55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
55 solgte ga en 13. plass på salgsstatistikken
Imponerende tall tatt i betraktning at dette er ny modell og langt fra å være et multisylindret 'kubikkmonster', som norske MCister nærmest er beryktet for å trykke til sitt bryst...
Noen her på Forumet med kjennskap til eller enda bedre, erfaringer, med denne sykker'n?
[img]http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 750%29.jpg[/img]
Imponerende tall tatt i betraktning at dette er ny modell og langt fra å være et multisylindret 'kubikkmonster', som norske MCister nærmest er beryktet for å trykke til sitt bryst...
Noen her på Forumet med kjennskap til eller enda bedre, erfaringer, med denne sykker'n?
[img]http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 750%29.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Det er vel et udekket behov for SMK da. Til nå er det jo Aprilia RS 125 som har dominert fulgt av Honda,Yamaha og Cagiva sine 125 kubikkere . Og en slik 250 er jo ypperlig til jobbkjøring bla. Kawa har jo kommet med en off road modell ,også 250, som sikkert også vil slå an. Kanskje disse 55 er solgt til mennesker som kjøper sykkel etter behovet de har ?
Jeg titta på den sykkelen i sommer hos min forhandler. De kjøpte inn alle de syklene de kunne få tak i, og solgte som varmt hvetebrød. Men det var nok ikke så mange sykler som blei tildelt Norge. Antagelig trodde vel ingen at denne sykkelen skulle bli en sånn suksess i "kubikklandet" Norge.
Den nye 250 endurosykkelen som kommer er jeg veldig spent på. Prisen blir merkelig nok høyere enn på Ninja 250. Ikke skjønner jeg hvorfor når Ninjaen har både høyere vekt og mere hestekrefter. Det er vel Fru Halvorsen som har en finger eller fem med i spillet.
Hadde vært artig om flere produsenter kunne kommet seg på banen med alternativer. Yamaha har vel en 250 enduro, men ellers er det mest scootere som dominerer i SMK-markedet her på berget.
Den nye 250 endurosykkelen som kommer er jeg veldig spent på. Prisen blir merkelig nok høyere enn på Ninja 250. Ikke skjønner jeg hvorfor når Ninjaen har både høyere vekt og mere hestekrefter. Det er vel Fru Halvorsen som har en finger eller fem med i spillet.
Hadde vært artig om flere produsenter kunne kommet seg på banen med alternativer. Yamaha har vel en 250 enduro, men ellers er det mest scootere som dominerer i SMK-markedet her på berget.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Mer enn nok kubikk og kjøreglede der !
I natt har det snødd som...... :clown h
Håper fru Halvorsen kommer og hjelper meg å måke..
I natt har det snødd som...... :clown h
Håper fru Halvorsen kommer og hjelper meg å måke..
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Nå har vi et jo et medlem her med denne sykkelen. Hva med å dele inntrykkene med oss andre ?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Kawaski er blitt noen racere på twin inline/linjetoer/rekketoer sykler og det vil ikke forundre meg mye om de etter hvert også kommer med en linjetoer tusenkubikker...Pollti skrev:Nå har vi et jo et medlem her med denne sykkelen. Hva med å dele inntrykkene med oss andre ?
Blir i så fall en spennende sykkel å sjekke ut!
Og BomBom kommer nok sterkere tilbake og forteller om sine erfaringer med 250'en.
Hun var jo i ferd med å gjøre det, men så klikket det noe i oppgraderingen som gjorde at bloggen hennes forsvant og alt ting...
Men den kommer sikkert på plass igjen etter hvert
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Deler mer enn gjerne med dere. Skrev et langt innlegg her en dag, men det forsvant.
(Jeg trykka på "lagre" i stedet for ok, for så å trykke bakoverpil, da forsvant alt jeg hadde skrevet. Kjedelig. Men alt hadde vel forsvunnet senere samme kveld likevel )
Anyway, jeg får vel skrive en aldri så liten notis om vidunderet
Vil bare gjøre oppmerksom på at
a) Jeg er ikke no mekaniker, så tekniske spesifikasjoner og to-do's får dere finne andre steder
b) Jeg har begrenset sammenligningsgrunnlag, har bare kjørt skolesykkel (Hornet) før jeg kjøpte ninja'en
c) Jeg finnes ikke objektiv da jeg elsker denne sykkelen :sunny
Men ja, kan jo begynne med hvorfor jeg kjøpte akkuratt denne sykkelen.
Jeg hadde lyst å begynne med en rimelig sykkel som ikke var allverden å forsikre, men hadde lyst på en sykkel som ser bra ut i tillegg, og da helst R-sykkel.
Antall hester var ikke så viktig (ikke bitt av den velkjente kubikksyken enda) og vurderte faktisk å kjøpe meg lettsykkel når jeg gikk på skole, men det ble en liten scooter til jeg var ferdig på skolen (pga økonomi, MC + student"lønn" = dårlig kombo) og så MC nå i sommer når jeg endelig var ferdig med studiene i denne omgang.
Sikla lenge på Honda CBR, og da spesielt denne her
Men etter å ha prøvesatt den på ei sjappe i Bergen fant jeg fort ut at den var alt for stor og tung for meg
(og laaaangt over mitt budsjett både på sykkel og forsikring)
Vurderte noen eldre CBR'er, men etter å ha lest litt på nettet fikk jeg øynene opp for 250'en.
Etter å ha prøvd den på Ride i bergen var jeg overbevist, gud så herlig å ha en sykkel der en faktisk rekker nedi med beina
Prisen, 55.000,- ut i Norge, er i mine øyne kanonbra for en flett ny sykkel.
Jeg kjøpte min brukt da det ikke var flere sorte å oppdrive når jeg endelig hadde fått fingern ut.
(sjønt, brukt er vel å overdrive, den var kjørt 18 mil på 3 mnd av ei dame som jobber nede på Alf Graarud Motor. 18 mil fra Mai - Juli, hva f*#% skal man med MC da? )
Så fikk den for 50k, og slapp utgifter med registreing etc.
Forsikringen er også grei, hadde håpa på enda bedre pris siden det tross alt bare er 33 hest, men så var det dette her med ungdom og R-sykkel da
Betaler ca 8000,- i året for delkasko med 30% bonus, kunne vært både værre og bedre, men absolutt verdt det :-)
Tror importøren kunne solgt enda flere en de 55 som ble solgt, prøvde å få Ride i Bergen til å ta inn en svart til meg da de var tomme for sykkelen i Juni, men svart kunne de ikke få inn før tidligst September ,
og det var drøy ventetid på grønn også.
Det eneste som bekymra meg da jeg kjøpte denne sykkelen var at det var en flett ny modell,
og har erfaring med at førsteutgaven av annet elektrisk/mekanisk utstyr innebærer en viss fare for barnesykdommer.
Det har jeg imidlertid ikke merka noe som helst til, og har ikke lest om noe på kawiforum heller :)
Fikk bare kjørt 300-og-noe mil da jeg ikke fikk sykkelen før i slutten av Juli, men sykkelen har vertfall gått knirkefritt så langt, og har trua på at den fortsetter å gjøre det
Sykkelen er utrolig morsom å kjøre, spesielt i rushtrafikk (i den grad det er gøy å kjøre i rush) da den er liten, lett og veldig lettmanøvrert.
Jeg synes setehøyden og sittestillingen er perfekt, mens gubben som er 1.80 høy synes den blir litt i miste laget.
Så jeg vil ikke ukritisk anbefale sykkelen til folk som er no særlig høyere enn det, men det er jo en smakssak hvordan sittestilling en liker.
Når det gjelder setet synes jeg det er helt ok, en får jo tresmak i rævva, men kjørte faktisk Lillehammer - Oslo uten stopp, uten større problemer enn litt slitne håndledd.
