Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Nei skal ikke se bort ifra det :thumleft Har fått ja av både banken og dama, så det er vel egentlig bare å kjøpe sykkelen som alltid har vært drømmen :P :p
Ser frem til den turen nå gitt, spesielt om jeg får ny sykkel til uka også da.. Skal snakke med forhandleren til mandag igjen, og gi han et ordentlig svar da..

Forresten, tittet etter bagster trekk til YZF-R1 2012 på bagster.com, men kan ikke finne noe tanktrekk til den.. Noen som vet?
Har sendt forhandleren mail og spurt også, men ikke fått noe svar enda..

Ny sykkel, til uka tru? :-)å

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

Du er allerede "too far gone", så det er bare å ringe R1-Langern i kvell å si at du tarn :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Forhandleren er stengt nå.. Så får vente til mandag når de åpner igjen. Så blir det nok en splitter ny 2012 R1 WGP på meg gitt. Tenker ikke på annet så :P :p Sykkelen var en drøm å kjøre så :prop:

Så er det noen her på mc siden som vil ha seg strøken 2005mod TDM 900 si ifra, ellers går den i innbytte hos forhandler. Givi veskesett er det også på den, varmehåndtak og scottoiler :-) Ta kontakt for mere info

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av tomsnes »

Jeg kjører med et bagasjesystem fra Ventura på min MT-01, og er meget fornøyd.

Her noe som muligens passer til R1. Scroll nedover på siden for bilder.

http://www.ventura-bike.com/fitments.aspx?modelid=1182

Her er oversikt over tilgjengelige vesker:

http://www.ventura-bike.com/products/bikepack.aspx

Jeg bruker 2 Aero-Spada på 51 liter hver.

5 videoer om montering og bruk finnes her:

http://www.ventura-bike.com/videos.aspx

Mvh.
Tom
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

hmm, da lå TDMèn på finn gitt.. Og det er bestemt at det blir bestilling av R1 til uka :D
Litt trist å selge TDMèn, men jeg trur R1 er mere sykkelen for meg. Har alltid ønsket med R1 eller R sykkel generelt så :prop:

Dette blir helmaks :prf

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:hmm, da lå TDMèn på finn gitt.. Og det er bestemt at det blir bestilling av R1 til uka :D
Litt trist å selge TDMèn, men jeg trur R1 er mere sykkelen for meg. Har alltid ønsket med R1 eller R sykkel generelt så :prop:

Dette blir helmaks :prf
Skal se TDM'en får en fornøyd ny eier om ikke lenge ;-)
Når det gjelder nyinvesteringen: du har sjekket hva forsikringspremien blir...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Ja vi får håpe TDMèn får seg en god og snill eier :thumleft
Ja har sjekket opp forsikringen på R1, og den var til å leve med.. hehe.. Men ikke så billig som jeg fikk tdmèn til da.. Men så lenge det går bør jeg være fornøyd, jeg får jo tross alt drømmesykkelen min :yeyeye Og helt ny 2012 mod :[-o<

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Ja vi får håpe TDMèn får seg en god og snill eier :thumleft
Ja har sjekket opp forsikringen på R1, og den var til å leve med.. hehe.. Men ikke så billig som jeg fikk tdmèn til da.. Men så lenge det går bør jeg være fornøyd, jeg får jo tross alt drømmesykkelen min :yeyeye Og helt ny 2012 mod :[-o<
Javisst :-)
Det er no helt spesielt med splætt ny sykkel. Kjenner til den følelsen, ja! :D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg betalte i mitt gamle forsikrings selskap 13.000 i året for TDMèn.. Og byttet forsikringsselskap så nå betaler jeg ca 2000kr i året på TDMèn. Den nye sykkelen kommer på 11.000 i året, full kasko.. Så om man ser på det slik, så er R1 billigere å forsikre enn TDMèn var i mitt gamle forsikringsselskap.. og synes ikke 11.000 er mye for en ung gutt som meg, som skal forsikre en slik sykkel. Er jo ren R sykkel med nesten 200hk

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ejs »

"Er jo ren R sykkel med nesten 200hk"

Ca. 146 hester på bakhjulet. Ca.99 Nm.

