Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

MØKK!!! Gikk ned i garasjen for å montere fast det nye gps festet, og imens jeg monterte dette så begynte det å pøse ned utenfor garasje porten... Og jeg som hadde tenkt å kjøre meg en tur mens det var opphold... Men men, :scratch

Gps feste ble ihvertfall montert, og ble riktig så bra.. Nå er det kun å få kobla ledningene ifra gps holderen da.. Lurer nesten på om jeg skal spørre forhandler om å fikse dette når jeg skal ned med den for å få på tanktrekket. Har veldig liten lyst til å begynne å skru på sykkelen allerede nå.. Har jo ikke hatt den mere enn i 2dager så.. Forresten, tok noen bilder igår igjen, når jeg kom hjem fra en liten kjøre tur.. Bildene kommer under her :knegg

Legger ved et bilde av der man ser dem har plassert scottoileren også, kjekk plassering faktisk, lett å justere og komme til :D
Tok forresten en liten walk rundt :knegg film igår også, fikk ikke lagt den ut her på mc-siden, men fikk lagt den ut på youtube, så slenger inn linken her :prf

Ps. Mulig jeg var litt ustø på hånda under filminga, men ikke rart, har jo nettopp gått av dette besistet :yeyeye

[video]http://www.youtube.com/watch?v=24yr2zrs ... e=youtu.be[/video]

Edit: Bilde av gps festet kommer i neste omgang ;-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Snikkeren den 23 jun 2012, 14:29, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La videoen inn direkte i posten for deg. :)

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

Må si jeg er litt skeptisk til plassering av Scottoileren... Når den ligger så horisontalt kommer det vel luft inn når du svinger, om det ikke er helt fullt?
Scottoiler anbefaler en så vertikal stilling som mulig. Men om det funker, why not?

Meget fin sykkel i alle fall. Må se om jeg ikke får flyttet min scottoiler også, den er ikke veldig estetisk der jeg har plassert den nå. :sk?
Sist redigert av TheHaughom den 23 jun 2012, 13:03, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

det med at scottoileren ligger slik har jeg ikke tenkt på.. Kanskje jeg bør klage til forhandleren på plasseringa? De hadde vist ikke montert så mange slike. Og om den virker, hmm, det vet jeg faktisk ikke... hehe.. Har ikke fått kjørt så mye så. Jeg skal sjekke opp dette nærmere gitt. Og se hva jeg finner ut. Takk for at du sa ifra forresten :thumleft

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

No problemo ;-)
En annen ting, den svarte vakumslangen, går den inn i den svarte gummisaken på siden, eller i midten av toppen?
Så ut som den gikk i gummien på siden på bildet...
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Den påfyllings slangen får inn i den gummi greia på siden. Strømkabelen eller vacumslangen, eller hva det er går inn på toppen. Så går det en slange ut i bunn som går ned til kjedet. Har sendt scottoiler forhandleren mail med bilde. Så får vi se hva de sier... http://www.scottoiler.com" onclick="window.open(this.href);return false;
På siden dems står den vertikalt, så vet ikke helt hvorfor forhandleren min har plassert den slik. Men det må vel gå ann å klage på, hvis det viser seg at den ikke skal stå slik??

Brukeravatar
lasse_hansen

Utdrag fra bikerman.no sine sider, under FAQ siden:

5. Hvor kan den monteres på sykkelen,
og hvor lenge vil den vare?
Oljebeholderen (RMV-unit) kan festes hvor som helst på sykkelen, og virker fra enhver vinkel fra horisontalt til vertikalt. Beskyttet fra varme, skitt og slag, skulle den vare like lenge som sykkelen.

Dem levere også scottoiler ser jeg, siden hvor jeg fant dette er her: http://www.bikerman.no/Tilbud/Scottoile ... oiler.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så da fungerer det greit da kanskje?

Fant denne også:
http://www.mc2k.no/scottoiler/ScottInfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

TheHaughom skrev:No problemo ;-)
En annen ting, den svarte vakumslangen, går den inn i den svarte gummisaken på siden, eller i midten av toppen?
Så ut som den gikk i gummien på siden på bildet...
Forresten, hvordan fyller du på scottoileren din? Kobler den slangen som er til påfylling inn på kanna som olja er på, og bare trykker på flaska? Eller hvordan kan dette gjøres enkelt. Hadde scottoiler på tdmèn, og der måtte jeg trykke hard på flaska for å få olja over på tanken der... Har du noen andre tips?

