Strøyk i kjøregården

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Strøyk i kjøregården

Legg inn av evike »

RuneMC skrev:Tror Gielas mente det var merkelig at kjørelæreren ikke hadde tatt en seanse på trafikkstasjonens kjøregård, spesielt når den lå bare 10 min unna - og det skal jeg være enig i. :-k
Litt glupere lest enn meg... =;
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Nikka
Innlegg: 32
Registrert: 19 apr 2012, 08:18
Motorsykkelen din: HD Sportster 1200 2013
Sted: In the West...

Re: Strøyk i kjøregården

Legg inn av Nikka »

Jeg synes også det høres rart ut, det var en av de tingene kjørelæreren fokuserte på. Først må du vise i kjøregården at du håndterer sykkelen, så får du kjøre ut på veien. Jeg fikk til og med låne skolesykkelen gratis helgen før oppkjøring sånn at jeg kunne øve masse i kjøregården (kjørte ut på Biltilsynet slik at jeg fikk øve på den riktige også). Synes det var underlig at ikke kjørelæreren opplyste om det og hjalp deg! :scratch
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
"Sometimes it takes a whole tank of fuel before you can think straight."

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Strøyk i kjøregården

Legg inn av ega16 »

Husker ikke hvor mange kjøretimer jeg har brukt i kjøregården på trafikkskolen, men det er ihvertfall rundt 10-12 og øvelsene satt fint der etterhvert.

Jeg burde jo selv også kanskje passet på at jeg hadde prøvd meg litt i kjøregården på trafikkstasjonen før oppkjøringen, men tenkte rett og slett ikke på det og siden kjørelærern heller ikke sa noe om det så tankene gikk mest mot sikkerhetskontrollen og når jeg skulle kjøre ut i trafikken med sensor.

Låne sykkel gratis ja, heh det er tydeligvis stor forskjell på det forkjellige kjøreskolene. Jeg kunne nok ha sett langt etter å ha lånt noe gratis..

Nå har jeg ihvertfall meldt meg opp på oppkjøring på en annen trafikkstasjon og planer om å bruke en annen kjøreskole.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Strøyk i kjøregården

Legg inn av Kawasaki »

ega16 skrev:Nå har jeg ihvertfall meldt meg opp på oppkjøring på en annen trafikkstasjon og planer om å bruke en annen kjøreskole.

Er det så lurt,da? Da må du jo gjøre deg kjent med nye ting igjen.
ikkebike.norwegianforum.net

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Strøyk i kjøregården

Legg inn av ega16 »

Kawasaki skrev:
ega16 skrev:Nå har jeg ihvertfall meldt meg opp på oppkjøring på en annen trafikkstasjon og planer om å bruke en annen kjøreskole.

Er det så lurt,da? Da må du jo gjøre deg kjent med nye ting igjen.
Ja, har tenkt nøye igjennom det. Kjenner blant annet veiene rundt denne trafikkstasjonen bedre, samt at det er enklere for meg å teste kjøregården på egenhånd.

Svar