
Har lurt litt på dette med at det skal være så viktig å drenere forgasserne...
Har alldri gidda det sjøl, og vist det har vært startproblemer har det stort sett vært strømmangel.
Tenker så enkelt: vist en tømmer flottørkammrene for bensin, så blir det plass til kondens. Tror luft (oksygen) og eventuell fuktighet i luft medfører mere oksydering i flottørkammer enn om de er fulle av bensin...??
Det æ gjør, er at når det nærmer seg sessongslutt så begynner æ å fylle 98oktan på tanken, folk som driver å reparerer plenklippere og snøfresere (maskiner som står ubrukt i lange perioder) anbefaler dette, fordi 98 oktan oksyderer mye saktere enn 95. 95 kan faktisk utvikle nesten små geleklumper over noen månedres tid.
Æ bestemmer mæ alldri for at "no er det siste tur", så siste tur blir det naturen selv som bestemmer.
Derfor prøver æ å bestandig fylle full tank før æ kjøre heim i slutten av sessongen, æ har alldri toppa opp tanken med kanne, men har no bensinpumpe bare 5km unna.
Servicer har æ brukt å tatt på våren, og nån få gang i løpet av vintern.
NyMax'n tar æ cervice på når kilometerstanden tilsier det.
Men NyMax'n har faktisk fått lov å stå på ett rom som er isolert, og har en panelovn der termostaten står på 7-8 grader...