Bilister og blinklys!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Yamahaja
Innlegg: 3
Registrert: 01 sep 2012, 09:27
Motorsykkelen din: Yamaha FZX 750
Sted: Sandefjord

Bilister og blinklys!

Legg inn av Yamahaja »

Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av AndreasB »

Yamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
1) Fint med avsnitt ja! ;P

2) Det er jo ingen hemmelighet at de fleste biler leveres med blinklys som ekstra-pakke, som kun er installert når føreren selv føler for det, gjerne etter eller i det de gjør en manøver. :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av AJ »

AndreasB skrev:
Yamahaja skrev:Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
1) Fint med avsnitt ja! ;P
Så, så, unge mann :[-X
Ække viktig med avsnitt at det bør være første hilsen til forumnykommer'n, vel?

Tenker vi heller ønsker Yamahaja velkommen hit til MCsiden.no, jeg :vs
Og ser fram til flere fornuftige innlegg fra den kanten :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Yamahaja
Innlegg: 3
Registrert: 01 sep 2012, 09:27
Motorsykkelen din: Yamaha FZX 750
Sted: Sandefjord

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av Yamahaja »

AndreasB skrev:
Yamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
1) Fint med avsnitt ja! ;P

2) Det er jo ingen hemmelighet at de fleste biler leveres med blinklys som ekstra-pakke, som kun er installert når føreren selv føler for det, gjerne etter eller i det de gjør en manøver. :P

Yamahaja
Innlegg: 3
Registrert: 01 sep 2012, 09:27
Motorsykkelen din: Yamaha FZX 750
Sted: Sandefjord

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av Yamahaja »

Yamahaja skrev:
AndreasB skrev:
Yamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
1) Fint med avsnitt ja! ;P

2) Det er jo ingen hemmelighet at de fleste biler leveres med blinklys som ekstra-pakke, som kun er installert når føreren selv føler for det, gjerne etter eller i det de gjør en manøver. :P

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av Icetruck »

Hei og velkommen :vs

Blinklys blir mest brukt etter hard nedbremsing, og bråsving, og ikke før :-)å


Vet ikke helt hva du prøvde på i de to siste innleggene over her? :mk
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av TheHaughom »

Icetruck skrev:Hei og velkommen :vs

Blinklys blir mest brukt etter hard nedbremsing, og bråsving, og ikke før :-)å


Vet ikke helt hva du prøvde på i de to siste innleggene over her? :mk
Muligens en form for sensur? :scratch

Hehe, uansett - Velkommen så mye til forumet, Yamahaja! :thx :vs :-({|=
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av AndreasB »

AJ skrev:
AndreasB skrev:
Yamahaja skrev:Kjør pent og defensivt folkens. God høst.
1) Fint med avsnitt ja! ;P
Så, så, unge mann :[-X
Ække viktig med avsnitt at det bør være første hilsen til forumnykommer'n, vel?

Tenker vi heller ønsker Yamahaja velkommen hit til MCsiden.no, jeg :vs
Og ser fram til flere fornuftige innlegg fra den kanten :thumleft
Avsnitt er forskjellen på "jobb" og "ikke jobb" i søknadsprosess osv. Avsnitt er forskjellen på lesbart og ulesbart.

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av Icetruck »

Jeg hadde ihvertfall ikke noe problemer med å lese det som stod der :-)
Heldigvis søker man ikke jobb her på forumet :thumleft
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av Globe »

Yamahaja skrev:Var ute på en lengre tur på onsdag og tok en liten pause på esso stasjonen i Sande. På tur ut derfra igjen må jeg vente på trafikk fra høyre. Da siste bil er iferd med å passere begynner jeg å kjøre rolig ut for å legge meg bak siste bilen. Da finner denne sjåføren ut at han plutselig skal inn på bensinstasjonen og bare kaster bilen inn foran meg utnen å bruke blinklys. Han var milimetre fra å ta forhjulet mitt,men jeg fikk bråstoppet. Må si jeg ble en smule forbannet og snudde for å ta en prat med sjåføren. Da jeg påpekte hva vedkommende hadde gjort ble han noe spak og kom med en uforbeholden unnskyldning og innrømmet med en gang sin dårlige tilstedeværelse i trafikken. Men som motorsyklist blir man som så ofte påpekt i dette forumet utsatt for mange aha-opplevelser i løpet av sommerhalvåret. Jeg er glad jeg har kjørt i så mange år og har den erfaringen på sykkel som ofte kreves.
Kjør pent og defensivt folkens. God høst.

Hei Yamahaja :vs og velkommen hit til oss på MCsiden.no :=D> :=D>

Er nok en kjent og viktig opplevelse du skisserer her ja.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Bilister og blinklys!

Legg inn av SheDevil »

Hei Yamahaja

Velkommen skal du være du også :-)

Mange av oss motorsyklister er også burister (les bilister) men tydeligvis ikke alle...
Dessverre en kjent situasjon dette, har vært i en lignende situasjon selv..

La meg i venstre fil for å kjøre til venstre inn til stikkveien til butikken jeg skulle til. Buristen kom plutselig på at: butikken må jeg rekke nå, og "hiver" seg inn i min fil.... :oh

Om blikk kunne drepe den dagen, hadde buristen vært død gitt....

Hun fikk høre det ja, når hun til slutt turte og åpne døra til i buret sitt.....

Jaddahhhhh..... :evil
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar