Pollti skrev:Kanskje fruen blir mere ivrig enn deg ? Hvordan går det med Hysa til guttungen og kjøreopplæring da ?
He, he... Liten fare for at hun skal havne i det moduset foreløpig, men skulle det skje så får jeg bare ofre meg. Jeg ser på det som min simple plikt å sette felles interesser foran ... ehem... yndlingsoppgaver... som husmaling, terrassebygging, hagemuring og tilsvarende sysler. Det blir selvsagt tøft, men...
Hysen til avkommet er oppe og går igjen etter en aldri så liten velt i sakte fart under øvelsekjøring. Guttungen stivnet i en sving og kjørte rett ut i naturen - jeg kjørte bak og fanget det hele på video som i ettertid er behørig gjennomgått & analysert. Men nå er kåper osv. reparert og lakkert, potten er festet skikkelig og føreren er ved godt mot og helt uten andre skader enn en ripe i stoltheten. Jeg var i grunnen glad jeg ikke satt på når det skjedde, men på den annen side hadde det kanskje ikke skjedd hvis jeg hadde anbrakt legemet mitt bakpå Hysen? Er det overdreven tro på egne evner til feilkorrigering tro?

We'll never know... Uansett; nå skal han ha dobbeltime førstkommende mandag, så langkjøring - eller sikkerhetskurs på vei... - påfulgt av teori og oppkjøring. Har en følelse av at sjåførlæreren kommer med et "han må nok ha et par timer til..." etter mandagstimene. Han hadde kjøpt en diger BMW K1600 til 380 000 riksdaler, og jeg begynner å mistenke at han hadde guttungen og meg i tankene da han pønsket ut finansieringsplanen...