Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av AndreasB »

Da står sykkelen i et par deler i garasjen. Fikk skrudd av for å bytte plugger, men så hadde jeg ikke riktige plugger, og fikk fankern ikke taki riktige plugger. Og så fikk var det litt møkk i forgasserne, så jeg måtte skru av de også.

Nå blir det mc-oslo imorgen for å finne luftfilter (Ser ut som hele luftfilteret er smelta på ene siden o.O) og tennplugger, deretter til oppland for å rengjøre forgasser, området rundt innsug, bytte plugger, og forsøke å skru alt sammen uten å ha skruer til overs når jeg er ferdig.

Prosjekt ftw!

(Om noen bor i nærheten og har "veldig" lyst til å være krisebackup for litt hjelp om nødvendig, send meg gjerne en PM.)

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

hvis luftfiltret har smeltet er nok en/flere av forgasserne fulle av dritt-tilbakeslag m flamme...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

mekkern skrev:hvis luftfiltret har smeltet er nok en/flere av forgasserne fulle av dritt-tilbakeslag m flamme...
Hmm.. Høres ikke bra ut?

Hva er symptomer ved feiljusterte ventiler? Altså at det er lenge siden de er stilt riktig...

mekkern

Legg inn av mekkern »

Tja....skal vel være ganske ille før det smeller tilbake...

men blir som regel tungstartet varm hvis de ligger på litt minnes jeg. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

mekkern skrev:Tja....skal vel være ganske ille før det smeller tilbake...

men blir som regel tungstartet varm hvis de ligger på litt minnes jeg. :scratch
Hmm, min starter helt fint når den er varm, men når den har stått natten over, er den klin umulig å starte.. Og dette skjedde ... ganske så . "med en gang".

Får rense litt rundt innsug imorra, og blåse rein forgasserne, skru ting sammen og håpe på det beste.

mekkern

Legg inn av mekkern »

plugger hjelper nok... ;-)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Da står sykkelen i et par deler i garasjen. Fikk skrudd av for å bytte plugger, men så hadde jeg ikke riktige plugger, og fikk fankern ikke taki riktige plugger. Og så fikk var det litt møkk i forgasserne, så jeg måtte skru av de også.

Nå blir det mc-oslo imorgen for å finne luftfilter (Ser ut som hele luftfilteret er smelta på ene siden o.O) og tennplugger, deretter til oppland for å rengjøre forgasser, området rundt innsug, bytte plugger, og forsøke å skru alt sammen uten å ha skruer til overs når jeg er ferdig.
"Ser ut som" luftfilteret er smelta?? Det hørtes ikke bra ut. Og skiten i forgasserne,mener du da rester av luftfilteret?

Nå har du av så mye likevel,så da tar du av ventilkåpa og sjekker ventilklaringer med det samme. At luftfilteret har smelta virker alvorlig.
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:Da står sykkelen i et par deler i garasjen. Fikk skrudd av for å bytte plugger, men så hadde jeg ikke riktige plugger, og fikk fankern ikke taki riktige plugger. Og så fikk var det litt møkk i forgasserne, så jeg måtte skru av de også.

"Ser ut som" luftfilteret er smelta?? Det hørtes ikke bra ut. Og skiten i forgasserne,mener du da rester av luftfilteret?

Nå har du av så mye likevel,så da tar du av ventilkåpa og sjekker ventilklaringer med det samme. At luftfilteret har smelta virker alvorlig.
Nei, jeg mener at det er litt møkk i forgasserne, sikkert fra jeg tok av luftfilteret.. Men luftfilterboksen kjentes ikke akkurat rein ut.
Trenger jeg noen ny pakning eller lignende for ventilkåpa?

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

Ligger en gummipakning under,denne klarer du normalt å bruke på ny. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass,er et lite spor i kåpa som et tilsvarende forhøyning i pakningen skal ligge i. Legg bittelitt silikon på de 4 halvmånene v enden av kammene.
Ligger også 4 små gummipakninger,rundt plugghullene.De også bruker du normalt på nytt,de henger på plass på hver sin styrepinne.

Det fine med denne motoren,er at du slipper å ta av kammene hvis du må shimse om,du bare flytter "vippearmen" til sides,så får du ut shimsen.

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Hvis luftfilteret ser ut som om det har smelta, har det vært tilløp til brann der? Det er ett tegn på utette innsugsventiler/ for liten ventilklaring. Da kan man få tilbakeslag.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:Ligger en gummipakning under,denne klarer du normalt å bruke på ny. Bare pass på at den ligger skikkelig på plass,er et lite spor i kåpa som et tilsvarende forhøyning i pakningen skal ligge i. Legg bittelitt silikon på de 4 halvmånene v enden av kammene.
Ligger også 4 små gummipakninger,rundt plugghullene.De også bruker du normalt på nytt,de henger på plass på hver sin styrepinne.

Det fine med denne motoren,er at du slipper å ta av kammene hvis du må shimse om,du bare flytter "vippearmen" til sides,så får du ut shimsen.
Hvordan vet jeg om jeg må shimse om? Om mulig burde jeg jo finne ut av det før jeg drar til oppland.
Er det noen størrelse jeg kanskje burde kjøpe "just in case" ?

I tillegg skal jeg stikke innom en hobby-butikk for å kjøpe en sånn fuel-fylle-plast dings som har veldig smal "tut", som kan gjøre det enklere for meg å rengjøre motoren med bensin tenkte jeg.. Noen idèer? Er det dumt å bruke bensin for rengjøring? Burde jeg bruke avfettingsmiddel istedet?

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Da har jeg vært hos mc-oslo og hos motorport.

Sistnevnte frarådet meg å gjøre ventiljustering selv, og forklarte at ikke han engang ville vurdert å forsøke dette selv.

Er det så mye jobb? Problemet er jo at jeg ikke vet hva slags shims jeg trenger før jeg har målt, og jeg vil gjerne ha sykkelen skrudd sammen idag.

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Da har jeg vært hos mc-oslo og hos motorport.

Sistnevnte frarådet meg å gjøre ventiljustering selv, og forklarte at ikke han engang ville vurdert å forsøke dette selv.

Er det så mye jobb? Problemet er jo at jeg ikke vet hva slags shims jeg trenger før jeg har målt, og jeg vil gjerne ha sykkelen skrudd sammen idag.

Ingenting er vanskelig,hvis man kan det :knegg

Men,hvordan ordlegge seg? Dette er skrevet i beste mening: Ting du har spurt om og måten du har spurt på her i tråden,sier meg at du kanskje skulle hatt noen med til å hjelpe deg nå. Og at du kanskje har satt igang noe som du burde planlagt litt bedre.
Å få ventilklaringer sjekket og omshimset ila dagen med sånne forutsetninger er i overkant optimistisk,vil tro at bare å få tak i shims vil ta ettermiddagen.

Legg et pledd over moppen,og få tak i noen som kan veilede deg. Må da vel være en eller annen på dette aktive forumet som bor i nærheten,og kan stille opp.

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Da dropper jeg bare å sjekke ventiler, så får det heller vente ;)
Viktigste for meg nå er å få kjøretøy igjen. Finnes en grense for hvor lenge jeg kan låne sykkelen til pappa.

Da får jeg bare rense/vaske det jeg kan nå, få på forgassere osv igjen, og skru ting sammen.
Ventiljustering kommer på ca 6000 hos motorport, så da får det bare være.

De skulle ha 400 spenn for haynes bok. Samem bok koster under 200 kroner fra england MED frakt.

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

Har sendt deg en PM,Andreas

Svar