Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

MØKK!!! Gikk ned i garasjen for å montere fast det nye gps festet, og imens jeg monterte dette så begynte det å pøse ned utenfor garasje porten... Og jeg som hadde tenkt å kjøre meg en tur mens det var opphold... Men men, :scratch

Gps feste ble ihvertfall montert, og ble riktig så bra.. Nå er det kun å få kobla ledningene ifra gps holderen da.. Lurer nesten på om jeg skal spørre forhandler om å fikse dette når jeg skal ned med den for å få på tanktrekket. Har veldig liten lyst til å begynne å skru på sykkelen allerede nå.. Har jo ikke hatt den mere enn i 2dager så.. Forresten, tok noen bilder igår igjen, når jeg kom hjem fra en liten kjøre tur.. Bildene kommer under her :knegg

Legger ved et bilde av der man ser dem har plassert scottoileren også, kjekk plassering faktisk, lett å justere og komme til :D
Tok forresten en liten walk rundt :knegg film igår også, fikk ikke lagt den ut her på mc-siden, men fikk lagt den ut på youtube, så slenger inn linken her :prf

Ps. Mulig jeg var litt ustø på hånda under filminga, men ikke rart, har jo nettopp gått av dette besistet :yeyeye

[video]http://www.youtube.com/watch?v=24yr2zrs ... e=youtu.be[/video]

Edit: Bilde av gps festet kommer i neste omgang ;-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Snikkeren den 23 jun 2012, 14:29, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: La videoen inn direkte i posten for deg. :)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Må si jeg er litt skeptisk til plassering av Scottoileren... Når den ligger så horisontalt kommer det vel luft inn når du svinger, om det ikke er helt fullt?
Scottoiler anbefaler en så vertikal stilling som mulig. Men om det funker, why not?

Meget fin sykkel i alle fall. Må se om jeg ikke får flyttet min scottoiler også, den er ikke veldig estetisk der jeg har plassert den nå. :sk?
Sist redigert av TheHaughom den 23 jun 2012, 13:03, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

det med at scottoileren ligger slik har jeg ikke tenkt på.. Kanskje jeg bør klage til forhandleren på plasseringa? De hadde vist ikke montert så mange slike. Og om den virker, hmm, det vet jeg faktisk ikke... hehe.. Har ikke fått kjørt så mye så. Jeg skal sjekke opp dette nærmere gitt. Og se hva jeg finner ut. Takk for at du sa ifra forresten :thumleft

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

No problemo ;-)
En annen ting, den svarte vakumslangen, går den inn i den svarte gummisaken på siden, eller i midten av toppen?
Så ut som den gikk i gummien på siden på bildet...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Den påfyllings slangen får inn i den gummi greia på siden. Strømkabelen eller vacumslangen, eller hva det er går inn på toppen. Så går det en slange ut i bunn som går ned til kjedet. Har sendt scottoiler forhandleren mail med bilde. Så får vi se hva de sier... http://www.scottoiler.com" onclick="window.open(this.href);return false;
På siden dems står den vertikalt, så vet ikke helt hvorfor forhandleren min har plassert den slik. Men det må vel gå ann å klage på, hvis det viser seg at den ikke skal stå slik??

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Utdrag fra bikerman.no sine sider, under FAQ siden:

5. Hvor kan den monteres på sykkelen,
og hvor lenge vil den vare?
Oljebeholderen (RMV-unit) kan festes hvor som helst på sykkelen, og virker fra enhver vinkel fra horisontalt til vertikalt. Beskyttet fra varme, skitt og slag, skulle den vare like lenge som sykkelen.

Dem levere også scottoiler ser jeg, siden hvor jeg fant dette er her: http://www.bikerman.no/Tilbud/Scottoile ... oiler.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Så da fungerer det greit da kanskje?

Fant denne også:
http://www.mc2k.no/scottoiler/ScottInfo.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

TheHaughom skrev:No problemo ;-)
En annen ting, den svarte vakumslangen, går den inn i den svarte gummisaken på siden, eller i midten av toppen?
Så ut som den gikk i gummien på siden på bildet...
Forresten, hvordan fyller du på scottoileren din? Kobler den slangen som er til påfylling inn på kanna som olja er på, og bare trykker på flaska? Eller hvordan kan dette gjøres enkelt. Hadde scottoiler på tdmèn, og der måtte jeg trykke hard på flaska for å få olja over på tanken der... Har du noen andre tips?

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Okay, da er det greit. Slik jeg fyller på min, er at jeg tar av gummien og fyller rett i hullet der.
Slangen på gummien brukte jeg bare til å pumpe luft inni systemet når jeg primet det (få oljen gjennom slangen første gang)...
Men du får vente på svar fra Scottoiler, de svarer kjapt på mail i ukedagene i alle fall :-)

Fra Scottoiler dokumentasjon:
The RMV should be positioned at
least 30cm above the bottom of the
rear sprocket in order to give a
reasonable gravity head. The RMV
can be mounted anywhere between
horizontal and vertical, although the
more vertical the better.


