1) Jeg har aldri snakket om bare bodysteering, og nei, sykkelen vil ikke rette seg opp hvis du svinger etter at sykkelen har lagt seg over, det ser du tydelig på alle videoer som er lagt ut i denne tråden. Eller mener du at det er kun kontrastyring som funker, i alle sammenhenger, alltid?AndreasB skrev:1) Vrir han på styret er det ikke lenger bodysteering. Vrir han styret til den siden han svinger vil sykkelen rette seg opp, og svinge feil vei.jhn skrev:Hva sier du deg enig i her?ZZR-Erling skrev:Tror jeg sier meg enig i den, tross det jeg før har sagt. :-)Kawasaki skrev:Tok meg en tur rundt øya idag,og bestemte meg for å konsentrere meg om å ikke kontrastyre. Tok også noen svinger uten å holde på styret,det går det også.(70-80km/t) Må bare legge vekt på fothviler på den siden man vil svinge,da legger moppen seg og styret/hjulet går inn i svingen.
Så for min del har jeg funnet sannhetenHalveis rundt så giddet jeg ikke mere,det ble for kjedelig. Da ble det klampen ibånn,og kontrastyring ble et "must". Min konklusjon er at kontrastyring er effektivt og nødvendig for alle unntatt søndagskjørere
Ja, har sett den. Du ser at sykkelen legger seg litt over? Hvis han da hadde svingt styret litt til den siden sykkelen ligger, så hadde også sykkelen svingt den veien. Hadde han også slakket ørlite av på gassen i det sykkelen la seg over, så hadde det vært en tanke bedre. Men dette vet du jo, du burde vite det i allefallZZR-Erling skrev:
Har du sett videon? Fyren ligger over på siden, men biken svinger ikke, (dobbelt sett med styre, det øverste påvirker ikke gaffelbeina). Fyren står på ene fothvileren, og biken svinger så godt som ikke, så.....hvordan svinger man? :-)
Det e ikke en effektiv eller presis eller kjapp eller trygg måte å svinge på, men det lar seg gjøre i "normal" landeveisfart, dvs ca etter fartsgrensa.
Men som kawasaki sier, det e kjedelig og e mest for søndagskjørere
2 ) Mener de etablerte at uansett hvordan du svinger så kontrastyrer den, enten om "du" gjør det, eller om sykkelen gjør det.
2) Vet ikke hva du mener her