Har lurket litt rundt for å finne en "smart" flasher, og så langt virker denne mest interessant. Ikke akkurat "billig", men kanskje noe som overlever helårsbruk? Hva tenker folket om noe slikt?
KrankenWagen skrev:Tyske Motogadgethar mye bra, de lager kvalitet.
Kr 330,- norske, fra svensk forhandler. Har kjøpt fra dem, hyggelige svensker gitt.
Nei, det stemmer vel. Litt derfor jeg personlig er litt opptatt av å ha en slik som ikke flasher i vilden sky. Men at dette funker tror iallfall jeg. Så får det heller være at det er ulovlig. Den jeg lenket til kan forøvrig slåes av ved å gjøre en liten kombo-manøver med nøkkel og bremsenHaavar skrev:Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
Ikke sant?!Icetruck skrev:Den tid, den sorg![]()
Tok ikke mange minuttene å bytte, skulle jeg evt få noe refs for det, har jeg original lykt liggenes
Det er sant. Det er den ene tingen jeg er noe engstelig for, å få en bil inn bakfra. Har så forbasket lite kontroll på det liksom, i forhold til det som skjer foran :[-o<Icetruck skrev:Det er verdt det, føler en ekstra trygghet på at bilen bak ikke måker inn i baken min.
MEN, det kan jo være en falsk trygghet, vet jo aldri med disse som har ratt
Du kan jo skylde på at du i din "voksne" alder, "skjelver" så på hånda (ca 5 Hz) at bremselyset blinker.fikse skrev:Nei, det stemmer vel. Litt derfor jeg personlig er litt opptatt av å ha en slik som ikke flasher i vilden sky. Men at dette funker tror iallfall jeg. Så får det heller være at det er ulovlig. Den jeg lenket til kan forøvrig slåes av ved å gjøre en liten kombo-manøver med nøkkel og bremsenHaavar skrev:Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
"Sier du at blinklyset mitt blinker, Herr inspektør? Næææh, det har jeg ikke sett noe til!"
Jeg kunne tenke meg at det er akkurat da jeg ville hatt den.. I køkjøring er det så meget lett å gjøre alt annet i bilen enn å følge med på veien.. Ser man da noe som blinker så flyttes blikket dit..fikse skrev:Ser for meg at det kan bli litt irriterende for de som ligger bak, ved f.eks køkjøring?
Ja! Der har du det! Takk skal du ha for tipsetHaavar skrev:Du kan jo skylde på at du i din "voksne" alder, "skjelver" så på hånda (ca 5 Hz) at bremselyset blinker.fikse skrev:Nei, det stemmer vel. Litt derfor jeg personlig er litt opptatt av å ha en slik som ikke flasher i vilden sky. Men at dette funker tror iallfall jeg. Så får det heller være at det er ulovlig. Den jeg lenket til kan forøvrig slåes av ved å gjøre en liten kombo-manøver med nøkkel og bremsenHaavar skrev:Ettermontert blinkende bremselys er desverre ikke tillatt. Det samme er det med blinklys intergrert i baklykta.
"Sier du at blinklyset mitt blinker, Herr inspektør? Næææh, det har jeg ikke sett noe til!"
Helv.... mann! Den alderen! Mente selvsagt brems.....Icetruck skrev:Jeg trodde blinklys skulle blinke![]()
Ja, vil tro at det har noe for seg. Så grei ut den der! Helt til man ser på prisen... Ganske heftig om du skal bytte ut et sett med pærer!Haavar skrev:Biler med standard monterte "adaptive" bremselys har bla. akselerometer i kretsen.
Det er vel når vi bremser mer aktivt at faren for å bli påkjørt bakfra er størst.
Så da burde dette være et passende produkt?
http://safelightstore.com/