Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Hvem er vi?

Legg inn av jolan »

joo skrev: Begge deler? Eller om man bor sånn til at man slipper å måtte ha bil så er det sannsynligvis kjempekjekt å slippe de utgiftene og bekymringene!
Så prioriteringen er jo strengt tatt helt bra den :thumleft
Joda, jeg skjønte det etter hvert. Jeg skulle ha slått til etter videregående, da det kostet en tusing å ta billappen(i Polen, men gyldig i Norge nå), da alle skolekamerater kjørte opp. Fatter'n ville spandere den tusingen på min kjøreopplæring da, men jeg nektet plent, for jeg skulle jo ikke ha bil, men motorsykkel, og dessuten var eget kjøretøy utenfor økonomisk rekkevidde da. Hadde jeg gjort det da... så hadde jeg kanskje ikke brukt de akk, sikkert tett opptil 50 Munch-lapper for mc-opplæring i Norge... ](*,)

Skal nok ta billappen òg, sikkert kjekt å ha, men bil trenger jeg strengt tatt ikke midt i Oslo... Kjører litt mc først, får litt erfaring, så blir det kanskje ikke så fordømt dyrt å kjøre opp med bil :scratch

Men prioriteringer har jeg aldri vært i tvil om :mc7

Brukeravatar
Birostris
Innlegg: 60
Registrert: 03 apr 2011, 18:43
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-5, -97
Sted: Oslo/Kraków

Hvem er vi?

Legg inn av Birostris »

Jolan: Går kanskje an å ta lappen i Polen? Jeg studerer i Kraków og gjorde det motsatte av deg i så fall. Tok billappen i Norge og MC-lappen her. Tok et par ukers tid for MC-lappen hvis man hadde billappen fra før, kanskje det går andre veien også? Betraktelig billigere... (men må innrømme jeg tror at lærekurven nok var noe brattere for meg med fersk MC-lapp enn for ferske motorsyklister med et lengre og mer omfattende kurs...)

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Icetruck »

Da fikk jeg endelig registrert meg her jeg også!

25 år gammel mann/gutt fra Drammen!
Kjøpte meg en 2009 Yamaha R6 i februar som har stått og ventet i garasjen, helt til jeg fikk lappen forrige mandag! :-)
Har en gjeng venner som kjører, og jeg har alltid hatt lyst på mc, så nå gadd jeg ikke vente lenger!
Merker at jeg ikke har sjangs i svingene enda, og jeg syntes nesten synd på resten av gjengen som allerede har tatt av hjelmene sine når de står og venter på meg :redface
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av evike »

Icetruck skrev: Merker at jeg ikke har sjangs i svingene enda, og jeg syntes nesten synd på resten av gjengen som allerede har tatt av hjelmene sine når de står og venter på meg :redface
Høres helt normalt ut. Jeg er fortsatt der... uten at det affiserer meg noe særlig. Ikke la deg presse til å kjøre mer enn du føler er trygt, ihvertfall ikke på vei. Skal du på død og liv utfordre deg selv, så gjør det i det minste på bane, hvor alle ANDRE elementer er under full kontroll.

Ha en flott sommer!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Icetruck »

Jeg kjører i mitt eget tempo, derfor de må vente en del! :thumleft
De sier selv at jeg skal kjøre i det tempo jeg føler er sikkert for meg, så det er jo ikke noe problem! :prf
Merker selv at det går utrolig sakte i svinger noen ganger, men trenger å bli bedre kjent med sykkelen, og kanskje bli kvitt frykten om at det er olje eller diverse i vær eneste sving.. Har en skikkelig oljenoia om dagen :sk?
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av EasyRider »

Icetruck skrev:Jeg kjører i mitt eget tempo, derfor de må vente en del! :thumleft
De sier selv at jeg skal kjøre i det tempo jeg føler er sikkert for meg, så det er jo ikke noe problem! :prf
Merker selv at det går utrolig sakte i svinger noen ganger, men trenger å bli bedre kjent med sykkelen, og kanskje bli kvitt frykten om at det er olje eller diverse i vær eneste sving.. Har en skikkelig oljenoia om dagen :sk?
Du er ikke alene :) har det sånn selv.
Er enda mer pinglte i rundkjøring. speider etter olje og disel så øyet blir vått og rødt. :-)å
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LinnSurion »

Greetings everybody :)

Det er kanskje noen som husker meg fra noen år tilbake som en liten drittunge med lett-mc? Drittungen har blitt voksen :p
I garasjen (eller et flyshelter hvis vi skal fokusere på detaljer) står det nå en Harley. Ja, du leste rett; en HARLEY! *stolt som en tulling*
Det er en sportster og det finnes dem som ikke mener at det er "orntli'" Harley, screw them :D Det er sportster 1200cc 1995-modell og den er MIN, BARE MIN! :prop:

Så jeg tenkte at det kanskje kunne være på tide å komme seg tilbake på forum igjen, da jeg ser for meg at det blir flere turer nå enn det det ble når jeg kjørte lett motorsykkelen min. Og det ble forsåvidt ikke så mange flere turer da jeg kjøpte Suzuki Savage heller. Flere sier at det er den perfekte damesykkel fordi den er så lav, problemet er vel at jeg ikke er så lav. Kjempe god sykkel å kjøre, morsom liten sak, men ikke noe å ta langturer på.

