De svingene nær Smia mot Sande er egentlig ganske teknisk krevende - spesielt første bolken av de to.
En av de første gangene jeg kjørte der "goofet" jeg skikkelig og kom over midtlinja et øyeblikk - fordi oppmerksomheten var for mye i speilet et øyeblikk og ikke på veien forover og sporvalg - heldigvis ingen biler imot, men kunne sparket meg selv bak...
I nærområdet ditt - rundt Hurum vil jeg si alle svingene er ganske "snille" (uten å være kjedelige) og dermed midt i blinken til å bygge kunnskap og ferdigheter.
(Se bare opp for biler som bremser fordi de skal svinge til venstre uten å blinke eller biler som kjører ut fra utsikts-lommer langs sjøen og som ikke ser MC'er...)
Av andre strekninger ser jeg på Sylling - Skaret som noe mer krevende enn Hurum - dvs fine for viderekomne.
Hanekleiva og de nevnte "Smia"-svingene ser jeg på som enda et hakk opp i vanskelighetsgrad.
Nesodden/Fagerstrand-området er kanskje hakket over Hanekleiva igjen - mange skikkelig "tighte" svinger i skikkelig oppover-/nedover-bakke kombinert med endel trafikk.
Når det er sagt så kan man styre vanskelighetsgraden mye via gass-rulla - 10-20 km/t forskjell kan ha mye å si på hvordan en sving oppleves.
Etterhvert som man bygger ferdigheter vil grensene også flyttes... det går sånn litt i trappetrinn synes jeg... øve, øve, ikke noe skjer... så en dag er det ett trinn opp og ting stemmer... ubetalelig mestringsfølelse