- Grundig vask/avfetting og avspyling med varmt vann før den kjøres til vinterlokalene. Der er det romtemp og god mekkeplass.
- Så skrur jeg av "det meste" og vasker skikkelig! Sjekker det meste når sykkelen er ribba.
- Vokser og polerer til og med ramma.
- Evt rubb om det trengs før polering av alt som er lakka deler.
- Rubb av alt rustfritt, for det meste eksosanlegg.
- Evt bytter sliten beskyttelsesfilm på tank, sving osv.
- Servicer, altså oljer, filtre, ventiljusteringer, feilkodesjekking og evt nulling av koder.
- Er der slitedeler som er planlagt skifta gjøres det. Som bremseklosser, hjullagre, dekk osv osv.
- Åpner elektriske kontakter over hele fjøla, sjekker for korrosjon og renser alt. Smører pakninger på el-anlegget/kontakter.
- Monterer nye gadgets hvis det er investert i sånt. Denne vinteren blir det ikke noe av det, har det som jeg vil ha på doningen

- Monterer den sammen igjen.
- Batteriladeren settes på.
- Starter sykkelen en gang i måneden og kjører litt med den innadørs før den settes på lading igjen.
- Tar ut sykkelen når sesongen starter igjen. Da ser den omtrent fabrikkny ut, jeg vet at jeg har gjort det jeg kan for å rulle problemfritt hele sesongen og bruker ikke tid på annet enn lett vask og evt oljer og dekkskift før enda en sesong er over...
Min måte, samma hva andre mener og sier