Er sotet/tintet visir lovlig??

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
norseXL
Innlegg: 48
Registrert: 13 aug 2011, 13:01
Motorsykkelen din: Sportster 1250

Re: Er sotet/tintet visir lovlig??

Legg inn av norseXL »

AndreasB skrev:
simpson skrev:
AndreasB skrev:Etter å ha kjørt 22 mil med speilvisir kan jeg skrive under på at det er MEGET uaktsomt å gjøre dette.
Da siden kjøreturen startet kort tid før 2200, og varte til 0120.
MEGET uaktsomt???
Det er ikke meget uaksomt å kjøre med dette men det er du som i så fall er uaktsom som kjører nattestid med sotet visir.
Det står tydelig på visirene " day itme use only".
Hadde forøvrig oppkjøring med "speilvisir" og fikk ingen kommentar av bilsynet av den grunn.
Nå må du VIRKELIG se det jeg skrev i kontekst, og ikke bare se på ene delen. Turen hjem startet nærmere 2200, det var mørkt, og derav var det uaktsomt. I tillegg regna det som f.. noe som gjorde det enda mer uaktsomt. Jeg har aldri påstått at det er uaktsomt midt på dagen :) Jeg har, og kommer fortsette med å kjøre med det på dagtid. (Men ja, det klare visiret havner i toppboksen!)
Det er direkte idioti å kjøre med speilvisir om natta.
Sto ikke noe om at det var mørkt, er mange steder i Norges land det er lyst om natta, fortrinnsvis lysere jo lengere nord.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er sotet/tintet visir lovlig??

Legg inn av simpson »

norseXL skrev:
AndreasB skrev:
simpson skrev:
AndreasB skrev:Etter å ha kjørt 22 mil med speilvisir kan jeg skrive under på at det er MEGET uaktsomt å gjøre dette.
Da siden kjøreturen startet kort tid før 2200, og varte til 0120.
MEGET uaktsomt???
Det er ikke meget uaksomt å kjøre med dette men det er du som i så fall er uaktsom som kjører nattestid med sotet visir.
Det står tydelig på visirene " day itme use only".
Hadde forøvrig oppkjøring med "speilvisir" og fikk ingen kommentar av bilsynet av den grunn.
Nå må du VIRKELIG se det jeg skrev i kontekst, og ikke bare se på ene delen. Turen hjem startet nærmere 2200, det var mørkt, og derav var det uaktsomt. I tillegg regna det som f.. noe som gjorde det enda mer uaktsomt. Jeg har aldri påstått at det er uaktsomt midt på dagen :) Jeg har, og kommer fortsette med å kjøre med det på dagtid. (Men ja, det klare visiret havner i toppboksen!)
Det er direkte idioti å kjøre med speilvisir om natta.
Sto ikke noe om at det var mørkt, er mange steder i Norges land det er lyst om natta, fortrinnsvis lysere jo lengere nord.
Hmmm :-k
Flere enn meg som ikke leser godt nok?
Han sier kl er nærmere 2200 og det er mørkt........

Svar