Var flere hester i forrige version. (Ca. 153 hk)(den som ikke var crossplane)

:mk
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

I selve motoren er det 189hk står det.. 133Kw. Vi snakker om YZF-R1, ikke YZF 1000 R.. Det var vist forskjell på disse..
Ifølge mc-avisa som skriver dette:
EFFEKT: R1 leveres med Ram-air, og da avleverer den hele 189 hk. Det er mye til å være en Euro 3-godkjent sykkel. Også i mellomregisteret er det mye å hente, og akselerasjonen fortsetter langt inn i sjettegiret.

I følge yamaha selv så skriver de dette om maks effekt:
133.9 kW (182.1PS) @ 12 500 rpm

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Spurte forhandleren også, ang forsikringa, og da måtte jeg velge den under 199kg, og over 150hk sa han...
MEN, uansett uviktig for meg.. Jeg synes sykkelen var god å kjøre, og kjøre opplevelsen var topp.. Sitte komforten var utrolig deilig. Holder i laaaaange baner for meg. :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Har brått et stort problem. Har tittet endel på Yamaha FJR1300 ABS idag også, 2012 mod.. Må si at dette er også en sykkel som frister.. Men kanskje for mye lik TDM? Tru?
Har valget mellom drømmen, en R1, men ikke den optimale tur sykkel.
Eller jeg har valget mellom FJR1300... Dette er jo den optimale tur sykkel, blir levert med komplett veske sett, og varmehåndak..

Skal kjøpe flett ny sykkel, og valget er mellom de to, bokstavligtalt to helt forskjellige sykler. Trenger hjelp, tips og innspill.
Som sagt drømmen har alltid vært en R1, har testet denne, og er STOOOOOR fornøyd.. Men som sagt, vil jo dra på noen mc turer hit og dit. Og da er jo FJRèn bedre.. Jeg står ovenfor verdens vanskeligste valg, mellom to helt forskjellige sykler.. hmm.. HJELP! :scratch

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... c=fjr1300a" onclick="window.open(this.href);return false;

Steinar_R
Innlegg: 60
Registrert: 09 aug 2010, 20:52
Motorsykkelen din: Honda Pan European ST 1100

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Steinar_R »

Hvis drømmen alltid har vært R1 så er det vel ikke så mye å lure på?

Sykkelkjøp har jo sjelden noe med fornuft å gjøre, kjøp den du har mest lyst på du ;-)


Mvh


Steinar

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

Behøver kanskje ikke være så vanskelig valg, dette.

Spørsmål jeg foreslår at du stiller kan være disse:
- Trenger jeg en sykkel med så mange HK, racing og fartsressurser som en R1?
- Hva er det jeg skal bruke sykkelen mest til? Hvor mye turkjøring med passasjer og bagasje og hvor mye ego-kjøring på svingete veier og bane...?

Eksempler på to-tre mulige aktuelle spørsmål der...

Med en FJR får du velprøvd kvalitet med på kjøpet. For såvidt også tilfelle med R1 selv om crossplanemotoren er en nyskapning. Uansett er det Yamaha vi snakker om i begge tilfeller og begge kontruksjonene er kjent for å være bunnsolide.

En fordel, vil mange mene, med FJR'eren er at den har kardang og at den trolig har bedre passasjerkomfort og ikke minst så har den bedre og flere muligheter for gode bagasjeløsninger.

Kjørestillingen på de to er nok litt forskjellig. Mer opprett og lik TDM'en på FJR'eren, mens den er mer framovlent og aktiv på R1'en, selvfølgelig.

Når det gjelder motorkraft vil jeg tro at FJR'eren vil gjøre deg minst like fornøys som det du er med R1 ;-)
Kjøreegenskapene er vel neppe like skarpe (stryrerespons og slike ting) på FJR som R1.

Begge er fine sykler, men selv vil jeg nok tro at FJR egner seg noe bedre til avstressende kjøring over lengre distansder med oppakning og passasjer...

Uansett så ønsker jeg deg lykke til meg et valg som er riktig dfor deg og den du skal ha med deg på tur. Er veldig lurt å ta hensyn til nettopp den personen! Det har jeg selv erfart... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar