Jeg hjap bestefaren min tidligere i år.. Hvert hos IF i 15år og bare betalt!
Byttet til gjensidige og han gikk fra 23.000kr for alt(bil, innbo, villa, reise, uføre o.l.) til 11.800 :-)å
Det er bare vi som kunder som ikke er flinke nok. Du kjøper ikke melka og brødet på Narvesen når du vet det koster halvparten så mye på Rema1000...Svolp skrev:Forsikringbransjen er en kamuflert mafia virksomhet![]()
Jeg hjap bestefaren min tidligere i år.. Hvert hos IF i 15år og bare betalt!
Byttet til gjensidige og han gikk fra 23.000kr for alt(bil, innbo, villa, reise, uføre o.l.) til 11.800 :-)å
både enig og uenig!SuperMorten skrev:
Det er bare vi som kunder som ikke er flinke nok. Du kjøper ikke melka og brødet på Narvesen når du vet det koster halvparten så mye på Rema1000...
Godt poeng, uten tvil!Solo-rider skrev:Forsikring har 2 sider sies det... En før og en etter skade
Følger med pris hvert år. Men lurer på hva som skjer om en skade skulle inntreffe..
Høres litt beroligende ut, AJ, at de tar ansvar ved skade. For jeg har nemlig akkurat byttet fra Terra til Unison/Liveo. Sparte ca 3000,- på totalpakka. Noe billigere på hus,innbo,bil,reise, og gikk ned fra ca 6000,- til 3800,- for kasko på Kawa,n ! :-)AJ skrev:Godt poeng, uten tvil!Solo-rider skrev:Forsikring har 2 sider sies det... En før og en etter skade
Følger med pris hvert år. Men lurer på hva som skjer om en skade skulle inntreffe..
Har vært Unisonkunde i flere år nå og selv om forsikringa på MC'en økte noen hundrelapper tidligere i år er jeg fortsatt Unison-kunde.
Sjekket med andre selskaper og fant fort ut at totalt sett kom jeg gunstigst ut hos Unison fortsatt.
I tillegg hadde hadde en av døtrene en reiseskade i vinter som Unison effektuerte på en forbilledlig måte, vil jeg si.
Før og etter skade? Joda, det betyr mye og vår erfaring med én skade så langt etter flere års kundeforhold var en positiv erfaring.
Ikke det jeg skriver hellerLamberghini skrev:Det er ikke sånn at de må godkjenne utstyret ditt, er vel heller det at du ikke kommer og klager til dem på utslett hvis du tar asfalten uten kjørebukse.
Jajaja, tok denLamberghini skrev:Det var ikke meningen å si at du tok feil eller noe sånt, jeg bare syntes det var verdt å nevne i tilfelle noen skulle misforstå. Trodde egentlig de fleste forsikringsselskap forlangte bruk av sikkerhetsklær, eller i det minste ga rabatter for det. Jeg så forresten etter at jeg hadde tegnet Classica-forsikring hos Bilsport & MC at akkurat den forsikringen ikke har det vilkåret, så jeg kan kjøre rundt i crocs og badeshorts om jeg vil.
Fin oversikt LordShaft, her er det penger å tjene. Det som er dumt er at du må legge att personlig informasjon.LordShaft skrev:Det er et velkjent problem at diverse forsikringsselskap skal flå oss motorsykkelister med sinnsyke priser!
Jeg bytter selv konsekvent forsikring hver 6 måned, 20% bonus i året i stede for 10%. Dette er et "smutthull" i reglene som ikke alle er klar over.
Senest i dag tok jeg en telefon, å fikk redusert forsikringene mine med 2000,- kroner.
Jeg har best erfaring med IF og Gjensidige. De som stort sett er billigst her på vestlandet. Dette kan variere veldig mellom landsdeler.