Sykkelen har en toppfart på 160, fortere enn det går den ikke, det kan jeg bekrefte
Jeg henger som et slips bak frøken honda når meg og trønderen er på tur, men har ikke store problemer med å holde følge. Litt giring blir det jo, men jeg som ikke har kjørt noe annet enn en daff Hornet m/100 kg kjørelærer bakpå og 250'en synes ikke det er noe problem :)
Så, det var alt jeg kom på sånn i første omgang.
Beklager at innlegget ikke ble så strukturert, men er vel ikke no norskstil
Om det er noe dere lurer på som dere tror jeg kan svare på er det bare å fyre løs!
Og om noen har lyst å prøve en tur på 250 til våren er det bare å spørre :)
(Jeg trykka på "lagre" i stedet for ok, for så å trykke bakoverpil, da forsvant alt jeg hadde skrevet. Kjedelig. Men alt hadde vel forsvunnet senere samme kveld likevel )
Anyway, jeg får vel skrive en aldri så liten notis om vidunderet
Vil bare gjøre oppmerksom på at
a) Jeg er ikke no mekaniker, så tekniske spesifikasjoner og to-do's får dere finne andre steder
b) Jeg har begrenset sammenligningsgrunnlag, har bare kjørt skolesykkel (Hornet) før jeg kjøpte ninja'en
c) Jeg finnes ikke objektiv da jeg elsker denne sykkelen :sunny
Men ja, kan jo begynne med hvorfor jeg kjøpte akkuratt denne sykkelen.
Jeg hadde lyst å begynne med en rimelig sykkel som ikke var allverden å forsikre, men hadde lyst på en sykkel som ser bra ut i tillegg, og da helst R-sykkel.
Antall hester var ikke så viktig (ikke bitt av den velkjente kubikksyken enda) og vurderte faktisk å kjøpe meg lettsykkel når jeg gikk på skole, men det ble en liten scooter til jeg var ferdig på skolen (pga økonomi, MC + student"lønn" = dårlig kombo) og så MC nå i sommer når jeg endelig var ferdig med studiene i denne omgang.
Sikla lenge på Honda CBR, og da spesielt denne her
Men etter å ha prøvesatt den på ei sjappe i Bergen fant jeg fort ut at den var alt for stor og tung for meg
(og laaaangt over mitt budsjett både på sykkel og forsikring)
Vurderte noen eldre CBR'er, men etter å ha lest litt på nettet fikk jeg øynene opp for 250'en.
Etter å ha prøvd den på Ride i bergen var jeg overbevist, gud så herlig å ha en sykkel der en faktisk rekker nedi med beina
Prisen, 55.000,- ut i Norge, er i mine øyne kanonbra for en flett ny sykkel.
Jeg kjøpte min brukt da det ikke var flere sorte å oppdrive når jeg endelig hadde fått fingern ut.
(sjønt, brukt er vel å overdrive, den var kjørt 18 mil på 3 mnd av ei dame som jobber nede på Alf Graarud Motor. 18 mil fra Mai - Juli, hva f*#% skal man med MC da? )
Så fikk den for 50k, og slapp utgifter med registreing etc.
Forsikringen er også grei, hadde håpa på enda bedre pris siden det tross alt bare er 33 hest, men så var det dette her med ungdom og R-sykkel da
Betaler ca 8000,- i året for delkasko med 30% bonus, kunne vært både værre og bedre, men absolutt verdt det :-)
Tror importøren kunne solgt enda flere en de 55 som ble solgt, prøvde å få Ride i Bergen til å ta inn en svart til meg da de var tomme for sykkelen i Juni, men svart kunne de ikke få inn før tidligst September ,
og det var drøy ventetid på grønn også.
Det eneste som bekymra meg da jeg kjøpte denne sykkelen var at det var en flett ny modell,
og har erfaring med at førsteutgaven av annet elektrisk/mekanisk utstyr innebærer en viss fare for barnesykdommer.