Så ser ut til at det skal funke ;-) Men kanskje ikke optimalt, i alle fall hvis det begynner å minke litt på oljen...

Edit: Ser også at du har rød olje i Scottoileren.
Hint: Scottoiler oil is 3 times thicker at 1°C than at 15°C and 7 times thicker than at 30°C
Scottoiler Traditional (Blue) oil is for ambient temperatures from 0-30°C
Scottoiler High Temp (Red) oil is for ambient temperatures from 20-40°C

Note: Scottoiler do not recommend using High Temp oil in the system at temperatures below 20°C
Ref: http://www.scottoiler.com/images/storie ... eneral.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, dette er oljen som jeg fikk med fra forhandleren.. Jeg har blå olje som jeg brukte på tdmèn tidligere.. Bør jeg heller fylle på det neste gang? eller?

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Jeg ville nok byttet til blå olje, ja...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

da skal jeg fylle på det neste gang :prf

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

Åssn gåre med innkjøringa a LH, blitt mange mil i hællja :-k

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

ArcticTiger skrev:Åssn gåre med innkjøringa a LH, blitt mange mil i hællja :-k
Grunnet dårlig vær har det ikke blitt så alt for mye.. Men siden jeg fikk sykkelen på torsdagskvelden, har jeg klart å rulle inn 180km ihvertfall :yeyeye IKKE sååå langt igjen til 1000km da :lol hehe.

Men uansett, den siste turen jeg tok idag fikk jeg kjørt litt mere mc følte jeg.. Dro turtallet litt mere enn vanlig, de andre dagene jeg har kjørt har jeg lissom holdt meg på 3-4000omd. Men idag når jeg kjørte så dro jeg den litt høyere opp. I brukerhåndboken står det jeg ikke skal være lenge over 6900omd, så idag har jeg ligget mest på rundt 4-5000omd, og har dratt den opp på rundt 7-8000omd et par ganger.. Håper bare ikke jeg drar den for mye eller for hardt. hehe.. Men jeg synes motoren jobbet litt lettere når jeg kom meg opp på 5000omd, men bråka endel da.. Men nå er jo jeg vant med å putre rundt på tdmèn vettu, og den lager ikke så mye lyd av seg.. Så å ligge å cruise i 5000omd med en R1 er kanskje ikke så galt like vel, selv om det for meg høres brutalt ut for motoren... Tørr ikke tenke på hvordan motoren høres ut på 12.000omd :yeyeye
Når jeg mener bråke, så mener jeg høy, deilig motor lyd :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da var jeg hjemme etter en runde på moppa mi igjen :P :p kjørte imellom regnskurene virker det som :thumleft
Telleren viser nå 260km totalt :prop:
I morra tenkte jeg å få stilt klokka, irriterer meg at den går feil :lol men har ikke hatt tid til å stille den enda. Hehe.
Turen idag gikk også på rundt 4-6000omd. Føler lissom det er litt stress for motoren jeg. Men etter hva jeg har forstått av folket her, så er det ikke galt det. Men grunnen til at jeg føler det er vel fordi jeg sammenligner den med tdm'en...

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Du står nok heller i fare for å daukjøre den, enn andre enden av skalaen. Jeg ville nok kjørt den høyere nå.
En R1 er ikke akkurat laget for å putre rundt på 3000rpm...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

Har brukt motorbremsen endel idag også. Og fy den bremser bra :P :p hehe..
I tillegg har jeg skrudd av motoren med engang jeg har stoppet, og ikke latt den stå å gå.

Forresten, det bør vel gå bra å akselere fort nå også eller bør jeg enda være litt forsiktig med det? Går vel bra så lenge motoren er god og varm?

Ble endel spørsmål i denne posten og. Men på. Forhånd takk til de som gidder å ta seg tid å svare :thumleft Ikke lett å være ny i denne mc verden se, ihvertfall ikke med splitter ny mc i tillegg... :-)å

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Lasse`s logg

Legg inn av TheHaughom »

Jeg hadde nok i alle fall begynt å legge RPM-en høyere for hver mil nå. Når den er nærmer seg ferdig innkjørt skal du også nærme deg rødstreken i kortere perioder.
Som sagt, R1 er en motor som liker turtall! :thumleft

Jeg vil nå tro det ikke skal være noe problem å bruke A-modus! Bare vær litt obs første gang du triller utav garasjen :prf
Så lenge motoren er god og varm (20-30 min kjøring) er det bare bra å bruke hard akselerasjon.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Lasse`s logg

Legg inn av ArcticTiger »

Sykkern er sikkert klar for A-modus når som helst, men er DU klar :-k

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Bosted: sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av guzziman »

lasse_hansen skrev:Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

Har brukt motorbremsen endel idag også. Og fy den bremser bra :P :p hehe..
I tillegg har jeg skrudd av motoren med engang jeg har stoppet, og ikke latt den stå å gå.