If Forsikring
telefon 02400
Gjensidige
telefon 03100
Storebrand
telefon 08880
Tryg (tidligere vesta)
telefon 04040
Terra
telefon 22 87 63 40
Codan
telefon 815 58 450
Frende forsikring
telefon 03600
Bilsport & MC (gunstig for dere 40+)
telefon 22 55 55 48
Her er en liten liste over de mest brukte forsikringene (tror jeg)
Jeg oppfordrer alle til å ta en telefon. Du kan spare mye kroner på dette. Har jeg glemt noen, gi en lyd så skal jeg oppdatere førsteposten.
PS!
Tjenestetorget har også en genial tjeneste. Som lar deg søke tilbud på alle forsikringene dine samtidig hos flere aktører samtidig! Tilbudene vil da komme direkte til deg. Så du slipper å sitte timesvis i telefon om du vil se om mindre forsikringsselskap kan matche prisene du har fått hos ditt nåværende forsikringsselskap Fyll ut sjemaet her!
Mvh
-Shaft-
Åssen vet en hvor den er laget? Har kikket litt på en 1996 mod og den har tegn på stålramme i form av rust, stort settfikse skrev: Jajaja, tok denSynes bare de har litt merkelige vilkår på et par ting.
Kul sykkel du har forresten :-) Hadde en `03 Deauville tidligere, som er mye samme sykkel som den du har, bare med masse plastikk rundtomkring. Flott motor (som lett lar seg tune til noen og seksti esler, jeg gjorde det med suksess), og lettkjørt til tusanDin er vel laget i Japan hele veien? Min var laget i Spania, så den rustet så du kunne høre miten kose seg
Hjelper så godt jeg kan :-) Men, jeg kjenner egentlig bare til den 2003 modellen jeg hadde, så jeg uttaler meg kun for den: NT650V3 Deauville (3 som i året 2003).Hjernen skrev:Åssen vet en hvor den er laget? Har kikket litt på en 1996 mod og den har tegn på stålramme i form av rust, stort settfikse skrev: Jajaja, tok denSynes bare de har litt merkelige vilkår på et par ting.
Kul sykkel du har forresten :-) Hadde en `03 Deauville tidligere, som er mye samme sykkel som den du har, bare med masse plastikk rundtomkring. Flott motor (som lett lar seg tune til noen og seksti esler, jeg gjorde det med suksess), og lettkjørt til tusanDin er vel laget i Japan hele veien? Min var laget i Spania, så den rustet så du kunne høre miten kose seg
overflate. Ved søk etter deler på nett så er valga; Tyskland, England, Spania, Japan (på 96 mod) og de har
en betegnelse som NC30 o.l.
Setter pris på litt hjelp der (plusser, minuser, tuning o.l.) , i.o.m. at jeg regner med å kjøpe den NTV650'n.
Grønn som en plen på det der asså..... :-)
Dette er bilde av den jeg sikler på;OMAAS skrev:Den har enkelsving og cardan.
Den husken, den husken...OMAAS skrev:Den har enkelsving og cardan.
Den er jo kjørt et stykke da, men i utgangspunktet burde det ikke være noe problem med motor og drivverk iallfall. Generell slitasje må det jo sees etter selvsagt.Hjernen skrev:Dette er bilde av den jeg sikler på;OMAAS skrev:Den har enkelsving og cardan.
1996 mod, med 95000 på teller'n;
Han vil ikke gå under 20000.- noe jeg finner i grenseland men det er jo billig med
tanke på at drivverk og motor er "skuddsikre" da..
Det skimtes også to små bulker midt på NTV emblemet på tanken og klarlakkflass ved påfyllingslokk men
det er eneste "karosseriskaden" på den, rustflekker oppe ved øvre demper feste bak og oppe bak
radiatoren (må kanskje strippe om noen år) ellers er den hel og pen..
Tuning blir vel stort sett bare dyser, potte og luftfilter (enkelt sett )??
Utenom større sylinder, stempler o.l. da.... :-)