Og apropos langturer, jeg skal ta en nå i sommer, kommer nok til å starte blogg om planlegginga av (pluss klargjøring av sykkel før nevnte langtur). Det blir Bodø - Skien med flere omveier. Gleder meg :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Veldig hyggelig å ha deg tilbake, LinnSurion :vs :thumleft
Hvor holder du til, forresten? Bodø, kanskje?

Kan jo være greit for andre å vite for de som vil ha en kjørekompis/venninne... ;-)
Regner med at du gjerne møter andre her fra MCsidenb.no :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Hvem er vi?

Legg inn av joo »

Icetruck skrev: Kjøpte meg en 2009 Yamaha R6 i februar som har stått og ventet i garasjen, helt til jeg fikk lappen forrige mandag! :-)
Har en gjeng venner som kjører, og jeg har alltid hatt lyst på mc, så nå gadd jeg ikke vente lenger!
Merker at jeg ikke har sjangs i svingene enda, og jeg syntes nesten synd på resten av gjengen som allerede har tatt av hjelmene sine når de står og venter på meg :redface
Kanskje deg/dere vi snakka med onsdag kveld på bensinstasjonen på Hurum/Klokkarstua da? Vi var 4 (alle på BMW) som skravla med en trivelig gjeng.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LinnSurion »

AJ skrev:Veldig hyggelig å ha deg tilbake, LinnSurion :vs :thumleft
Hvor holder du til, forresten? Bodø, kanskje?

Kan jo være greit for andre å vite for de som vil ha en kjørekompis/venninne... ;-)
Regner med at du gjerne møter andre her fra MCsidenb.no :-)
Takker og bukker :-)

Ja, jeg holder til i Bodø for tiden, men sykkelen min kommer til å havne i Skien i løpet av sommeren og bli der nede. Om ett år skal jeg sørover også, og så vestover. Men ja, Bodø akkurat nå.
Jeg møter gjerne folk jeg vettu, spesielt hvis de har lyst å lære meg å mekke litt. Har kjøpt Harley tross alt :-)
Broom broom

Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Nikka »

:vs Hvem er jeg??
Tenkte å skrive noe om meg selv, har vært innom forumet noen ganger uten å skrive så mye men.. det er kjekt å ha et sted der likesinnede MC-folk "møtes"!

Jeg er en Bergensjente som snart er fire-null år gammel, erfaren bilfører men ny motorsyklist; har hatt MC-lappen siden i fjor høst og stortrives på min Yamaha Midnight Star 950 :prop:
Egentlig har jeg hatt lyst på motorsykkel siden jeg kjørte moped for sånn cirka etthundre år siden men det har ikke blitt noe til før jeg nå er samboer med en HD-eier som har inspirert meg til å kjøre selv. Og det har jeg ikke akkurat angret på! Utrolig deilig når jeg kjenner at teknikken begynner å komme på plass - kjører med en tålmodig gjeng som oppmuntrer og venter på meg når jeg siger inn på møteplassene... :P :p
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

Brukeravatar
Cybmax
Innlegg: 5
Registrert: 29 mai 2012, 21:54
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000SX -15

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Cybmax »

Hei alle :)

Jeg vil bare kort si at jeg er en mann på meget straks 40, som deler samme interesse som de aller fleste her, nemlig MC :) Jeg kjører for tiden en Yamaha XTZ750 Super Tenere. For de som ikke kjenner denne sykkelen er dette en offroad som i grunn passer meget godt til Norsk veistandard :P (Ihvertfall i østfold der jeg "sykler" mest)

Mekker også litt småting selv på sykkelen min.. er jo litt enklere når det er en noe eldre type sykkel uten alt for mye elektronikk. Prøver å komme meg på Tyrigrava en gang i blandt også, så kanskje vi treffes der :)

Er det flere som har en god gammel "S10", så send meg gjerne en melding så kan vi sikkert prates litt :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Cybmax skrev:Hei alle :)

Jeg kjører for tiden en Yamaha XTZ750 Super Tenere. For de som ikke kjenner denne sykkelen er dette en offroad som i grunn passer meget godt til Norsk veistandard :P (Ihvertfall i østfold der jeg "sykler" mest)
Hei og velkommen hit, Cybmax :vs
Haeggis her inne har en maken sykkel, men den har vel sett sine beste velmaktsdager, er jeg redd...
Astrid Lupina er navnet han har gitt henne, men etter et par motortransplantasjoner nede i Europa nå i vår, spøker det for gjennoppliving av henne, kan det se ut som... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av EasyRider »

Velkommen Cybmax.

Hyggelig at du endelig fikk tid til å registrere deg. :P :p

Cybmax er mannen som hadde tålmodighet til å øvelsekjøre sammen med meg rundt 100mil.. i noen kalde vårmånder.
Så all heder og ære til han :drg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

wrio
Innlegg: 18
Registrert: 05 jun 2012, 18:57
Motorsykkelen din: Uten MC

Re: Hvem er vi?

Legg inn av wrio »

Hei.

Jeg er forumets antageligvis ferskeste medlem. Jeg er 23 år og har nettopp startet opplæringen for førerkort klasse A. Har vært motorsykkelfrelst så lenge jeg kan huske, men har ikke fått ut finger'n før nylig. Hittil er jeg motorsykkelløs, men leter stadig etter sykkelen som passer en relativt motorukyndig nybegynner.

Gleder meg til å bli kjent med dere.

Svar