Har sporet litt bort i fra dette med lufting men om enn kjenner at det "pulserer" i hendelen ved oppbremsing er nok nok ikke fordi det er luft i systemet. (snarere så har man helt riktig bremsetrykk). Det man kjenner er at klossene går inn og ut.. Som kan være skitt på skivene eller i verste fall kast i skivene.
Som nevnt så er det lurt å la bremsene få lufte seg litt etter en hard opp bremsing, slik at man aldri bremser HARDT til en full stopp (om det da ikke er nødbrems som krever at du stopper).
En måte man kan slite av glasserte klosser, evt skitt på skivene er å kjøre opp i hastighet, og mens enn fremdeles gir gass. Så bruker du forsiktig frembremsen gradvis sterkere, for så å slippe den fort... La skiver/klosser få kjølt seg litt (par hundre meter), så går du hardere på bremsen, ny pause, så går du på bremsen så hardt du tør før du lar den få kjølt seg ordentlig ned igjen...
Da burde du få slitt vekk det meste av skitt og glassering som har kommet på klosser/skiver.
Har du derimot kast i skiven(e) så må du nesten gjøre som
tagesk anbefaler. En liten halv millimeter avvik kan være nok til at du merker det.
Tilbake til dette med lufting... Jeg har blitt anbefalt å fylle ny bremsevekse i fra bunnen og flushe ny veske opp og ut av master sylinderen på toppen.
Blir litt grisete der og da, men så lenge enn er rask med å tørke opp så går det greit.
Har ikke testet dette enda, men har planer om å prøve neste gang behovet melder seg. Dvs til pre sesong 2013
