MCsiden-treff på Finnskogen 2013.

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Gielas »

Intruder skrev:
Gielas skrev:
Intruder skrev:Pass deg Gielas ellers må du kanskje ligge på vaskerommet neste gang... :prop:
:lol :lol

Får huske på hørselvern :notlistening
----og blir det Finnskauen blir det myggkrig... :-)å :lol
Ja, det var bemerkelsesverdig lite mygg på Sjusjøen? :scratch
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Intruder »

Hadde hytta ligget i myrlendt terreng litt lenger ned hadde det nok vært noen av dem sku jeg tru !! :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av BMWilly »

Regn meg som påmeldt på en aldeles uforpliktende måte på dette tidspunkt. Forbehold om dato og sånne bagateller :-)
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

BMWilly skrev:Regn meg som påmeldt på en aldeles uforpliktende måte på dette tidspunkt. Forbehold om dato og sånne bagateller :-)
Glimrende, jeg var å så på ett alternativ til kjørerute i går :knegg
Systembolaget i Torsby.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av ArcticTiger »

Det forekommer meg at Det Kulturelle Forfallet nå er kommet langt i dine trakter Svein2, generasjoners nedarvede kunnskaper forsvinner, til fordel for dårlige industriprodukter på den andre sidan av grensen :mk

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

ArcticTiger skrev:Det forekommer meg at Det Kulturelle Forfallet nå er kommet langt i dine trakter Svein2, generasjoners nedarvede kunnskaper forsvinner, til fordel for dårlige industriprodukter på den andre sidan av grensen :mk
Det er jeg enig i Arctic, det er ett dårlig tegn når vi heller kjøre MC i fire timer for å proviantere,
enn å sitte foran apperaturet å vente på edle dråper i åtte timer. :cheers

En helt annen ting er att selv om det står 35 liter på sideveska går det ikke 35 liter i den.
De som lager sideveskene må da skjønne att embalasjen også må være med. :sk?

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Carpa »

BMWilly skrev:Regn meg som påmeldt på en aldeles uforpliktende måte på dette tidspunkt. Forbehold om dato og sånne bagateller :-)
Kan vel hive meg på denne men legge til at det blir et lite forbehold om at lappen er i boks innen den tid :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

Carpa skrev:
Kan vel hive meg på denne men legge til at det blir et lite forbehold om at lappen er i boks innen den tid :yeyeye
Lappen har du nok i lomma innpå Finnskogen til neste sommer du. Jeg jobber med en som har kjørt 125 ccm scooter
i mange år. Han begynte med litt teori forrige uke og ble lovt at han skulle være av de første som kjørte opp til vår`n att.

Hyggelig at så mange har meldt seg interessert i Finnskogtur, så dette blir det nok lagd ett lite opplegg på i løpet av vinter`n.

Lykke til med kjøringa forresten. :thumleft

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Carpa »

Svein2 skrev:
Carpa skrev:
Kan vel hive meg på denne men legge til at det blir et lite forbehold om at lappen er i boks innen den tid :yeyeye
Lappen har du nok i lomma innpå Finnskogen til neste sommer du. Jeg jobber med en som har kjørt 125 ccm scooter
i mange år. Han begynte med litt teori forrige uke og ble lovt at han skulle være av de første som kjørte opp til vår`n att.

Hyggelig at så mange har meldt seg interessert i Finnskogtur, så dette blir det nok lagd ett lite opplegg på i løpet av vinter`n.

Lykke til med kjøringa forresten. :thumleft
Takk takk.
Jeg har aldri kjørt moped før men regner med at det er en fordel... :knegg
Begynner teorien på trinn 2 om en drøy uke og kjøreskolen min har kjøregård under tak så de holder vistnok på en stund utover høsten. Vi får se :mc3
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

Svein2 skrev:Altfor tidlig å tenke på dette nå når vi har igjen flere turer og mye av årets sesong,
men jeg kjører stadig vekk forbi Svullrya på Finnskogen å tenker at her må det være glimrende med ett MC-treff ei helg.

Det ligger usentralt, skjer lite der og ligger midt i skogen, men fine overnattingsmuligheter med motell og hytter, god mat på restauranten,
muligheter for svenskhandel, fine mc-veier på norsk, men spesiellt svensk side og veldig fint turterreng på bena hvis fredagskvelden skulle bli for morsom.
Det er mulighet for leie av partytelt eller lavo. Vet at Hondaklubben har hatt flere treff der og roser stedet og betjeningen.
http://www.finnskogen.no/node/17" onclick="window.open(this.href);return false;

Avstand fra Kongsvinger er 42 km, fra Elverum 88 km, nærbutikk 200m, nærmeste nærbutikk på svensk side (litt større enn kontoret mitt) 12km,
Sunne 95 km, og polet i Torsby (stenger kl 1400 på lørdager) 53 km.

