Baltazar skrev:Hei hei godt folk.
Sesongen er på hell og i den forbindelse dukket det opp et spørsmål eller to i mitt hode. Jeg har nemlig en uisolert garasje som jeg vinterlagrer i. Tenkte jeg skulle jobbe litt med sykkelen der i vinter, og da sette inn en vifte ovn for å få opp temperaturen når det skal jobbes med sykkelen.
Burde jeg da gjøre noen ekstra tiltak før sykkelen settes bort for vinteren, siden temperaturen vil variere mellom -10 og + 15 ?
Tenker da på om det evt er økt fare for kondens og rust m.m
Noen erfarne gamlekarer her ?

Gidder ikke legge så mye i diskusjonen rundt varm eller kald garasje,men tror store svingninger ikke er heldig.
Og så kan jeg fortelle hva jeg selv gjør,i den uisolerte uoppvarmede garasjen min. Der lagrer jeg alle moppene mine,og skrur på de innimellom også. Uten å bruke varme.Garasjen er kledd med asfaltplater,så det trekker ikke gjennom veggene. Men det er god lufting oppunder oppsen,så den er godt ventilert.
Jeg har en varmekjeledress hengende på en spiker,som jeg drar på meg hvis det er kaldt. Og så finnes det sånne tynne fine monteringshansker du kan bruke hvis fingrene blir kalde.Dette fungerer fint for meg.
Det hender at jeg blir litt kald mens jeg er der ute,men da er det bare ekstra godt å krype inn bak kjærringræva når jeg legger meg.Gjør det fort,sånn at hun ikke rekker å reagere før det er for sent