MCsidens store samletråd om intercom til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Bredpitt
Innlegg: 17
Registrert: 30 jun 2011, 03:06
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600

Re: BlueWhale Intercom Teamset - noen med erfaringer/kjennsk

Legg inn av Bredpitt »

Prisen er satt fordi vi(jeg) mest selger den for interessen.
Det er en fortjeneste, men den er ikke i nærheten av hva som ville vært forsvarlig om motorsykkelutstyr hadde vært vårt felt.

Dessuten den har IKKE
- FM RADIO
- FLERE ENN 2 PERSONER

Hadde det vært mulighet for fm radio og fler enn 2 personer hadde det vært en mulighet for at prisen hadde vært høyere.
Men som sagt, det er mest for morro skyld.

Jeg tror egentlig markedsføring går opp i fortjenesten..
Er ikke mye vi markedsfører, men det lille koster penger det og..

Tiki
Innlegg: 65
Registrert: 12 apr 2012, 19:23
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2015, Triumph Sprint 1050

Billig Scala Rider G9

Legg inn av Tiki »

Hei alle som vurderer Scala intercom. Jeg vurderte Scala Rider G4 men ventet heldigvis til G9 kom i salg. Var nære på å bestille fra enten CDON eller FCMoto.de men kom over tilbud fra MCOslo. Kr. 3190,- for et sett med to intercomer! Av det jeg har surfet rundt etter pris så er ingen i nærhet av dette. Så det bør da være et knalltilbud? :thumleft

Tipshilsen fra Thomas

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Billig Scala Rider G9

Legg inn av KydeX »

Knallbillig. Løp og kjøp. Jeg kjøpte mitt sett for 4 lapper. Funksjonsmessig er det supert og kan anbefales.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

knutr
Innlegg: 28
Registrert: 28 okt 2011, 23:14
Motorsykkelen din: Noen...
Sted: Vestre Toten
Kontakt:

Re: BlueWhale Intercom Teamset - noen med erfaringer/kjennsk

Legg inn av knutr »

Da har jeg testa headsettet idag.
Resultat? :-k

Jeg er ikke helt imponert.
Musikk fra mobilen: Hakker som fy. Kutter innimellom, kan skurre som f i noen sekunder, så funker musikken en stund med bra lyd.. Har testa med det "skru av stemmestyring"-trikset uten at det hjelper.

Testa også mobilsamtale, det funka greit - en vei. Jeg hørte den i andre enden veldig godt - men den i andre enden hører ikke meg.

Telefonen det dreier seg om er en HTC One X.

Gode forslag tas mot med takk..
"Does this smell like chlorofome to you?"

Bredpitt
Innlegg: 17
Registrert: 30 jun 2011, 03:06
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600

Re: BlueWhale Intercom Teamset - noen med erfaringer/kjennsk

Legg inn av Bredpitt »

Dette hørtes ikke bra ut..
Jeg skal undersøke litt hva som kan være grunnen, og høre med produsenten.

Av HTC så er det bekreftet støtte på følgende telefoner:

Lengend
HD
HD2
Tatto
Touch Pro
Hero
Touch Daul
Magic
TyTTN
Touch 3G
Touch Vivi
D Serie
P Serie
C Serie
8 Serie
M Serie

Gi meg en mail på stian@ledconor.no så har jeg mailen din og så gir jeg deg tilbakemelding såfort jeg har undersøkt problemet.
Hvis det ikke lar seg løse på din telefon så får du selvfølgelig pengene tilbake.

Men hvis den andre siden ikke hører deg i det hele tatt så har du nok helt sikkert fått et sett der mikrofonen ikke er i orden.
Har du kjøpt et teamsett kan du prøve det andre settet.
Da kan du jo prøve det andre settet med musikken også, så det ikke er selve settet det er noe galt med.

MVH
Sist redigert av Bredpitt den 20 jul 2012, 23:41, redigert 2 ganger totalt.

Bredpitt
Innlegg: 17
Registrert: 30 jun 2011, 03:06
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600

Re: BlueWhale Intercom Teamset - noen med erfaringer/kjennsk

Legg inn av Bredpitt »

Følgende modeller har bekreftet støtte:
BWSUPPORT.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

knutr
Innlegg: 28
Registrert: 28 okt 2011, 23:14
Motorsykkelen din: Noen...
Sted: Vestre Toten
Kontakt:

Re: BlueWhale Intercom Teamset - noen med erfaringer/kjennsk

Legg inn av knutr »

Jeg sjekker rett over helgen (er ute på tur) og gir deg tilbakemld.
Mulig den lista er noe gammel? Synes det var lite "nyere" modeller der..
"Does this smell like chlorofome to you?"