Dette blir noe å tenke på når snøen begynner å lave ned igjen. :-k
Redigert: P.g.a. Norgestreffet flytter jeg det til 31 mai-2 juni.

Nå har jeg vært i kontakt med Eva på Svullrya og hun ønsket hyggelige MC-folk hjertelig velkommen til Finnskogen. :vs

Med ett lite forbehold blir det første hele helga i juni, 7-9 juni. Det var greit både helga før og etter men uansett vil det ikke
passe for alle så jeg setter av den helga.
Jeg har ytret ønske om leie av lavo med grill både fredag og lørdag med "lettere" underholdning en av dagene, mulig det vil koste litt
ekstra i tillegg til hytte event. motelleie men ikke mye.
Lørdag på dagtid legger jeg ikke opp til så mye annet enn MC-kjøring for den som er i form til det. Kan tenke meg at kanskje ei gruppe
gjerne også vil utforske noen grusveier.

Kanskje noen glupinger her (Dexter?) kan sette opp ei påmeldingsliste med "kanskje kommer" slik at jeg har en liten pekepinn hvor
mange vi blir. Uansett må hver enkelt bestille overnatting, se hjemmesida: http://www.finnskogen.no/node/17" onclick="window.open(this.href);return false;

Redigert: P.g.a. Norgestreffet flytter jeg det til 31 mai-2 juni.
Sist redigert av Svein2 den 21 nov 2012, 13:38, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av evike »

Svein2 skrev:
Svein2 skrev:Altfor tidlig å tenke på dette nå når vi har igjen flere turer og mye av årets sesong,
men jeg kjører stadig vekk forbi Svullrya på Finnskogen å tenker at her må det være glimrende med ett MC-treff ei helg.

Det ligger usentralt, skjer lite der og ligger midt i skogen, men fine overnattingsmuligheter med motell og hytter, god mat på restauranten,
muligheter for svenskhandel, fine mc-veier på norsk, men spesiellt svensk side og veldig fint turterreng på bena hvis fredagskvelden skulle bli for morsom.
Det er mulighet for leie av partytelt eller lavo. Vet at Hondaklubben har hatt flere treff der og roser stedet og betjeningen.
http://www.finnskogen.no/node/17" onclick="window.open(this.href);return false;

Avstand fra Kongsvinger er 42 km, fra Elverum 88 km, nærbutikk 200m, nærmeste nærbutikk på svensk side (litt større enn kontoret mitt) 12km,
Sunne 95 km, og polet i Torsby (stenger kl 1400 på lørdager) 53 km.

Dette blir noe å tenke på når snøen begynner å lave ned igjen. :-k
Nå har jeg vært i kontakt med Eva på Svullrya og hun ønsket hyggelige MC-folk hjertelig velkommen til Finnskogen. :vs

Med ett lite forbehold blir det første hele helga i juni, 7-9 juni. Det var greit både helga før og etter men uansett vil det ikke
passe for alle så jeg setter av den helga.
Jeg har ytret ønske om leie av lavo med grill både fredag og lørdag med "lettere" underholdning en av dagene, mulig det vil koste litt
ekstra i tillegg til hytte event. motelleie men ikke mye.
Lørdag på dagtid legger jeg ikke opp til så mye annet enn MC-kjøring for den som er i form til det. Kan tenke meg at kanskje ei gruppe
gjerne også vil utforske noen grusveier.

Kanskje noen glupinger her (Dexter?) kan sette opp ei påmeldingsliste med "kanskje kommer" slik at jeg har en liten pekepinn hvor
mange vi blir. Uansett må hver enkelt bestille overnatting, se hjemmesida: http://www.finnskogen.no/node/17" onclick="window.open(this.href);return false;
Til info: Helgen 7.-9. juni er landstreff på Lista, og jeg for min del velger da heller Landstreffet nå som det endelig legges til "riktig del av landet".
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

Takk for det Evike, hadde en liten mistanke om at det var ett eller annet. :thumleft
Da flytter jeg det til ei uke før, da blir det den 31 mai-2 juni.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av evike »

Dette blir en travel forsommer.... :-k
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Svein2 »

evike skrev:Dette blir en travel forsommer.... :-k
......med mye moro. :P :p

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MCsiden-treff på Finnskogen 2013?

Legg inn av Intruder »

Kollisjon mellom arrangementer er vanskelig å unngå,håper det blir så det passer for Evike også !! :vs

Je kjæm (kænskje) helt sikkert uansett !! :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar