Haha stemmer detTBI81 skrev:heh .. kan jeg aldri tenke meg. Uansett hvor dårlig tid jeg hadde![]()
Ikke tilfeldigvis deg dette, JanOve?

Haha stemmer detTBI81 skrev:heh .. kan jeg aldri tenke meg. Uansett hvor dårlig tid jeg hadde![]()
Ikke tilfeldigvis deg dette, JanOve?
hehe, moroJanOve skrev:Haha stemmer detTBI81 skrev:heh .. kan jeg aldri tenke meg. Uansett hvor dårlig tid jeg hadde![]()
Ikke tilfeldigvis deg dette, JanOve?
Uffda. Bra det gikk bra!TBI81 skrev:Det er jaggu et fint land vi bor i! Strålende tur langs kyst og fjell fra Haugesund til Trondheim de siste dageneSkal hive opp litt flere bilder og filmsnutter etter hvert :-)
En ordentlig close call på turen: En bil jeg tok igjen i en sving bestemmere seg for å bråstoppe og kvele bilen i møte med trailer. Setter virkelig pris på at jeg har gode bremser på busaen! Første gang jeg har nødbremset slik at sykkelen står på framhjulet .. Kom en bil bak i ganske godt driv også (dere ser den på slutten) som kunne gjort situasjonen ekstra kjip. Gikk heldigvis bra :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=zlx3sGYoyb4[/video]
Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å haTBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordet
Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)fikse skrev:Bremser er kjekt å ha! Gode bremser er enda bedre å haTBI81 skrev:Akkurat nok bremser og plass til at det gikk bra der. Hyler i framdekket så kunne potensielt ha resultert i full låsning istedet for å lette på rumpa. Hadde nok også gitt et betraktelig kjedeligere resultat .. Nei, bank i bordetGodt jobbet at du beholder roen og ikke kniper det hånden er god for, slik nok endel ville gjort i denne situasjonen :[-o<
Hadde dette vært med moppen min, hadde jeg satt klistret godt inn i rævva... Enkel 240mm med lett møre gummislanger fra 90-tallet - ingen god kombo. Heldigvis har EBC gode løsninger
Det første jeg tenkte da jeg så videoen. Her kunne jeg svinget til venstre i teorien. Som oftes plass til en liten sykkel. Men - om du ser godt etter på videoen så er rompa litt i luften rett før bilen og da er det vanskelig å svinge. Tror nesten ikke jeg hadde klart det - om jeg ikke hadde sluppet opp tidligere og satset på at det var plass..joo skrev:Se etter utveien, ikke på hindringa. Sånn helt teoretisk kunne du svingt utenom siden det var klart etter traileren. Men nå er jo det teorien, hva man gjør med låst hjerne og blikk er ofte noe annet...
Godt det gikk bra!
Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utveijoo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.
Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...).TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)
Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver
Dempingen har også utrolig mye å si ja! Er Öhlins foran på Busaen med ny olje og simringer så ikke noe å si på oppførselen der (heldigvis). På SVen byttet jeg til progressive fjærer og tykkere olje i fjor (og som kjent ZX6R bakdemperfikse skrev:Doble 320 burde duge det, så lenge resten står i stil (og det vil jeg tro det gjør på din...).TBI81 skrev: Gikk akkurat. All klarning er god klarning og alt det der. Men syns jaggu det var unødvendig av billisten å stoppe helt opp der. Er det plass i 0kmt så er det plass i 80 også. Sånn litt banalt sagt. På den andre siden så skal jo de som kommer bak alltid klare å stoppe også .. Men igjen, gikk bra så ingen skade skjedd :-)
Doble 320mm med ss linjer hjelper på. Selv om jeg synes det kunne bitt litt mere. Usikker på om det er sinteredklosser som står på, men i vinter blir det i alle fall oppgradert og byttet bremevæske for sikkerhetskyld :-) Byttet til HH klosser på SVen og det var en helt utrolig forskjell. Skal ikke mye til før rompa der kommer opp der med HH klosser, SS linjer og EBC skiver![]()
Har og god erfaring med EBC sine sintrede, spesielt i kombinasjon med skiver som er laget av stål og ikke rustfritt stål. Hadde 296mm doble med 3-stemplede Nissin på Deauville-en jeg hadde, funket fint de, men ble _veldig_ mye bedre når jeg byttet til EBC sine i vanlig stål. Ikke like pene, men duverden så det funket. Beste på hele sykkelen var bremsene![]()
På NX-en har EBC 280mm oversize-skive. Med SS-linje og sinter håper jeg det skal duge på beskjedne 136KG. Største utfordringen både på NX-en som på flere japser er for slappe framfjører. Så nye fra Hyperpro skal snart monteres (kostet bare en tusenlapp?!), håper det også skal hjelpe stort på bremselengder. Fikk forresten et tips om å gå kraftig opp i tykkelse på oljen, helt opp til SAE40, men senke nivået en god del for å kompensere for tykkere olje. Skal visstnok gjøre underverker på småslappe gafler
Det er denne oppskriften Hyperpro leverer med sine framfjører.
Det er dette med teori og praksisTBI81 skrev:Nei, var lite marginer igrunn så ser meg fornøyd med resultatet. Men viktige poenger du kommer med. Ha overblikk, ikke lås fokus og se etter utveijoo skrev:Nei, som sagt er dette teorien. Man skal ha et særs godt overblikk og bedømme mye på millisekunder for å ta en sånn avgjørelse, og her er det ikke mye marginer eller tid.![]()
(hold avstand er det også de som nevner .. )