Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

Var medlem i NMCU i fjor,har fulgt litt med i hva som skjer i medlemsbladet og på hjemmesida deres,er litt i tvil om dette er pengene verdt...
For et par år siden ble avdelingene Hedmark og Oppland splittet etter å ha vært bare en avdeling.
Dette for å høyne aktiviteten,visstnok,men kan ikke se at dette har skjedd her i Hedmark iallfall.Men det er bare noe jeg synes =; ,hva andre mener er opp til dem.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

Intruder skrev:Var medlem i NMCU i fjor,har fulgt litt med i hva som skjer i medlemsbladet og på hjemmesida deres,er litt i tvil om dette er pengene verdt...
For et par år siden ble avdelingene Hedmark og Oppland splittet etter å ha vært bare en avdeling.
Dette for å høyne aktiviteten,visstnok,men kan ikke se at dette har skjedd her i Hedmark iallfall.Men det er bare noe jeg synes =; ,hva andre mener er opp til dem.. :prop:
Må innrømme at æ tenker litt i samme baner. Ser egentlig ikke at det skjer så mye fra den kanten. For mæ ser det ut til at de har omtrent samme rolle som FrP, de stikker hodet fram av og til og klager litt, men har egentlig ikke så stor gjennomslagskraft.
Litt redd for å få en skjennepreken nå, NMCU virker å være som en litt "hellig ku" i mc-miljøet

Menalux
Innlegg: 91
Registrert: 09 mai 2012, 12:54
Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
Sted: Lørenskog

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Menalux »

Medlem i NMCU, medlem i nettbasert "klubb" , mc - siden, og motorsyklistenes facebookside. Det vurderes å bli medlem i NAF MC Oslo, når sykkelen er anskaffet.
Medlem Just Girls MC.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av evike »

Nei, NMCU-lokalavdelinger har jeg vel ikke det aller beste inntrykket av. MEN: Hva NMCU gjør nasjonalt og ikke minst når det gjelder Europa har jeg den aller største respekt for, og ønsker gjerne å støtte opp om.

Uten NMCU ville hver og en motorsyklist i Norge stå alene. NMCU er den eneste organisasjonen som gjør noe for oss utover kommune- og fylkesgrensene (og landegrensene også, for den saks skyld).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av dag-zzr »

Synes det er geit å støtte NMCU. (og MC siden) Er vel mer tilfeldig at jeg ikke er aktiv eller medlem av en Mc klubb. Mulig jeg melder meg på når "Gammel å Grå MC" eller " Stiv Å Støl MC" stiftes- om klubben ikke er stiftet ennå? :P :p

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

dag-zzr skrev:Synes det er geit å støtte NMCU. (og MC siden) Er vel mer tilfeldig at jeg ikke er aktiv eller medlem av en Mc klubb. Mulig jeg melder meg på når "Gammel å Grå MC" eller " Stiv Å Støl MC" stiftes- om klubben ikke er stiftet ennå? :P :p

Tja Ryk & Reis MC kan være noe for deg,ingen medlemsliste,ingen vedtekter...men ei artig hjemmeside.Og lokale chaptere (som det
heter på norsk ) hvoe enkeltmedlemmer kan drive aktivt sammen med likesinnede om de ønsker det.. :prop:
Og klubbtreff i Strømsoddbygda på våren og høsten..
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

Leste en plass at Harley Owners Group skulle ha en fellestur RANSfjorden rundt...
Med henvisning til 1 % andelen kan nok dette være rett sted..! :lol :lol

hmm... :-k :sorry


OG...angående tilhørighet og nytte av f.eks. NMCU fikk innbetalingsblanketten jeg mottok her
om dagen skyss til et varmere sted via Jøtulkaminen.. :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

