Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Haha. Er fra østfold jeg vettu, her er alt mulig :P :p Må jo gjøre det jeg kan for å få med kjerringa på tur.. Eller så får ho bli hjemme kanskje :-k ikke dum tanke det heller... Men men, fra spøk til alvor. Koster heller på meg en toppbåks, for at kjerringa skal bli med. Heller det enn at jeg må bytte ut sykkelen.. Har blitt hodestups forelska i sykkelen. Blir mere og mere forelska hvor mere jeg kjører. :D

Brukeravatar
lasse_hansen

taco skrev:Da er vi litt i samme båt Lasse. Vi tar det også rolig bortover til Karlstad. Kona sitter vel sikkert bedre på min gubbesykkel enn på en R1 :lol men hun plages av at beina sovner lett bakpå der, og da får vi stoppe å strekke litt da.. ta en kaffe og en sigg og nyte tilværelsen. Vi er da på tur!
Så sant så sant. Er man på tur, så er man på tur :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Kort oppdatering..
Har nå kommet frem til at R1 må selges :sorry Grunnen er helt enkelt at jeg får ekstremt med smerter i skulder, som igjen går over til nakke og hode.. Når jeg kjørte om søndagen, når jeg kom hjem da, var jeg helt ødelagt.. langt ut på mandags ettermiddag...
Fruen har også begynt å merke det i ryggen og nakke sier ho..

Vi merka det litt begge to i førsten, men det har bare blitt værre og værre, og nå i det siste forferdelig..
Så nå må nok R1 selges. Snakket med forhandler idag, og det var ikke noe problem å bytte den i f.eks FZ1 som jeg også er fornøyd med. Denne sitter man mye bedre på også.. MEN Fz1 er ikke å oppdrive ny, eneste som er å oppdrive er FZ8 og FJR-1300... Tittet litt på Fjrèn også, men den virker ganske stor. Og så er den endel dyrere...

Og FZ8, er jo mye billigere igjen, og jeg får ikke igjen penger, ettersom R1 ble kjøpt med 160.000kr i lån hos santander.
Har nå lagt R1 ut på finn.no for salg, i håp om å få solgt den der. Og betalt gjelda hos santander. Så får jeg ta det derifra... Blir ihvertfall mere touring sykkel nestegang. Det er både jeg og fruen enig om :P :p

Men utrolig kjipt å måtte selge den, er utrolig fornøyd med sykkelen.. Men er jo ikke noe moro når jeg vet at jeg får vondt, og slikt.. :sorry

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Går det ikke an å få bar risers til den da? Ville prøvd det før jeg hadde lagt den ut for salg. Da får du en litt mer oppreist sittestilling.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Hallo Lasse, det var veldig trist å høre at det ble bom på nysykkelkjøpet :sorry
Hvor var det du handlet, var det hos Alf?
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmm..dette var jo litt tris da LH...men du..ærlig talt...du gikk ikke akkurat "gradene" her synes jeg....rett fra en dønn oppreist TDM...til en R1..og som du attpåtil hadde tenkt å ta med fruen ut på tur med ? ...og hadde sett etter toppboks til?

Nei LL...det er nok sikkert lurt å coole den ned littegranne.... :thumleft ...eller reise deg opp littegranne... :P :p

Jeg har hørt om flere som sliter med nakke og skuldre ved overgang til R, men de fleste sier at det går over...over en tid.

Blir vel litt det samme som når du kjører sykkel...for aller første gang. Mange har da vondt i beina (setemuskler og lår), rett og slett fordi sitteposisjonen er uvant.

Hadde våre sykler vært næmere hverandre i pris, så skulle vi byttet...så kunne jeg ha sjekket rygg og nakke...en gang i september - oktober :knegg

Lykke til med salget..og jakten på ny MC :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Handlet hos Yamaha Mc senter på gressvik...
Skal en tur til moss å høre hva de kan gi meg i innbytte om jeg bytter der, Tittet endel på Honda CBF1000F.. Men har også tittet på Moto Guzzi Norge GT8V, noen som har noe å si om dette?? Moto Gizzi er helt ukjent for meg.. Men stilig så den ut da..

Han på yamaha senteret der jeg kjøpte den ville gi meg ganske god pris.. over 200.000 igjen for den.. Mens graarud ville bare gi meg lusne 170.000, selv om sykkelen er under 2uker gammel, og gått kun 880km.. Så skal se hva de sier på høiden mc i morra når jeg skal dit etter jobb...