Forresten, det bør vel gå bra å akselere fort nå også eller bør jeg enda være litt forsiktig med det? Går vel bra så lenge motoren er god og varm?

Ble endel spørsmål i denne posten og. Men på. Forhånd takk til de som gidder å ta seg tid å svare :thumleft Ikke lett å være ny i denne mc verden se, ihvertfall ikke med splitter ny mc i tillegg... :-)å
Hei lasse. si ifra når du er ute å kjører deg en tur, så kan jeg besikte herligheten din... vi bor sikkert ikke så langt unna hverandre
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Jompa »

Stilig sykkel !
Kanskje æ blir nødt til å revurdere oppfatninga mi av "plastikkraketter"?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

guzziman skrev:
lasse_hansen skrev:Da får jeg legge neste rundt litt høyere da kanskje? Litt mere mellom 6-8000omd kanskje? Og litt over det også innimellom kanskje? I brukerhåndboka står det ikke over 6900omd de første 1000km, men det kan jeg se bort ifra regner jeg med... Kan jeg trygt bytte over til A modus nå også? Som er fulleffekt. Kjører forsatt på standard som er halv effekt. I morra har de meldt ordentlig stygt vær her nede ihvertfall, men neste gang jeg skal ut å kjøre, skal jeg kjøre meg en gooood og laaaaang tur :yeyeye og få kjørt inn en goood del km :knegg

Har brukt motorbremsen endel idag også. Og fy den bremser bra :P :p hehe..
I tillegg har jeg skrudd av motoren med engang jeg har stoppet, og ikke latt den stå å gå.

Forresten, det bør vel gå bra å akselere fort nå også eller bør jeg enda være litt forsiktig med det? Går vel bra så lenge motoren er god og varm?

Ble endel spørsmål i denne posten og. Men på. Forhånd takk til de som gidder å ta seg tid å svare :thumleft Ikke lett å være ny i denne mc verden se, ihvertfall ikke med splitter ny mc i tillegg... :-)å
Hei lasse. si ifra når du er ute å kjører deg en tur, så kan jeg besikte herligheten din... vi bor sikkert ikke så langt unna hverandre
Se der ja, flere fra riktig by :yeyeye hehe... Skal si ifra vettu. Hvor i særp bor du da? Holder til på grålum jeg da :D

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

ArcticTiger skrev:Sykkern er sikkert klar for A-modus når som helst, men er DU klar :-k
Det er nok værre med meg. men men, må jeg så må jeg :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Jompa skrev:Stilig sykkel !
Kanskje æ blir nødt til å revurdere oppfatninga mi av "plastikkraketter"?
Du er nok nødt til å lære deg forskjell på plastraketter og nyttårsraketter nå gitt

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

TheHaughom skrev:Jeg hadde nok i alle fall begynt å legge RPM-en høyere for hver mil nå. Når den er nærmer seg ferdig innkjørt skal du også nærme deg rødstreken i kortere perioder.
Som sagt, R1 er en motor som liker turtall! :thumleft

Jeg vil nå tro det ikke skal være noe problem å bruke A-modus! Bare vær litt obs første gang du triller utav garasjen :prf
Så lenge motoren er god og varm (20-30 min kjøring) er det bare bra å bruke hard akselerasjon.
Da vet jeg det til neste tur. Blir ikke noe kjøring idag, ikke noe stas vær her akkurat, og jeg har jobbet ute i hele dag. Så har fått nok av regnet egentlig for idag :prf

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

TheHaughom skrev:Må si jeg er litt skeptisk til plassering av Scottoileren... Når den ligger så horisontalt kommer det vel luft inn når du svinger, om det ikke er helt fullt?
Scottoiler anbefaler en så vertikal stilling som mulig. Men om det funker, why not?

Meget fin sykkel i alle fall. Må se om jeg ikke får flyttet min scottoiler også, den er ikke veldig estetisk der jeg har plassert den nå. :sk?
Atter du TheHaughom, jeg snakket jo om at jeg kontaktet scottoiler leverandøren i usa, eller hva det var. Fikk mail tilbake nå nettopp. Jeg sendte jo bilde med forklaring til de, og fikk svar tilbake at dette var en DÅRLIG løsning, poor poor, sto det :lol hehe...
Kontaktet forhandleren, og de skulle se på den til Onsdag neste uke, 04-07-12, bestilte nemelig time til 1000km servicen da. Og da skal dem sette på tanktrekk, ta service, koble strøm til gps holden min, pluss se nærmere på scottoiler plasseringa :prf

Svar