Deler mer enn gjerne med dere. Skrev et langt innlegg her en dag, men det forsvant.
(Jeg trykka på "lagre" i stedet for ok, for så å trykke bakoverpil, da forsvant alt jeg hadde skrevet. Kjedelig. Men alt hadde vel forsvunnet senere samme kveld likevel

)
Anyway, jeg får vel skrive en aldri så liten notis om vidunderet
Vil bare gjøre oppmerksom på at
a) Jeg er ikke no mekaniker, så tekniske spesifikasjoner og to-do's får dere finne andre steder
b) Jeg har begrenset sammenligningsgrunnlag, har bare kjørt skolesykkel (Hornet) før jeg kjøpte ninja'en
c) Jeg finnes ikke objektiv da jeg elsker denne sykkelen :sunny
Men ja, kan jo begynne med hvorfor jeg kjøpte akkuratt denne sykkelen.
Jeg hadde lyst å begynne med en rimelig sykkel som ikke var allverden å forsikre, men hadde lyst på en sykkel som ser bra ut i tillegg, og da helst R-sykkel.
Antall hester var ikke så viktig (ikke bitt av den velkjente kubikksyken enda) og vurderte faktisk å kjøpe meg lettsykkel når jeg gikk på skole, men det ble en liten scooter til jeg var ferdig på skolen (pga økonomi, MC + student"lønn" = dårlig kombo) og så MC nå i sommer når jeg endelig var ferdig med studiene i denne omgang.
Sikla lenge på Honda CBR, og da spesielt denne her

Men etter å ha prøvesatt den på ei sjappe i Bergen fant jeg fort ut at den var alt for stor og tung for meg
(og laaaangt over mitt budsjett både på sykkel og forsikring)
Vurderte noen eldre CBR'er, men etter å ha lest litt på nettet fikk jeg øynene opp for 250'en.
Etter å ha prøvd den på Ride i bergen var jeg overbevist, gud så herlig å ha en sykkel der en faktisk rekker nedi med beina
Prisen, 55.000,- ut i Norge, er i mine øyne kanonbra for en flett ny sykkel.
Jeg kjøpte min brukt da det ikke var flere sorte å oppdrive når jeg endelig hadde fått fingern ut.
(sjønt, brukt er vel å overdrive, den var kjørt 18 mil på 3 mnd av ei dame som jobber nede på Alf Graarud Motor. 18 mil fra Mai - Juli, hva f*#% skal man med MC da?

)
Så fikk den for 50k, og slapp utgifter med registreing etc.
Forsikringen er også grei, hadde håpa på enda bedre pris siden det tross alt bare er 33 hest, men så var det dette her med ungdom og R-sykkel da
Betaler ca 8000,- i året for delkasko med 30% bonus, kunne vært både værre og bedre, men absolutt verdt det :-)
Tror importøren kunne solgt enda flere en de 55 som ble solgt, prøvde å få Ride i Bergen til å ta inn en svart til meg da de var tomme for sykkelen i Juni, men svart kunne de ikke få inn før tidligst September

,
og det var drøy ventetid på grønn også.
Det eneste som bekymra meg da jeg kjøpte denne sykkelen var at det var en flett ny modell,
og har erfaring med at førsteutgaven av annet elektrisk/mekanisk utstyr innebærer en viss fare for barnesykdommer.
Det har jeg imidlertid ikke merka noe som helst til, og har ikke lest om noe på kawiforum heller :)
Fikk bare kjørt 300-og-noe mil da jeg ikke fikk sykkelen før i slutten av Juli, men sykkelen har vertfall gått knirkefritt så langt, og har trua på at den fortsetter å gjøre det
Sykkelen er utrolig morsom å kjøre, spesielt i rushtrafikk (i den grad det er gøy å kjøre i rush) da den er liten, lett og veldig lettmanøvrert.
Jeg synes setehøyden og sittestillingen er perfekt, mens gubben som er 1.80 høy synes den blir litt i miste laget.

Så jeg vil ikke ukritisk anbefale sykkelen til folk som er no særlig høyere enn det, men det er jo en smakssak hvordan sittestilling en liker.
Når det gjelder setet synes jeg det er helt ok, en får jo tresmak i rævva, men kjørte faktisk Lillehammer - Oslo uten stopp, uten større problemer enn litt slitne håndledd.
Sykkelen har en toppfart på 160, fortere enn det går den ikke, det kan jeg bekrefte
Jeg henger som et slips bak frøken honda når meg og trønderen er på tur, men har ikke store problemer med å holde følge. Litt giring blir det jo, men jeg som ikke har kjørt noe annet enn en daff Hornet m/100 kg kjørelærer bakpå og 250'en synes ikke det er noe problem :)
Så, det var alt jeg kom på sånn i første omgang.
Beklager at innlegget ikke ble så strukturert, men er vel ikke no norskstil
Om det er noe dere lurer på som dere tror jeg kan svare på er det bare å fyre løs!
Og om noen har lyst å prøve en tur på 250 til våren er det bare å spørre :)