De syklene jeg har tittet på nå er nok bedre å sitte på, men er litt nyskjerrig på den moto guzzi sykkelen.... Men Honda CBF1000F har jeg tittet på før og, den virker ganske fin..

Innspill mottas med takk :P :p
Har bestemt meg for å bytte nå, kona vil også være med på tur vettu, og ho liker ihvertfall ikke sitte bakpå der.. Så det var nok litt forhastet kjøp det der. Ja jeg innrømmer det, Jeg bæsja på leggen.. Men det ordner seg nok skal dere se....

Kom med innspill om Moto Guzzi, eller CBF1000F folkens... Moto Guzzi er som sagt helt nytt for meg ;-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Pam,pam,pam :redface XJR1300 er verdt å ta en titt på :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

Har tittet på denne.. Fanget ikke helt min intresse desverre.. Men det gjorte CBF1000F og ikke minst Moto Guzzi Norge GT 8V, men har som sagt aldri hørt noe om moto guzzi, så trenger tips

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Jeg så på MG Norge modellen...den var flott..på bilder...men ble veldig "traust og kjedelig" i mine øyne når jeg fikk sett den live...på mc-Messa i Lillestrøm, i fjor.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er ikke rent lite enig med Globe her. Kjenner jeg ham rett - og det gjør jeg - så har han på samme måte som meg, litt vondt av deg og fruen akkurat nå...
Vi har alle våre drømmer og ser vi muligheten for å oppfylle dem så gjør vi det. Her er du, jeg og Globe og mange flere helt på linje.
Du drømte om en R-1. Jeg har aldri gjort det, mulig Globe har vært inne på tanken... Du legger merke til at jeg nevner ham stadig vekk, ikke sant?
Hvorfor? Jo. fordi han begynte sin MC-karriere for noen får år siden med en Yamaha 353! Det er en sykkel som man i rettferdighetens navn må si er en nybegynnersykkel med sine mindre enn 50 HK, lav sittestilling og ikke all verdens fartsressurser. Men en god og trygg start for en som ville snuse på MC-livet.

Derfra gikk Globe fra denne til en Suzuki Marauder 800, også dette en cruiser, men med kraftigere motor og mer effektive kjøreegenskaper, for å si det slik.
Så forlot han cruiserstilen av forskjellige årsaker og kjøpte seg en TDM 900.
Legg merke til progresjonen; fra en 535 kubikker, til en 800 og derfra et stilskifte til en 900 med annen kjørestilling og mer potent motor og kjøreegenskaper egnet for mer aktiv kjøring.
Og så ender Globe opp med en Kawa SX 1000. Dvs. at at han ikke endrer så mye på kjørestillingen, men øker ytelsen betraktelig.
Dessverre for ham så kom han i skade for å bruke denne litt vel aktivt, kan vi si, på feil sted til feil tid, selv om overtredelsen ikke var dramatisk.
Uansett så holdt den til at førerkortet ble inndratt for sesongen... Synd for ham, men det er en annen historie.

Poenget med det jeg har skrevet er at han, tross førerkortbeslaget, har brukt tida godt til å venne seg til MC-livet, om vi kan si det på den måten. Fra forsiktige cruisere til aktive sport-tourere.

En TDM 900, som du hadde, kan sies å være en mellomting om vi legger go'viljen til. Egentlig synes jeg du burde beholdt denne fine sykkelen i hvert ut denne sesongen. Om ikke annet for å venne deg til - aklimatisere, er et annet fint ord man kan bruke - MC-livet. Og så kunne du avansert neste sesong. Dvs. la drømmen modnes litt mer enn hva den gjorde. Kanskje du hadde endt opp med en annen sykkel du kunne tenkt deg i stedet? En Yamaha FZ8 eller FJR 1300, f.eks.?