Brukeravatar
Harju
Innlegg: 37
Registrert: 18 jul 2012, 15:43
Motorsykkelen din: TDM 900
Sted: Hamar

Re: Billig Scala Rider G9

Legg inn av Harju »

Var også og kjøpte Scalarider G9 Powerset for 3.190,- i dag på MCOslo. -Kun noen dager siden jeg ble anbefalt dette et annet sted for kr 4.600,-. Da gikk handelen selvsagt til MCOslo denne gangen.
Jeg har ikke erfaring med intercom fra før i MC sammenheng, men hadde i alle fall registrert mye omtale av dette tidligere. Så når jeg spurte ekspeditøren om han kunne garantere at jeg ikke vill angre på at jeg heller kjøpte et annet merke tidligere så han klart og tydelig ja. Så jeg får vel tro han på det da.
:prop:
TDM 900

Brukeravatar
Harju
Innlegg: 37
Registrert: 18 jul 2012, 15:43
Motorsykkelen din: TDM 900
Sted: Hamar

Billig Scala Rider G9

Legg inn av Harju »

Har kommet så langt at jeg har prøvd ut funksjonalitet opp mot iPhone - telefon og musikk. Det funker som bare det! Mye bedre lyd enn jeg forventet også! Det følger med kabel, men Bluetooth gjør det suverent mye enklere når først satt opp. Skal en tur med datteren min om ikke lenge så jeg får prøvd intercom også. Har så langt ingen grunn til å tro annet enn at det skal fungere fint det og.
Litt styr med å dra ledningene innenfor polstring i hjelmen, men det passet greit med plassering av høyttalerne, så all ledning er nå skjult og hefter ikke ved av og på med hjelmen (Caberg Justissimo GT).
TDM 900

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Billig Scala Rider G9

Legg inn av KydeX »

Jeg har kjørt på langtur med kona bakpå og kan si at intercom også funker som fjell. Har ikke fått testet bike to bike enda, men har et par kompiser som har bestilt så det kommer snart.

Var litt plunder å feste på Schuberth C3 pga. Litt spesiell kant på hjelmen og betjening av solvisir, men etter litt innsats ble det veldig bra.

Jeg vurderte Schuberth sitt integrerte system, men siden jeg er litt gadget freak og det systemet er basert på forrige teknologi så ble det G9 istedet. Pluss at Schuberth SRC hadde blitt 2000 dyrere på to hjelmer.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Scala Intercom

Legg inn av Carpa »

Det funker ikke særlig bra med mobilen og ørepropper når vi er ute og øvelseskjører så jeg ser litt på et intercomsystem.

Noen som har erfaring med dette intercom systemet? Jeg synes det er vanskelig å forstå hvordan det virker ut i fra informasjonen de gir. Kan det brukes mot en hjelm som har bluetooth men ikke samme merket? Forstår jeg det riktig når jeg tror man kan koble til telefonen og ringe på vanlig måte? Er det greit og praktisk i bruk? Er det kanskje noen som har noe slikt som dette til salgs, brukt?

http://www.mc-deler.com/utstyr.asp?C=H_ ... MCD-756310
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Scala Intercom

Legg inn av Saapekokern »

Q2 begynner å bli en gammel modell, jeg har Scala Rider G9 og er veldig fornøyd, MC Oslo har G9 til samme prisen som den du linket til.

http://www.mcoslo.no/KOMMUNIKASJON/INTE ... TIL-1-PERS" onclick="window.open(this.href);return false;)-(440024)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Scala Intercom

Legg inn av ZZR-Tom »

Meiner å ha forstått at en må ha samme merke på intercom, men som sakt meiner, ikkje sikker.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av AJ »

Carpa skrev:Det funker ikke særlig bra med mobilen og ørepropper når vi er ute og øvelseskjører så jeg ser litt på et intercomsystem.

Noen som har erfaring med dette intercom systemet? Jeg synes det er vanskelig å forstå hvordan det virker ut i fra informasjonen de gir. Kan det brukes mot en hjelm som har bluetooth men ikke samme merket? Forstår jeg det riktig når jeg tror man kan koble til telefonen og ringe på vanlig måte? Er det greit og praktisk i bruk? Er det kanskje noen som har noe slikt som dette til salgs, brukt?

http://www.mc-deler.com/utstyr.asp?C=H_ ... MCD-756310
Har god erfaring med Scala Teamset mellom meg som fører og kona som passasjer. Dog ingen erfaring med bike-to-bike kommunikasjon.

Det er for øvrig mulig at jeg kommer til å selge et ubrukt Blue Whale sett som er basert på samme prinsipp som Scala Teamset siden jeg har kjøpt et x-tra sett fra Midlands.
Mer om Blue Whale her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=81562#p81562" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Scala Intercom

Legg inn av Carpa »

AJ, hva skal du ha for det? Jeg blir litt skeptisk til kvaliteten på det etter å ha lest tråden om den. Ser også at de ikke selger det i Norge nå heller, hmmm

Jeg har kommet over 2 sett brukte scala Q2 bike to bike for en rimelig penge og venter på tilbakemelding på disse.

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar