En firer er en hel motor, en treer blir bare trekvart. Enkelt, ikke sant ? Bare å regne brøk så ser du det.ArcticTiger skrev:Hmm, ja etter lyden å dømme var det en syllinder for mye :-)å
Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Lasse`s logg
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Haha. Endelig en som har det helheten. Hehe. Nå har jeg kommer meg til Lillestrøm da, ikke stort mye å ta bilde av her jeg står. Men la gå B-)
Hvor ferden går videre er usikkert. Hmm
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Hvor ferden går videre er usikkert. Hmm
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Står nå ved esso i Lillestrøm, ved siden av Romerike politistasjon sto det, om jeg ikke husker feil. Tenkte å kjøre inn på stasjonen, og beklage at jeg lå 5-10km/t over fartsgrensen borti gata her istad. PS. Var et uhell, gikk fortere enn jeg trodde. Og politiet så meg jo ikke, så da er det vel bare å rusle inn å si ifra. Eller kanskje jeg skal kjøpe meg en pølse og cola gitt B-)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Da sto man på rygge storsenter, snart hjemme
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Da var man hjemme igjen
Kjapt spørsmål, når man sier sykkelen skal gå lett, vil det si høyt turtall uansett om det er bakke eller rett frem? Eller kan sykkelen gå lett i nedoverbakke på lavt turtall og høyt gir også ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kjapt spørsmål, når man sier sykkelen skal gå lett, vil det si høyt turtall uansett om det er bakke eller rett frem? Eller kan sykkelen gå lett i nedoverbakke på lavt turtall og høyt gir også ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Lasse`s logg
Jeg tolker det å "gå tungt" som når du slipper ned på for lavt turtall og så drar på full gass og sykkelen da sliter med å komme seg igang igjen. Jeg vil tro du kan ligge på lavt turtall ned en bakke og så gire ned når du skal dra på igjen.
Men jeg er ingen ekspert da.
Men jeg er ingen ekspert da.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Da har vi muligens samme oppfatning av å gå tungt. Hehe. Selv mener jeg også at om det er rett frem, og jeg ligger på 6gir f.eks ved 4000omd. Så mener jeg motoren går lett, men om jeg skal gi på, så bør jeg nok gire ned, men ved rett frem kjøring på flatmark så synes jeg det burde gå greit ved 4000omd i 6gir B-)KydeX skrev:Jeg tolker det å "gå tungt" som når du slipper ned på for lavt turtall og så drar på full gass og sykkelen da sliter med å komme seg igang igjen. Jeg vil tro du kan ligge på lavt turtall ned en bakke og så gire ned når du skal dra på igjen.
Men jeg er ingen ekspert da.
Med andre ord, om sykkelen reagerer kjapt ved gasspådrag så går den ikke tungt?
Forresten, sykkelen har nå rullet 400km :-D
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Da var man hjemme igjen. Har vært ute en liten tur å kjørt idag også.. Tok med meg fruen også på en tur idag, ho stor koset seg bakpå der.. Nå viser telleren totalt 548km =)
I følge brukerhåndboken til sykkelen så skal man ikke over 4000omd de første 800km.
Deretter fra 800km til 1600km skal man ikke så mye over 6000omd.
Og pliktoppfyllende som jeg er, så følger jeg dette nesten etter boka. Har vært over 4000omd et par ganger.
For meg så virker det ikke som sykkelen drar tungt selv med to stykker på, men prøver å ligge mest mulig ved 4000omd og ikke under..
Selv i oppoverbakke med fruen på, så kjørte jeg på 5.gir, og i 4000-4100omd, og det virket ikke som sykkelen dro tungt eller noe.. Det virker for meg som at når turtallet er over 3000omd, så går motoren lett uansett egentlig...
Nå har jeg bare 250km igjen, så kan jeg dra den opp på 6000omd, (og litt over innimellom
)
Men hittill har jeg klart å holde meg til rundt 4000omd, ikke så ofte under, og nesten aldri over.
Mulig jeg kjører den litt for pent, men liker å følge anbefallingene som blir gitt.. Forhandler anbefalte også dette, han hadde vist samme sykkelen.
Hva mener folket her om måten jeg kjører den inn på?
Jeg følger jo boka
I følge brukerhåndboken til sykkelen så skal man ikke over 4000omd de første 800km.
Deretter fra 800km til 1600km skal man ikke så mye over 6000omd.
Og pliktoppfyllende som jeg er, så følger jeg dette nesten etter boka. Har vært over 4000omd et par ganger.
For meg så virker det ikke som sykkelen drar tungt selv med to stykker på, men prøver å ligge mest mulig ved 4000omd og ikke under..
Selv i oppoverbakke med fruen på, så kjørte jeg på 5.gir, og i 4000-4100omd, og det virket ikke som sykkelen dro tungt eller noe.. Det virker for meg som at når turtallet er over 3000omd, så går motoren lett uansett egentlig...
Nå har jeg bare 250km igjen, så kan jeg dra den opp på 6000omd, (og litt over innimellom

Men hittill har jeg klart å holde meg til rundt 4000omd, ikke så ofte under, og nesten aldri over.
Mulig jeg kjører den litt for pent, men liker å følge anbefallingene som blir gitt.. Forhandler anbefalte også dette, han hadde vist samme sykkelen.
Hva mener folket her om måten jeg kjører den inn på?

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Lasse`s logg
Innkjøring betyr vel at man skal ta det pent og rolig. Trodde ikke at det gikk an å ta det for pent..? Eller..? 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Joda, boka er grei den, men å ligge å "daffe" på 4.000 rpm er det ingen grunn til, slik jeg ser det og ut i fra det jeg har hørt, både fra forhandler og av de som er såpass "inne" i motorer (og da mener jeg INNE I). Ikke push den HARDT, ikke la den jobbe TUNGT...men turtall...det kan du godt hente opp, over 4.000 rpm. Du må da ikke sote ned motoren heller!
Sitter du å holder deg slavisk under 4.000 rpm i all din kjøring, ja da vil jeg påstå at motoren jobber tyngre enn om du sørger for å tilfredsstille det turtall du "kjenner" sykkelen driver lettest i, avhengig av strekning, hastighet og kjørestil.
Jeg hadde nok en "grense" på + 2.000 rpm i forhold til det boka sier...og av og til fikk den toppe det litt også! :-)
Sitter du å holder deg slavisk under 4.000 rpm i all din kjøring, ja da vil jeg påstå at motoren jobber tyngre enn om du sørger for å tilfredsstille det turtall du "kjenner" sykkelen driver lettest i, avhengig av strekning, hastighet og kjørestil.
Jeg hadde nok en "grense" på + 2.000 rpm i forhold til det boka sier...og av og til fikk den toppe det litt også! :-)
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Lasse`s logg
Det går nok bra detta Lasse, du er jo en dreven innkjører nå, det er ikke mange som har så mye innkjørings-erfaring som deg
Angående turtall; På 1050 Tigern ligger jeg mest mellom 3000 og 4000 omdreininger ved vanlig kjøring, en sjelden gang opp mot 5000 hvis jeg må litt hurtig forbi en bilrekke. Det er ikke behov for mer, 1050 Triplen er sterk nok i massevis på såpass lavt turtall. Jeg trur jeg må ta meg en tur på amcar-klubbens street-legal dragracing nå i høst for å få sjekka om det er noe tak i den silkemyke 1050 Tripelen over 5000


Angående turtall; På 1050 Tigern ligger jeg mest mellom 3000 og 4000 omdreininger ved vanlig kjøring, en sjelden gang opp mot 5000 hvis jeg må litt hurtig forbi en bilrekke. Det er ikke behov for mer, 1050 Triplen er sterk nok i massevis på såpass lavt turtall. Jeg trur jeg må ta meg en tur på amcar-klubbens street-legal dragracing nå i høst for å få sjekka om det er noe tak i den silkemyke 1050 Tripelen over 5000

- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Så det er kanskje ikke så galt måten jeg kjører den inn på da? Å ligge på rundt 4000omd med to stykk på i oppoverbakke er heller kanskje ikke så galt? Det høres ihvertfall ikke ut for meg som at motoren sliter da.. Det høres ut som den går lett ihvertfallSuperMorten skrev:Innkjøring betyr vel at man skal ta det pent og rolig. Trodde ikke at det gikk an å ta det for pent..? Eller..?
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Vi får håpe det går bra. Føler selv jeg lar den gå lett og jobbe lett.. Men egentlig så høres lissom 4000omd så lite ut med to stykker på. Men jeg kan jo kanskje begynne å dra den opp på 5000omd ihvertfall nå, frem til jeg når 800km, så kan jeg dra den til ca 7000omd etter detArcticTiger skrev:Det går nok bra detta Lasse, du er jo en dreven innkjører nå, det er ikke mange som har så mye innkjørings-erfaring som deg![]()
![]()
Angående turtall; På 1050 Tigern ligger jeg mest mellom 3000 og 4000 omdreininger ved vanlig kjøring, en sjelden gang opp mot 5000 hvis jeg må litt hurtig forbi en bilrekke. Det er ikke behov for mer, 1050 Triplen er sterk nok i massevis på såpass lavt turtall. Jeg trur jeg må ta meg en tur på amcar-klubbens street-legal dragracing nå i høst for å få sjekka om det er noe tak i den silkemyke 1050 Tripelen over 5000

Innkjøring av to sykler på et år, ikke så galt.. Men er to helt forskjellige sykler da, både turtallsmessig og ikke minst comfort. hehe
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg
Hmm, for meg så virker det som om sykkelen går lett bare jeg kommer meg over 3000omd, uansett gir egentlig, eller ved 5-6gir synes jeg selv jeg må opp ved 4000omd..Globe skrev:Joda, boka er grei den, men å ligge å "daffe" på 4.000 rpm er det ingen grunn til, slik jeg ser det og ut i fra det jeg har hørt, både fra forhandler og av de som er såpass "inne" i motorer (og da mener jeg INNE I). Ikke push den HARDT, ikke la den jobbe TUNGT...men turtall...det kan du godt hente opp, over 4.000 rpm. Du må da ikke sote ned motoren heller!
Sitter du å holder deg slavisk under 4.000 rpm i all din kjøring, ja da vil jeg påstå at motoren jobber tyngre enn om du sørger for å tilfredsstille det turtall du "kjenner" sykkelen driver lettest i, avhengig av strekning, hastighet og kjørestil.
Jeg hadde nok en "grense" på + 2.000 rpm i forhold til det boka sier...og av og til fikk den toppe det litt også! :-)
Men kanskje jeg skal begynne å dra den litt til.. Kanskje jeg skal sette meg en slik grense du har.. Altså rundt 6000omd fra 0-800km, og fra 800-1600km rundt 8000omd?
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lasse`s logg
Du kan gjøre LITE feil her...så lenge du kjører relativt "normalt" 
