Noen bilder fra Alpene 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, Hege og jeg har vært nedover en tur i år som i fjor, 13 dager borte.
Ruta ble slik:
Kielferga-Villa Løwenherz-Rothenburg ob der Tauber-sør på Gardasjøen ved Desenzano/Sirmione-Arabba 4 overnattinger-Kitzbuhl-Munchen hvor vi tok Autozug til Hamburg. Når det gjelder hvilke pass vi har kjørt, har Hege det i ei bok, men kan nevne de jeg husker: Hahntennjocj, Foscagno, Stelvio, Pordoi, Sella, Val Gardena, Campologno, Valparola, Falzarego, Giau, Gavia og Grossglokner. Vet at det er en 4-5 til..heh
Her er noen bilder:

Bilde
Ned fra et pass jeg likte godt, Foscagno.


Bilde
Opp mot Stelvio fra Bormiosiden som er betydelig enklere enn fra Bolzanosiden, men også på mange måter penere.


Bilde
...fortsatt opp mot Stelvio


Bilde
..fortsatt opp mot Stelvio


Bilde
Hege opp mot Stelvio


Bilde
Rett over passet og litt ned på Bolzano-siden, ligger Hotel Franzenshøhe. Der var vi også i fjor ei natt. I år var vi der to netter og gikk sågar en liten fjelltur derfra. Nydelig 5 retters middag der.


Bilde
Neste morgen, en tur opp til passhøyden igjen :) ZZR er ingen optimal alpebike, men en optimal alrounder slik jeg ser det :)


Bilde
Stelvio opp fra Bolzanosiden vil jeg si er spektakulær, noe ikke dette viser så godt, men slik er det!


Bilde



Bilde
Vi tok to gondoler opp til over Stelviopassets høyde og fikk en veldig fin oversikt over passets "Bolzanoside". Passet har 3 veier opp, Bolzano, Bormio og via Umbrailpass/Sveits, dog er det kun to veier siste delen iom Umbrail møter Bormio nede i fjellsiden.


Bilde
Det er vakre fjell rundt overalt der nede. Her fra "gondolens høydepunkt" og med ganske sterk zoom. Forøvrig er alle bildene tatt med kompaktkamera, Canon G9.


Bilde
Så ble det en liten fjelltur til beins.


Bilde
Bak hotellet, fra fottur.


Bilde
Så bar det vdere sørover mot Gardasjøen, (vi valgte å dra dit fordi yr meldte regn i Dolomittene).
Da valgte vi å kjøre bla over Passo Gavia. Det er et pass med litt rufsete dekke, men ganske så spektakulært der det mangler rekkverk, er veldig smalt og veldig bratte sider... :thumleft


Bilde
Fant helt tilfeldig en fin overnattingsplass ved Gardasjøen/Desenzano, altså helt i sør der været ofte er best.


Bilde
Fra verandaen ved Gardasjøen.


Bilde
Sirmione.


Bilde
Så kom vi til rom 38 på "vårt" hotell i Arabba, midt i smørøyet av Dolomittene. Fin utsikt fra verandaen :) Her ble vi 4 netter.


Bilde
Hotellet vårt i Arabba. Det har ca 25 mc-plasser i kjelleren. Adgang med romnøkkelen, og ingen biler der, genialt!


Bilde
Fjell ovenfor gondolen i Arabba.



Bilde
Marmolada i bakgrunn



Bilde



Bilde
Passo Giau



Bilde
Drei Zinnen



Bilde
Så traff vi våre kjenninger fra i fjor, et par svensker fra Timrå. Vi hadde et par middager sammen i Arabba. Her oppe i Grossglockner.



Bilde
Fra cafeen rett under Edelweisspitze i Grossglokner.



Bilde
Så ble det ei natt i Kitzbul. Villa Licht kan anbefales. 200m fra sentrum av gammelbyen. Vertinna har forøvrig norsk gubbe.



Bilde
Mens vi ventet på Autozug i Munchen, stakk vi innom BMW Welt.

Så bar det videre med nattoget fra Munchen til Hamburg og Kielferga.
Kan anbefale Sky Bar på Kielferga, og heller ta rimeligste lugar :knegg


BTW: så 3stk ZZR1400'er på turen: en blå opp Hahntennjoch, en svart opp Gavia og en sort 2012/gen 2.0 i Arabba.
Sist redigert av ZZR-Erling den 20 jul 2012, 02:53, redigert 8 ganger totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av TBI81 »

Ser helt fantastisk ut! :prf Får ikke lyst på europa tur igjen nå, neeeida ;-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av ojda »

Flotte bilder Erling. Glimrende for meg som begynner å få det litt på avstand :P :p
Vi kommer nok også til å gjenta store deler av vår tur neste år :thumleft
Så dere noen murmeldyr på veg over da, eller gikk det for fort.
Si litt om trafikken :D
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Dortmunder »

Hehe, du sier ZZR er ingen Alpen-bike... jeg kjørte rund der med min Dragstar 650 :-) ikke bare var det tungt å komme gjennom svingene, men den var litt dau i bakkene også ... :redface

Men man skal kose seg i denne naturen !! og ta biken som den er...

Flotte bilder !! Takk !

