Mulig det dukker opp en Hayabusa også en gang i blandt

Hun er tilgittBusa Trond skrev:![]()
Fikk tatt en god prat med Ojda, og sett på den nye Tiger Explorer 1200 som han har kjøpt, på Gryte på Gryte. Kjempe fin sykkel det. Kona fikk også sett på Exploreren her 1 mai da vi møttes på kroa på Harestua. Ojda tokk en Cola mens jeg og kona spiste middag. Hun ble vist overasket over hvor fin den var. Hun sier hun tar tilbake det hun sa om gamelmans sykkel. Og skal hilse til den lykelige eier av Tiger Explorer 1200.
Her får dere mange fine turer, det er vi sikker på.
Explorer'n har vel 'vunnet' i hvert fall én sammenligningstest allerede - i MCN, mene jeg å huske...ZZR-Erling skrev:Skal bli interessant å se i neste svenske Motorrad. Da skal denne testes mot GSA, Stelvio, Multistrada og noen til.
Jeg har stor tru på denne, og nu liker jo ikke jeg boxermotoren heller.
Høres interessant ut.Bringisen skrev:Fikk siste nummer av Bike i posten i dag , med den første nordiske lesbare smmenligningstest GS vs Explorer og de konkluderer med at de gamle fortsatt er eldst.
Bedre komfort , og håndterbarhet , i det hele mer kontrollerbar som en adventuresykkel bør være.
Explorer har selvfølgelig en råere motor , men som adventuresykkel kan det bli for mye av det gode. Det er ikke bare effekt som teller.
Imponerende av en konstruksjon som har vært i så mange år , og jeg gleder meg til den nye GS kommer til neste år. Kan den bli bedre![]()
Nå har jeg aldri vært borti eller hørt om slike skader som bildene viser, men mulg du har rett, uansett synes jeg det var en grov slitasje på svingarmen. Også to ggr innenfor 30k km.. :-)åAndreas skrev:Å si at Multistradaen hadde brukt opp to svingarmer blir vell litt feil å si.. Sykkelen ble ikke ukjørbar med det som skjedde og manglende kjedevedlikehold og ettersyn var vell hovedgrunnen til at det skjedde![]()
I forhold til mange andre sykler i langtester jeg har lest i Motorrad, hadde Multistradaen få feil. Og de fleste bare enkle, små feil, som f.eks at batteriet i nøkkelen ble flatt osv.. Men nå har jo jeg en slik, så da må jeg forsvare denhehe
Alt i alt, så trur jeg ALLE disse syklene er kjempegode! Valget burde dreie seg mest om følelse, "vil-ha-faktor", design man liker osv
Jeg synes også det er merkelig, og tror nok det at de som følger med på kjedevedlikeholdet, unngår dette. Har man kjørt 6000km og dette ikke har skjedd, må jo det bevise at dette kan unngås med nevnte vedlikehold.Andreas skrev:Nå har jeg også inntrykk av at de bruker redskapen ganske hardt i disse langtestene. Kombinert med mange forskjellige brukere, så blir vell kanskje ikke ettersynet så veldig voldsomt? Å sykkelen blir jo kjørt i grupper med sykler som har bildrivverk med aksling og vinkeldrev![]()
![]()
Uansett så bekymrer ikke jeg meg over dette. Jeg vasker og steller såpass ofte med sykelen, at jeg kommer til å merke fort om det begynner å bli slitasje på kjedeglideren. Sålangt etter snart 6000km viser den ivertfall ingen tegn til slitasje
Edit:
Det er jo kjempebra at noen driver med slike lange, harde tester, uavhengig av produsenten. Da vil jo vi som konsumenter tidligere få se hvordan redskapen holder seg
Har hatt en slik en, bare at min var blå,
Rart med tester, de er enten for eller mot (motor eller handling). Bildene her tokAJ skrev:Fant en ganske grundig test av denne sykkelen som jeg tror flere enn meg kan synes det er interessant å lese:
http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012AugTriTgr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Rart med tester, de er enten for eller mot (motor eller handling). Bildene her tokAJ skrev:Fant en ganske grundig test av denne sykkelen som jeg tror flere enn meg kan synes det er interessant å lese:
http://www.mcnews.com/mcn/model_eval/2012AugTriTgr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;