Det har jeg imidlertid ikke merka noe som helst til, og har ikke lest om noe på kawiforum heller :)
Fikk bare kjørt 300-og-noe mil da jeg ikke fikk sykkelen før i slutten av Juli, men sykkelen har vertfall gått knirkefritt så langt, og har trua på at den fortsetter å gjøre det
Sykkelen er utrolig morsom å kjøre, spesielt i rushtrafikk (i den grad det er gøy å kjøre i rush) da den er liten, lett og veldig lettmanøvrert.
Jeg synes setehøyden og sittestillingen er perfekt, mens gubben som er 1.80 høy synes den blir litt i miste laget.
Så jeg vil ikke ukritisk anbefale sykkelen til folk som er no særlig høyere enn det, men det er jo en smakssak hvordan sittestilling en liker.
Når det gjelder setet synes jeg det er helt ok, en får jo tresmak i rævva, men kjørte faktisk Lillehammer - Oslo uten stopp, uten større problemer enn litt slitne håndledd.
Sykkelen har en toppfart på 160, fortere enn det går den ikke, det kan jeg bekrefte
Jeg henger som et slips bak frøken honda når meg og trønderen er på tur, men har ikke store problemer med å holde følge. Litt giring blir det jo, men jeg som ikke har kjørt noe annet enn en daff Hornet m/100 kg kjørelærer bakpå og 250'en synes ikke det er noe problem :)
Så, det var alt jeg kom på sånn i første omgang.
Beklager at innlegget ikke ble så strukturert, men er vel ikke no norskstil
Om det er noe dere lurer på som dere tror jeg kan svare på er det bare å fyre løs!
Og om noen har lyst å prøve en tur på 250 til våren er det bare å spørre :)
-
- Innlegg: 219
- Registrert: 20 jan 2009, 10:42
- Motorsykkelen din: BMW R1250 RS 2020 Modell
- Sted: Oslo
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Når Frøken Honda tusler på tomgang i 2. gir... :helloBomBom skrev: Sykkelen har en toppfart på 160, fortere enn det går den ikke, det kan jeg bekrefte
Jeg henger som et slips bak frøken honda når meg og trønderen er på tur, men har ikke store problemer med å holde følge.
Historikk
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Hey!BomBom skrev:
Så, det var alt jeg kom på sånn i første omgang.
Beklager at innlegget ikke ble så strukturert, men er vel ikke no norskstil
Om det er noe dere lurer på som dere tror jeg kan svare på er det bare å fyre løs!
Og om noen har lyst å prøve en tur på 250 til våren er det bare å spørre :)
Så bra! Godt skrevet, BomBom
Ser at du har vært på traktene 'mine' også. Bildet tyder på at du har tatt en liten pause på rasteplassen på rv. 35 rett ved "Oldersmors Karjol" på Jevnaker. Her har jeg kjørt ofte, serru
Og det blir enda mer når 2009 sesongen starter
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Tja, er ikke helt sikker på hvor jeg har vært, kan ikke huske den kroa der, men du har sikkert rett.
Det var på tur oppover mot Lillehammer vertfall Sånn så den rasteplassen ut fra en anna vinkel
Det var på tur oppover mot Lillehammer vertfall Sånn så den rasteplassen ut fra en anna vinkel
- Bimma
- Innlegg: 713
- Registrert: 03 nov 2008, 15:11
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Sted: Drammen
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Hey BomBom, :)
Veldig bra innlegg du presenterte.
Velkommen forresten, godt å se at det fortsatt er liv i deg..!!
Og den kledde deg perfekt...!
Du er hjertelig velkommen innom igjen på kaffe og "hjemmebakte" kaker..!!
Må jo sjekke at du fortsatt steller pent med doningen..
Veldig bra innlegg du presenterte.
Velkommen forresten, godt å se at det fortsatt er liv i deg..!!
Betryggende å høre at du er så godt fornøyd med sykkelen. :=D>BomBom skrev:
Og den kledde deg perfekt...!
Du er hjertelig velkommen innom igjen på kaffe og "hjemmebakte" kaker..!!
Må jo sjekke at du fortsatt steller pent med doningen..
