Tips til gode dekk på 650 vstrom

Forum for fulleffekt tung-MC
joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av joo »

E-strom skrev:
... og til slutt Lade Dekkservice som gav meg et tilbud på 2.185,- for Anakee 2 inklusive arbeid :thumleft
Det er vel perfekt for olepeder det, prismessig og geografisk :prf

Fin videolink E-strom. Syntes den sa mye som stemmer med mine egne (og MC-omgangskretsens) erfaringer!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av olepeder »

joo skrev:
E-strom skrev:
... og til slutt Lade Dekkservice som gav meg et tilbud på 2.185,- for Anakee 2 inklusive arbeid :thumleft
Det er vel perfekt for olepeder det, prismessig og geografisk :prf

Fin videolink E-strom. Syntes den sa mye som stemmer med mine egne (og MC-omgangskretsens) erfaringer!
Igjen tusen takk.

Jeg er svært imponert over hvor mye kunnskap som deles, og ikke minst hvor mye energi folk legger i å hjelpe :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av AJ »

olepeder skrev:
Igjen tusen takk.

Jeg er svært imponert over hvor mye kunnskap som deles, og ikke minst hvor mye energi folk legger i å hjelpe :thumleft
Jeg tar sjansen på å si på vegne av alle medlemmene her inne, at det er nettopp slik vi ønsker at MCsiden.no skal være - en kilde til godt fellesskap og mye nyttig kunnskap som velvillig deles med nye såvel som vel etablerte medlemmer her inne :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av olepeder »

E-strom skrev:
... og til slutt Lade Dekkservice som gav meg et tilbud på 2.185,- for Anakee 2 inklusive arbeid :thumleft
Ringte akkurat Lade Dekkservice og fikk en pris på 2900,- for Anakee 2 inkl arbeid.........

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av E-strom »

:-k Jeg bruker å spørre om rabatter og si jeg er medlem av NAF / NAF-MC (eller fagforening, idrettslag osv.). Vet at mange dekkleverandører opererer med prosenter på selve dekkene - ikke jobben.
Jeg fikk 30%, og da kostet dekkene det samme her i byen som hos Motorsykkeldekk.com :prf
Prisen jeg fikk forutsatte at jeg tok av hjulene selv. Skal de gjøre det blir det nok dyrere :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av olepeder »

E-strom skrev::-k Jeg bruker å spørre om rabatter og si jeg er medlem av NAF / NAF-MC (eller fagforening, idrettslag osv.). Vet at mange dekkleverandører opererer med prosenter på selve dekkene - ikke jobben.
Jeg fikk 30%, og da kostet dekkene det samme her i byen som hos Motorsykkeldekk.com :prf
Prisen jeg fikk forutsatte at jeg tok av hjulene selv. Skal de gjøre det blir det nok dyrere :thumleft
Skal ta dem av og kjøre dit med dem.

Kjørte du forbi Åsen i går kveld? Jeg så en som sto og kjørte en rød strom mens jeg fylte bensin på Esso

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av E-strom »

...har sendt deg PM...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av TheBandit »

E-strom skrev:
... og til slutt Lade Dekkservice som gav meg et tilbud på 2.185,- for Anakee 2 inklusive arbeid :thumleft

Så da blir det nye sko på Strom'en til helga :mc2
Jøss, du fikk god pris hos Lade Dekkservice da :thumleft

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av olepeder »

Da ble det Anakee 2 fra motorsykkeldekk.com til ca 1900,- Jeg har ikke all verden til peiling, men sykkelen ble helt annerledes å kjøre(bedre) med nye dekk :-)
Det er sikkert jeg som er sær, men jeg var ikke fornøyd med omleggingen. På sykkelen er det svarte felger, men nå er det 3-4 små blanke sår på begge felgene :evil Det er i grunnen ikke så rart siden han brukte helt vanlige dekkspaker uten noe type mellomlegg, det hadde jeg klart selv i garasjen..... Omleggeren (anbefalt av motorsykkeldekk.com) var selv fornøyd med at han gjør dette billig.
Hva med å gjøre en SKIKKELIG jobb, og heller ta betalt for det?

Ja ja, jeg roer meg nok til i morgen....

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av E-strom »

olepeder skrev:...det hadde jeg klart selv i garasjen...
Slik tenkte jeg også, men når prisen på dekkspaker, felbeskyttere, vekter og balanseringsrigg ble på minst 500,- så var det ikke mulig å få det billigere ved å gjøre det selv. Sår i alu-felger er jo ikke helt uvanlig, det er jo et veldig mykt metall. Kan sikkert fikses.

Jepp - V-strom'en ble annerledes å kjøre. Skulle bare mangle :prf Håper nydekk-følelsen overskygger hakk-i-felgen irritasjonen :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av pelsen »

E-strom skrev:Slik tenkte jeg også, men når prisen på dekkspaker, felbeskyttere, vekter og balanseringsrigg ble på minst 500,- så var det ikke mulig å få det billigere ved å gjøre det selv.
det regnestykket er jo veldig kortsiktig tenkt, dekkomleggingsverktøy er ikke engangsverktøy, det kan brukes flere ganger. Det må vanligvis brukes endel ganger før teknikken sitter. :knegg

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av E-strom »

pelsen skrev:
E-strom skrev:Slik tenkte jeg også, men når prisen på dekkspaker, felbeskyttere, vekter og balanseringsrigg ble på minst 500,- så var det ikke mulig å få det billigere ved å gjøre det selv.
det regnestykket er jo veldig kortsiktig tenkt, dekkomleggingsverktøy er ikke engangsverktøy, det kan brukes flere ganger. Det må vanligvis brukes endel ganger før teknikken sitter. :knegg
Jepp - kunne kjøpt dekkomleggingsutstyr nå, men så var det bare 200,- dyrere for dekk med omlegging lokalt (sammenlignet med motorsykkeldekk.com) så det ble ikke denne gangen...

Men, nå har jeg jo en 7 år gammel små-skrapet doning som egentlig er et ypperlig utgangspunkt for hjemmemekking. Har jo allerede gjort unna oljeskift, oljefilter, bremseklosser, kjede og drevsett - og nå står styrelager for tur...

Kan godt hende jeg vurderer selvomlegging neste gang. Lurer på om noen i klubben har slikt utstyr, eller kanskje klubben trenger det på verkstedet (mener jeg så en forslagskasse et sted) :-k
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Tips til gode dekk på 650 vstrom

Legg inn av olepeder »

E-strom skrev:
olepeder skrev:...det hadde jeg klart selv i garasjen...
Slik tenkte jeg også, men når prisen på dekkspaker, felbeskyttere, vekter og balanseringsrigg ble på minst 500,- så var det ikke mulig å få det billigere ved å gjøre det selv. Sår i alu-felger er jo ikke helt uvanlig, det er jo et veldig mykt metall. Kan sikkert fikses.

Jepp - V-strom'en ble annerledes å kjøre. Skulle bare mangle :prf Håper nydekk-følelsen overskygger hakk-i-felgen irritasjonen :-)
Irritasjonen begynner å slippe litt etter litt :D Uansett så skal jeg se på en annen løsning neste gang, evt kjøpe utstyr å gjøre det selv.

Men jeg koser meg på sykkelen :prop:

Svar