Ruta ble slik:
Kielferga-Villa Løwenherz-Rothenburg ob der Tauber-sør på Gardasjøen ved Desenzano/Sirmione-Arabba 4 overnattinger-Kitzbuhl-Munchen hvor vi tok Autozug til Hamburg. Når det gjelder hvilke pass vi har kjørt, har Hege det i ei bok, men kan nevne de jeg husker: Hahntennjocj, Foscagno, Stelvio, Pordoi, Sella, Val Gardena, Campologno, Valparola, Falzarego, Giau, Gavia og Grossglokner. Vet at det er en 4-5 til..heh
Her er noen bilder:

Ned fra et pass jeg likte godt, Foscagno.

Opp mot Stelvio fra Bormiosiden som er betydelig enklere enn fra Bolzanosiden, men også på mange måter penere.

...fortsatt opp mot Stelvio

..fortsatt opp mot Stelvio

Hege opp mot Stelvio

Rett over passet og litt ned på Bolzano-siden, ligger Hotel Franzenshøhe. Der var vi også i fjor ei natt. I år var vi der to netter og gikk sågar en liten fjelltur derfra. Nydelig 5 retters middag der.

Neste morgen, en tur opp til passhøyden igjen :) ZZR er ingen optimal alpebike, men en optimal alrounder slik jeg ser det :)

Stelvio opp fra Bolzanosiden vil jeg si er spektakulær, noe ikke dette viser så godt, men slik er det!

Vi tok to gondoler opp til over Stelviopassets høyde og fikk en veldig fin oversikt over passets "Bolzanoside". Passet har 3 veier opp, Bolzano, Bormio og via Umbrailpass/Sveits, dog er det kun to veier siste delen iom Umbrail møter Bormio nede i fjellsiden.

Det er vakre fjell rundt overalt der nede. Her fra "gondolens høydepunkt" og med ganske sterk zoom. Forøvrig er alle bildene tatt med kompaktkamera, Canon G9.

Så ble det en liten fjelltur til beins.

Bak hotellet, fra fottur.

Så bar det vdere sørover mot Gardasjøen, (vi valgte å dra dit fordi yr meldte regn i Dolomittene).
Da valgte vi å kjøre bla over Passo Gavia. Det er et pass med litt rufsete dekke, men ganske så spektakulært der det mangler rekkverk, er veldig smalt og veldig bratte sider...

Fant helt tilfeldig en fin overnattingsplass ved Gardasjøen/Desenzano, altså helt i sør der været ofte er best.

Fra verandaen ved Gardasjøen.

Sirmione.

Så kom vi til rom 38 på "vårt" hotell i Arabba, midt i smørøyet av Dolomittene. Fin utsikt fra verandaen :) Her ble vi 4 netter.

Hotellet vårt i Arabba. Det har ca 25 mc-plasser i kjelleren. Adgang med romnøkkelen, og ingen biler der, genialt!

Fjell ovenfor gondolen i Arabba.

Marmolada i bakgrunn

Passo Giau

Drei Zinnen

Så traff vi våre kjenninger fra i fjor, et par svensker fra Timrå. Vi hadde et par middager sammen i Arabba. Her oppe i Grossglockner.

Fra cafeen rett under Edelweisspitze i Grossglokner.

Så ble det ei natt i Kitzbul. Villa Licht kan anbefales. 200m fra sentrum av gammelbyen. Vertinna har forøvrig norsk gubbe.

Mens vi ventet på Autozug i Munchen, stakk vi innom BMW Welt.
Så bar det videre med nattoget fra Munchen til Hamburg og Kielferga.
Kan anbefale Sky Bar på Kielferga, og heller ta rimeligste lugar

BTW: så 3stk ZZR1400'er på turen: en blå opp Hahntennjoch, en svart opp Gavia og en sort 2012/gen 2.0 i Arabba.