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38113
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Joda, dette er rasteplassen rett ovenfor "Oldermors Karjol" på rv. 35 mot Roa og rv. 4.BomBom skrev:Tja, er ikke helt sikker på hvor jeg har vært, kan ikke huske den kroa der, men du har sikkert rett.
Det var på tur oppover mot Lillehammer vertfall Sånn så den rasteplassen ut fra en anna vinkel
Neste ganger tar du av til venstre før oppstigningen og kjører langs Randsfjorden mot Brandbu
Men den veien har du kanskje kjørt tidligere?
Hvis ikke er det bare spørre Bimma, hun anbefaler nok også denne den strekningen, sku' jeg mene
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 219
- Registrert: 20 jan 2009, 10:42
- Motorsykkelen din: BMW R1250 RS 2020 Modell
- Sted: Oslo
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Anbefaler den jeg og. :)AJ skrev:Joda, dette er rasteplassen rett ovenfor "Oldermors Karjol" på rv. 35 mot Roa og rv. 4.BomBom skrev:Tja, er ikke helt sikker på hvor jeg har vært, kan ikke huske den kroa der, men du har sikkert rett.
Det var på tur oppover mot Lillehammer vertfall Sånn så den rasteplassen ut fra en anna vinkel
Neste ganger tar du av til venstre før oppstigningen og kjører langs Randsfjorden mot Brandbu
Men den veien har du kanskje kjørt tidligere?
Hvis ikke er det bare spørre Bimma, hun anbefaler nok også denne den strekningen, sku' jeg mene
Historikk
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Kommer nok til å kjøre der (igjen) langt fram i tida.-Til sommeren!!AJ skrev:Joda, dette er rasteplassen rett ovenfor "Oldermors Karjol" på rv. 35 mot Roa og rv. 4.BomBom skrev:Tja, er ikke helt sikker på hvor jeg har vært, kan ikke huske den kroa der, men du har sikkert rett.
Det var på tur oppover mot Lillehammer vertfall Sånn så den rasteplassen ut fra en anna vinkel
Neste ganger tar du av til venstre før oppstigningen og kjører langs Randsfjorden mot Brandbu
Men den veien har du kanskje kjørt tidligere?
Hvis ikke er det bare spørre Bimma, hun anbefaler nok også denne den strekningen, sku' jeg mene
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 55 solgte Kawasaki Ninja 250 R i 2008!?
Det var der jeg kjørte, bare motsatt vei da.AJ skrev: Joda, dette er rasteplassen rett ovenfor "Oldermors Karjol" på rv. 35 mot Roa og rv. 4.
Neste ganger tar du av til venstre før oppstigningen og kjører langs Randsfjorden mot Brandbu
Men den veien har du kanskje kjørt tidligere?
Hvis ikke er det bare spørre Bimma, hun anbefaler nok også denne den strekningen, sku' jeg mene
Kjørte RV 4 oppover, tok RV 35 ned til Jevnaker-området
(og kjørte meg vill der da jeg ikke så avkjørselen til RV 240, det så jo ut som en liten traktorvei, men det er en annen historie),
og fulgte fjorden helt opp til Hov, så RV 247/RV33 over til Gjøvik og straka vegen derifra til Lillehammer, for da hadde det begynt å regne. Det var en fin tur :) Tar gjerne den igjen ja.
Takker for det!Bimma skrev:Hey BomBom, :)
Veldig bra innlegg du presenterte.
Velkommen forresten, godt å se at det fortsatt er liv i deg..!!
Betryggende å høre at du er så godt fornøyd med sykkelen. :=D>
Og den kledde deg perfekt...!
Du er hjertelig velkommen innom igjen på kaffe og "hjemmebakte" kaker..!!
Må jo sjekke at du fortsatt steller pent med doningen..
Kommer gjerne på kaker igjen, særlig hvis suleskaret er stengt for biltrafikk
Men tror jeg venter et par mnd til før jeg slipper doningen ut av garasjen, så du får bare holde kakene varme
Sist redigert av BomBom den 27 jan 2009, 22:58, redigert 1 gang totalt.