Drar denne opp igjen.
Motorsykkelsesongen er igang, og mitt første velt er et faktum. Heldigvis gikk det bra, men sykkelen fikk noen skader.
Sykkelen står nå hos MC Oslo for taksering av skader og eventuell reparasjon. Når jeg får sykkelen tilbake lurer jeg på å gjøre mindre utskiftninger og noen generelle vedlikeholdsting selv.
Jeg bør skifte dekkene. MC Oslo tar 400 per hjul, men det fordrer at de selv kjøper inn dekkene. Dekkene koster ca. 2500,- totalt på nett. Tenker meg at det ikke er verdt det, men det får jeg finne ut av senere. Har uansett lest litt rundt her, og det virker som en kurant jobb å gjøre selv, om man har rett utstyr/verktøy for å ta av hjul, tav dekk etc. Så hva trenger jeg av utstyr og kunnskap? Jeg har tilnærmet null utstyr/verktøy - oppvokst i urbane strøk uten interesse for motor
Videre kunne jeg tenkt meg å skifte til styre tilsvarende som vist i bildet under. Jeg har forsøkt å lete på ebay, men har ikke funnet det. Tipper det er søkeordene som forhindrer meg. Har forsøkt vf750c handlebars, Magna handlebars, inkludert fat/custom osv.
Har funnet det jeg leter etter på siden under, men har aldri brukt siden og vet ikke seriøsiteten. I tillegg kan man velge forskjellige størrelser. Hva velger man? Foretrekker å bruke ebay på generelt grunnlag.
http://www.motosport.com/NO/cruiser/Bik ... lback-Bars
Eller er jeg ny på dette med å skru, men er lærevillig. Hva kan gjøres for å customisere ytterligere?