass ved et lite vann etter Kirkebygda. Blei et par bilder, selvom været var grått og trist.



Så bar det videre på rv 120 mot Elvestad. Det var liten trafikk og bortsett fra enkelte svinger som var fulle av tykke issvuller, var det helt greit å kjøre. Dette er egentlig veier hvor man kan ha det ganske artig på mc, med fine svinger. Men enkelte svinger er slik at vann fra grøftene renner ut i veien. På disse stedene var det skummelt.
Ved Elvestad krysset jeg E18 og fortsatte på rv 120 mot Moss. Vinden var til tider så kraftig at jeg virkelig måtte legge sykkelen over selv om veien gikk aldri så mye rett fram. Godt at det ikke var glatt. Stoppet på en rasteplass ved Vannsjø noen kilometer før Moss og tok et par bilder.

Framme ved Mosseporten blei det en stopp på Statoilen for å hente årets Statoilkopp. Så blei det selvfølgelig en god og varm kopp kaffe.

Derfra gikk turen videre gjennom Mosseporten og av mot Kambo. Jeg kjørte gamleveien helt til Vestby. Der kjørte jeg ut på E6 og fulgte den til avkjøringen mot Drøbak. Så blei det å fortsette gamleveien forbi Nesset og Tusenfryd. Kjørte så forbi Tyrigrava, men stoppet ikke selv om det var åpent. Derimot stoppet jeg rett før jeg krysset E6 og tok bilder.


Etter den lille pausen gikk ferden over E6 og opp til Holmlia. Derfra blei det strake veien til Klemetsrud og ut på Europaveien. Full fres forbi Ryen og ned til Ulven, der jeg tok over på E6 og kjørte hjem til Lørenskog.
Fin liten start-tur på 2009-sesongen.
Nuvel. Turen i dag gikk først til Lillestrøm på rv 159. Så blei det rv 120 utover mot Flateby og videre. Det blåste veldig og det var litt tåke og yr. Men med riktig bekledning og varme i holkene, er det ingen problem. Første stopp blei en rasteplass ved et lite vann etter Kirkebygda. Blei et par bilder, selvom været var grått og trist.



Så bar det videre på rv 120 mot Elvestad. Det var liten trafikk og bortsett fra enkelte svinger som var fulle av tykke issvuller, var det helt greit å kjøre. Dette er egentlig veier hvor man kan ha det ganske artig på mc, med fine svinger. Men enkelte svinger er slik at vann fra grøftene renner ut i veien. På disse stedene var det skummelt.
Ved Elvestad krysset jeg E18 og fortsatte på rv 120 mot Moss. Vinden var til tider så kraftig at jeg virkelig måtte legge sykkelen over selv om veien gikk aldri så mye rett fram. Godt at det ikke var glatt. Stoppet på en rasteplass ved Vannsjø noen kilometer før Moss og tok et par bilder.

Framme ved Mosseporten blei det en stopp på Statoilen for å hente årets Statoilkopp. Så blei det selvfølgelig en god og varm kopp kaffe.

Derfra gikk turen videre gjennom Mosseporten og av mot Kambo. Jeg kjørte gamleveien helt til Vestby. Der kjørte jeg ut på E6 og fulgte den til avkjøringen mot Drøbak. Så blei det å fortsette gamleveien forbi Nesset og Tusenfryd. Kjørte så forbi Tyrigrava, men stoppet ikke selv om det var åpent. Derimot stoppet jeg rett før jeg krysset E6 og tok bilder.


Etter den lille pausen gikk ferden over E6 og opp til Holmlia. Derfra blei det strake veien til Klemetsrud og ut på Europaveien. Full fres forbi Ryen og ned til Ulven, der jeg tok over på E6 og kjørte hjem til Lørenskog.
Fin liten start-tur på 2009-sesongen.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Ja, var sikkert godt å komme på sykkelen igjen :)
Lurer på et par ting
Det sauskinnet, blir det ikke vått i baken å sitte på det i regnvær?
Du har sikkert sagt det før, men hvor fikk du tak i de muffene?
Har tenkt litt på sånne, men tror at de vil virke som tvangstrøyer, er ikke like raskt å få hand opp til hislen f.eks med de der vil jeg tro.
Lurer på et par ting
Det sauskinnet, blir det ikke vått i baken å sitte på det i regnvær?
Du har sikkert sagt det før, men hvor fikk du tak i de muffene?
Har tenkt litt på sånne, men tror at de vil virke som tvangstrøyer, er ikke like raskt å få hand opp til hislen f.eks med de der vil jeg tro.
Jeg har impregnert saueskinnet godt, så det er egentlig bare å riste det hvis det blir vått. Så lenge man er i farta holder det seg jo tørt der du sitter og foran ved tanken, og stopper jeg for lengere pauser putter jeg det i kofferten.Ragnhild skrev:Ja, var sikkert godt å komme på sykkelen igjen :)
Lurer på et par ting
Det sauskinnet, blir det ikke vått i baken å sitte på det i regnvær?
Du har sikkert sagt det før, men hvor fikk du tak i de muffene?
Har tenkt litt på sånne, men tror at de vil virke som tvangstrøyer, er ikke like raskt å få hand opp til hislen f.eks med de der vil jeg tro.
Jeg vet ikke hvor muffene kommer fra. Bestilte dem hos Mc-Partner. De er ganske vide der du putter inn hendene, så det ingen problem å ta henda ut og inn. Det største problemet var å få den høyre muffa til å passe. Dette p.g.a. gasswirene på Gamle som starter med to rør som stikker ganske langt ned fra styret. Måtte klippe og lime litt for å få det OK. Men de er veldig effektive. Man kan faktisk klare seg med et par tynne sommerhansker når man har på varmeholkene. Jeg bruker polvotter inni der, for jeg har litt problemer med å holde varmen på henda i hansker.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
mekkern skrev:det frosne vannet så jo flott ut til virkelig å teste piggene..


1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Jeg har ikke mange nok.
Det er bare 100 pigger i hvert dekk. Veldig greit på dagens tur som gikk på våt asfalt. Men på is kunne det vært dobbelt antall uten at det hadde gjort noe.

Det er bare 100 pigger i hvert dekk. Veldig greit på dagens tur som gikk på våt asfalt. Men på is kunne det vært dobbelt antall uten at det hadde gjort noe.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39768
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Du traff vel ikke så mange andre MCister i dag, gjorde du, vel...
Ikke på Tyrigrava heller, kanskje...?

Ikke på Tyrigrava heller, kanskje...?

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ingen andre sykler ute i dag. På Tyrigrava hadde jeg jo regna med å se i hvert fall en rød italiener, men ingen sykler der heller. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Ja, kjører auto. Bortsett fra at jeg stiller den inn på "landskap" når jeg skal ta utsiktsbilder. Man er da avansert i sin omgang med fotografiapparater.Misha skrev:Hvordan går det med kamera'et da, kjører du auto? :-

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Er vel best å få heisa denne bloggen litt opp også.
I morra er det nytt jobbintervju. Det blir ikke spennende i det hele tatt, men jeg gleder meg allikevel.
I morra er det nytt jobbintervju. Det blir ikke spennende i det hele tatt, men jeg gleder meg allikevel.

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Får jeg spørre hva du skal kryssforhøres i???
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
Tror det har noe med hjullagre å gjøre. Det heter i hvert fall Nav hjelpemiddelsentral. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Jalmar - 2009 sesongen er i gang.
I Akershus??? Har en kompis som jobber der.. :)Jalmar skrev:Tror det har noe med hjullagre å gjøre. Det heter i hvert fall Nav hjelpemiddelsentral.
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;