Hehe.. lykke til med det!ejs skrev::-)
Prøve å feste knepuckene på skuldrene ??
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Hehe.. lykke til med det!ejs skrev::-)
Prøve å feste knepuckene på skuldrene ??
Da har du ikke prøvd i sakte fart eller?AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Med gass, uten gass, "fast" gass.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen
Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvektsimpson skrev:Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.
Vei ikke vet jeg hva du gjør, men jeg klarer det helt fint.AndreasB skrev:Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvektsimpson skrev:Sitat fra "Full kontroll":AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.omtrent ikke antydning til sving engang
Og det tror jeg er årsaken til at dere aldri kommer til å bli helt samstemte hva angår kontrastyringsimpson skrev: Er veldig stor forskjell fra sykkel til sykkel.
Fikk lyst til å komme med et sitat av en meget underkjent skribent her på forumetAndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.
Kawasaki skrev: [sensurert].
du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
De kontrastyrerjhn skrev: Hva med de som har erfart at det lar seg gjøre?
Hvis jeg skal reise meg opp må jeg dra i styret, og derav de-stabilisere sykkelen... Nei takk :)TheHaughom skrev:AndreasB: Prøv å flytt vekten på fothvilerne (stå litt oppreist fra setet), så er det mye lettere å initiere en sving med kroppen.
Det er fortsatt langsomt, men absolutt gjennomførbart (på min sykkel).