Intruder skrev:Leste en plass at Harley Owners Group skulle ha en fellestur RANSfjorden rundt...
Med henvisning til 1 % andelen kan nok dette være rett sted..! :lol :lol

hmm... :-k :sorry


OG...angående tilhørighet og nytte av f.eks. NMCU fikk innbetalingsblanketten jeg mottok her
om dagen skyss til et varmere sted via Jøtulkaminen.. :evil
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av mekkern »

Intruder skrev:

OG...angående tilhørighet og nytte av f.eks. NMCU fikk innbetalingsblanketten jeg mottok her
om dagen skyss til et varmere sted via Jøtulkaminen.. :evil

Ser vel at NMCU har vært mer til nytte for motorsykkelistene enn NAF har for bilistene...

http://nmcu.org/files/Hva%20har%20NMCU% ... 0112_0.pdf

Mulig Intruderen er ennå bedre... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:
Intruder skrev:

OG...angående tilhørighet og nytte av f.eks. NMCU fikk innbetalingsblanketten jeg mottok her
om dagen skyss til et varmere sted via Jøtulkaminen.. :evil

Ser vel at NMCU har vært mer til nytte for motorsykkelistene enn NAF har for bilistene...

http://nmcu.org/files/Hva%20har%20NMCU% ... 0112_0.pdf

Mulig Intruderen er ennå bedre... :scratch
Mener det er svært viktig å opprettholde en kanal som er samlende for flest mulig og som kan jobbe for oss. Ikke minst vil ha en kanal som vi kan ta i bruk DERSOM VI VIRKELIG FÅR BRUK for dem. Ett årsmøte kan i så fall sett dagsorden og det fiennes en medlemsorganisasjon som er mer eller mindre oppe og går. De som ikke har råd til de 2 - 3 hundrelappene der, er det virkelig synd på.

Dette sett helt bort fra om man synes noe om det de allerede har oppnådd. Blandt annet har de i hvert fall oppnådd fokus og pekt på direkte feilvurderinger veivesenet, som intruder sikkert er veldig gladi, i forbindelse med ulykker på veiene de siste årene. Hadde det ikke vært for NMCU så hadde disse feilvurderingene blitt levert til politikerene uten motstand og de hadde handlet på vegne av kun Veivesenet.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av Intruder »

Om jeg har råd til medlemskontingent i NMCU har vel ikke så mye med saken å gjøre,har klart meg i 35 år uten medlemskap i NAF og av NMCUs dagsorden trekker jeg samme slutning hva dem angår.. :thumleft
Ga dem et års prøvetid i fjor og for meg kan organisasjonen flytte dit pepperen gror... =;

Veivesenet synes jeg gjør en bra jobb,endel minusopplevelser må en regne med i et land med de klimavariasjoner vi har..
Kanskje lurere å sende kontingenten til NMCU til dem.. :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av RoJo »

Er medlem av Senior MC Haugaland og NMCU. Ser på medlemskapet i NMCU som det eneste virkelig viktige medlemskapet, det er kun NMCU som jobber for oss, både internasjonalt og i Norge, hadde ikke vært for NMCU hadde max størrelse på MC trolig vært 250cc og det hadde vært triste greier.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

RoJo skrev: ... hadde ikke vært for NMCU hadde max størrelse på MC trolig vært 250cc og det hadde vært triste greier.
Det trur du ikke, eller gjør du det?

Brukeravatar
RoJo
Innlegg: 217
Registrert: 18 okt 2009, 22:46
Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sted: Stord

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av RoJo »

jhn skrev:
RoJo skrev: ... hadde ikke vært for NMCU hadde max størrelse på MC trolig vært 250cc og det hadde vært triste greier.
Det trur du ikke, eller gjør du det?
Dette var i sin tid et seriøst innslag i debatten om MC i trafikken i Norge

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb

Legg inn av jhn »

SV har vel hatt et "seriøst" forslag om lyntog fra Kristiansand til Kirkenes, men det e vel ikke mange som tror at det blir en realitet likevel

Svar