OK, skal man være nøye så bør man egentlig ikke se hverken på hk eller dreiemoment (Nm) isolert sett, men på grafen som viser hva motoren yter på forskjellige turtall (både av hk og Nm)
F.eks. ER6-N sammenlignet med Harley Sportster 883

Sportsteren har mye mer dreiemoment lavere i turtall og dermed best fraspark fra start, selv om den har mindre antall hestekrefter.
Kawa'en trenger en ca 3000 turtall bare for å være garantert å ikke stoppe (kun 20-30hk tilgjengelig ved lavt turtall).
Samtidig ser vi at den røde hk-kurven på begge er ganske rett og det er bra, da kommer kreftene i takt med turtallet og det er forutsigbart hva som skjer når man vrir på gass-rullen. Motsatt ser vi at både dreiemoment og hestekrefter begynner å dabbe av på relativt lavt turtall på Harleyen.
Så sagt med andre ord så bør Harleyen vinne lyskryssduellen, mens Kawa'en drar forbi når den kommer litt opp i turtall.
Harley er fin for de som liker kreftene med en gang og synes det blir masete med høyt turtall. Kawaen er fin for de som liker turtall og kjenne at kreftene kommer med turtallet. Begge deler kan være morsomt.