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Okay, da er det greit. Slik jeg fyller på min, er at jeg tar av gummien og fyller rett i hullet der.
Slangen på gummien brukte jeg bare til å pumpe luft inni systemet når jeg primet det (få oljen gjennom slangen første gang)...
Men du får vente på svar fra Scottoiler, de svarer kjapt på mail i ukedagene i alle fall :-)

Fra Scottoiler dokumentasjon:
The RMV should be positioned at
least 30cm above the bottom of the
rear sprocket in order to give a
reasonable gravity head. The RMV
can be mounted anywhere between
horizontal and vertical, although the
more vertical the better.

Så ser ut til at det skal funke ;-) Men kanskje ikke optimalt, i alle fall hvis det begynner å minke litt på oljen...

Edit: Ser også at du har rød olje i Scottoileren.
Hint: Scottoiler oil is 3 times thicker at 1°C than at 15°C and 7 times thicker than at 30°C
Scottoiler Traditional (Blue) oil is for ambient temperatures from 0-30°C
Scottoiler High Temp (Red) oil is for ambient temperatures from 20-40°C

Note: Scottoiler do not recommend using High Temp oil in the system at temperatures below 20°C
Ref: http://www.scottoiler.com/images/storie ... eneral.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, dette er oljen som jeg fikk med fra forhandleren.. Jeg har blå olje som jeg brukte på tdmèn tidligere.. Bør jeg heller fylle på det neste gang? eller?

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Jeg ville nok byttet til blå olje, ja...
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

da skal jeg fylle på det neste gang :prf

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Åssn gåre med innkjøringa a LH, blitt mange mil i hællja :-k

Brukeravatar
lasse_hansen

ArcticTiger skrev:Åssn gåre med innkjøringa a LH, blitt mange mil i hællja :-k
Grunnet dårlig vær har det ikke blitt så alt for mye.. Men siden jeg fikk sykkelen på torsdagskvelden, har jeg klart å rulle inn 180km ihvertfall :yeyeye IKKE sååå langt igjen til 1000km da :lol hehe.

Men uansett, den siste turen jeg tok idag fikk jeg kjørt litt mere mc følte jeg.. Dro turtallet litt mere enn vanlig, de andre dagene jeg har kjørt har jeg lissom holdt meg på 3-4000omd. Men idag når jeg kjørte så dro jeg den litt høyere opp. I brukerhåndboken står det jeg ikke skal være lenge over 6900omd, så idag har jeg ligget mest på rundt 4-5000omd, og har dratt den opp på rundt 7-8000omd et par ganger.. Håper bare ikke jeg drar den for mye eller for hardt. hehe.. Men jeg synes motoren jobbet litt lettere når jeg kom meg opp på 5000omd, men bråka endel da.. Men nå er jo jeg vant med å putre rundt på tdmèn vettu, og den lager ikke så mye lyd av seg.. Så å ligge å cruise i 5000omd med en R1 er kanskje ikke så galt like vel, selv om det for meg høres brutalt ut for motoren... Tørr ikke tenke på hvordan motoren høres ut på 12.000omd :yeyeye
Når jeg mener bråke, så mener jeg høy, deilig motor lyd :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg hjemme etter en runde på moppa mi igjen :P :p kjørte imellom regnskurene virker det som :thumleft
Telleren viser nå 260km totalt :prop:
I morra tenkte jeg å få stilt klokka, irriterer meg at den går feil :lol men har ikke hatt tid til å stille den enda. Hehe.
Turen idag gikk også på rundt 4-6000omd. Føler lissom det er litt stress for motoren jeg. Men etter hva jeg har forstått av folket her, så er det ikke galt det. Men grunnen til at jeg føler det er vel fordi jeg sammenligner den med tdm'en...

TheHaughom

Legg inn av TheHaughom »

Du står nok heller i fare for å daukjøre den, enn andre enden av skalaen. Jeg ville nok kjørt den høyere nå.
En R1 er ikke akkurat laget for å putre rundt på 3000rpm...
Bilde

Sjekk ut bloggen min!

Svar