I min jobb er jeg heldig å få tilgang til å testkjøre sykler i sommerhalvåret om redaksjonen er i det rette humøret... ;-)
(Positivt MC-stoff er vanskelig å få godt gehør for i avisene - det skal det vite, folkens!). I år har jeg testkjørt Honda CBF 1000, slik som Svein2 har kjøpt. En strålende sykkel som egner seg ypperlig for turkjøring med passasjer. Sprek nok er den også :thumleft
Senest i dag testkjørte jeg en Triumph Tiger Explorer 1200. En flott sykkel!
Hver gang jeg testkjører en sykkel kommer min egen MC-interesse også i fokus i tillegg til det journalistiske. "Er dette en sykkel jeg kan tenke meg", er et spørsmål som alltid er til stede. Og neste spørsmål er: "Hvordan vil denne være for Bakpå?" Hun blir alltid med på testen og får uttale seg og det hun mener er alltid avgjørende for om det blir kjøp eller ikke. Slik var det da jeg kjøpte Tiger. Hadde ikke hun likt å sitte bakpå denne, hadde det ikke blitt noe kjøp. Og for at hun skal kunne mene noe om sin plass på sykkelen, er det behov for flere lengre turer før bestemmelsen tas.

Unntaket i mitt tilfelle var da jeg kjøpte TDM'en. Den skaffet jeg meg uten at Bakpå visste det og dette første til en viss knute på tråden oss i mellom en kort periode - inntil hun fikk sitte på. Etter det ble det tyst. Med protester. Men desto mer "mas" om å dra på korte og lange turer ;-)

Jeg likte TDM'en i utgangspunktet og gjorde mange avveininger under prosessen med tanke på passasjerplassen og kom til at: "jo, jeg tar sjansen fordi denne ser da virkelig ut som en behagelig tursykkel for to!" Og jeg fikk rett i vårt tilfelle. Vi hadde utrolig mange flotte turer med vår TDM, som også var Bakpås introduksjon til MC-livet, som vi nå setter meget stor pris på!

Min neste sykkel? Det avhenger helt avgjørende av hvordan min passasjer trives i passasjersalen. Men like viktig er min trivsel bak styret. Jeg skal ha glede av å sitte der lenge og nyte kjøreturen uten plager i hender, skuldre, rygg og nakke. Og slik har det vært på TDM'en og Tiger og slik skal det fortsette å være på min neste sykkel.
Så får effekt og akselerasjon og andre ting mange setter som et viktig kriterium være hva det er. Det som er viktig er å trives og ha det så behagelig som mulig på korte og lange turer slik at opplevelsen blir god! Det er det motorsyklisme handler om for oss :-)

Uansett hva du ender opp med håper jeg likevel at du "orker" å komme på Karlstad-treffet. Jeg lover at ingen skal gjøre noe poeng av den situasjonen du/dere er havnet i.
Husk! vi kan brukes til å gi deg tips og råd på veien videre.

Vi sees, Lasse! Selverkjennelse er en flott egenskap og det er flere gode veivalg der framme.
Lykke til videre!

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

+1 for velskrevet innlegg AJ...og hva er det jeg leser...har jeg IKKE førerkort....sjekker.....nei...stemmer det...farsken, hadde nesten glemt det jeg her jeg sitter :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

oki, da faller mere og mere over på CBF1000F.. Noen erfaringer med den her inne da?? Ser stilig ut da..
Men er skeptisk til å bytte merke, men det er nok ikke skadelig :P :p hehe... Skal som sagt bort å høre på høiden i morra :thumleft

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Les Loggen min du Lasse, står en liten anmeldelse jeg skrev rett etter jeg kjøpte den der.
Jeg er fortsatt meget fornøyd med den etter snart 6000 km, men min neste kan fort bli en FJR1300.
Borti Karlstad kan du få sjå litt nærmere på`n, men prøvekjøre får du gjøre hos forhandler.
Lykke til forresten, synd det gikk slik da men. :D

Brukeravatar
lasse_hansen

Takk til Aj forresten for fint innlegg.. Var nok litt kjapp der. Og fruen sa ikke noe når vi prøvekjørte R1, men muligens fordi jeg kjørte litt roligere enn jeg nå gjorde. Ettersom nå var jeg mere vandt med sykkelen.. Men nå blir det en sykkel med oppreist sittestilling, og mere touring preget sykkel.. Derfor er valget veldig på CBF 1000F, noen som har noe å si om denne sykkelen??

Og Aj, ja vi skal prøve å få kommet på treffet, trenger jo innspill og slikt så det er vel en fin plass å få det?? Er forsatt ung og "dum" vettu.. Men lærer av mine feil =) Mulig det blir bil på mc treffet på oss da, men det går vel bra? :scratch Orker ikke å få vondt i skuldra av å kjøre, og sitte å høre på fruen hele veien :P :p

Og Aj, jeg tar imot det du sa... Det skal fordøyes i natt.. Regner med det lønner seg å høre på de med erfaring

Svar