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

ZZR-Erling

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av ZZR-Erling »

ojda skrev:Flotte bilder Erling. Glimrende for meg som begynner å få det litt på avstand :P :p
Vi kommer nok også til å gjenta store deler av vår tur neste år :thumleft
Så dere noen murmeldyr på veg over da, eller gikk det for fort.
Si litt om trafikken :D
Takker!
Jada, så rikelig med murmels :P :p ..og vi kjører ikke spesielt fort oppi der de er, og Stelvio er umulig å kjøre "fort". Vi varierer hastigheten ut fra om vi vil se naturen eller bare konsentrere oss om veien. Minst trafikk over passene er det før kl 10 og etter kl 16. Stor forskjell!
Trafikken både på transportetappene/Autobahn/Italiensk motorvei og i alpene, var helt akseptabel. To dager med tildels kraftig regn, men kun på transportetapper, så ikke nøye synes vi, bare å kjøre det..heh :prf
Vi opplevde heller intet sært bortsett fra noen sykelister som kom i sitt idealspor i nedoverbakkene, dvs i feil kjørefelt på uventede plasser, men ikke noe stort problem det heller.
Og, bikene våre og sansyneligvis de aller fleste, påvirkes ikke av tynn luft, dog kjente vi det på fotturene, fin "høydetrening" :prf

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av gaus »

Veldig fine bilder Hege og Erling. Vi kom hjem fra en 16 dagers tur i det samme området i går, og det er fint å se bilder fra de stedene også vi trives best. :D
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av AJ »

Har ikke fått med meg denne turreportasjen og de svært innbydende bildene før nå siden vi dro oppover til Norgestreffet den 10. juli, samme dag som bildene ble lagt ut.

Blir vel litt som i Lofoten, tenker jeg...: bildene i seg selv blir for smått og puslete i forhold til virkeligheten. Likevel tar mange av disse alpebildene pusten fra meg... Og lysten til en tur nedover blir ikke mindre etter å ha lest turreportasjer derfra.
I løpet av min og Bakpås forholdsvis korte MC-"karriere" fra høsten 2006 og fram til i dag har årets tur vært vår lengste. Ingen spektakulær alpetur gjennom flere land, men en god test likevel som gjør at lysten til å gjøre vår første Europa-tur på MC øker.
Og da er det helt topp at det er en god del medlemmer her inne som antakelig kan komme med mange gode råd og tips. Og som kan svare på enkelte "dumme" spørsmål... ;-)

Så takk til alle dere som deler Europa-turene med oss her inne på MCsiden.no.
Det er jeg sikker på at veldig mange setter pris på :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jontosen
Innlegg: 13
Registrert: 17 jul 2012, 14:48
Motorsykkelen din: Cagiva Mito 125
Sted: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Jontosen »

Fantastiske bilde! :D
Ein tur gjønna alpene skal heilt klart opplevast når eg får ein større bike mellom beina :prf

ZZR-Erling

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:Har ikke fått med meg denne turreportasjen og de svært innbydende bildene før nå siden vi dro oppover til Norgestreffet den 10. juli, samme dag som bildene ble lagt ut.

Blir vel litt som i Lofoten, tenker jeg...: bildene i seg selv blir for smått og puslete i forhold til virkeligheten. Likevel tar mange av disse alpebildene pusten fra meg... Og lysten til en tur nedover blir ikke mindre etter å ha lest turreportasjer derfra.
I løpet av min og Bakpås forholdsvis korte MC-"karriere" fra høsten 2006 og fram til i dag har årets tur vært vår lengste. Ingen spektakulær alpetur gjennom flere land, men en god test likevel som gjør at lysten til å gjøre vår første Europa-tur på MC øker.
Og da er det helt topp at det er en god del medlemmer her inne som antakelig kan komme med mange gode råd og tips. Og som kan svare på enkelte "dumme" spørsmål... ;-)

Så takk til alle dere som deler Europa-turene med oss her inne på MCsiden.no.
Det er jeg sikker på at veldig mange setter pris på :thumleft
Trivelig å høre at noen setter pris på bildene!
Det er i grunn "som å kjør ei Norge" der nede. Veldig enkelt, men man kan jo få svar på endel ting som feks Autozug, plasser å være ol..så, bare "shoot" så kan jeg og andre svare så best vi kan. :D

Vil vel si at den vanligste "feilen" som vi har sluttet med :knegg ..er å kjøre for mye og å kjøre hver dag til en ny plass. Å være i ro en bra plass innimellom transportetapper, er behagelig, oppladende og deilig!

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Rottenikken »

Fantastiske bilder, takk for at du deler!

Må visst se å få tatt meg en tur til det området skjønner jeg, selv om det er mange flotte plasser på steinhaugen Norge jeg ennå ikke har utforsket.
Veien er viktigere enn målet.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av RuneMC »

Flotte bilder :thumleft
Alpene er et sted jeg har tenkt at jeg kjøre en gang... men det ligger nok litt fram i tid...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av joo »

Mer av dette, flott inspirasjon til å kjøre mer :thumleft

G9 er et kjempekamera ja.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Globe »

Takk for at dere deler, kjempeinteressant å lese og veldig moro å få se.
Masse gode tips her både til kjøreruter og overnattingssteder! :thumleft

Inspirerende for oss "nordenfarere" dette :-k Takk...igjen! :)

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Sprint »

Takk for flotte bilder og tips :thumleft Dette er vel noe man MÅ GJØRE før man daue :scratch
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: Noen bilder fra Alpene 2012

Legg inn av Jarle »

Jeg kom hjem fra de samme områdene sist fredag.
Oppe i de Nord Italienske fjellene så jeg noen «små» dyr som kunne ligne på Mårhund.
Så dere disse dyrene, og fant ut hva det var?
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Svar