Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av boblehue »

ejs skrev::-)

Prøve å feste knepuckene på skuldrene ??
:prop:
Hehe.. lykke til med det!
uploadfromtaptalk1347920494159.jpg
Sent from my Galaxy SIII using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Carpa »

Men jøss, nesten som å se meg jo... :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Carpa »

AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Da har du ikke prøvd i sakte fart eller?

Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sitat fra "Full kontroll":
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Bosted: Kongsberg

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Chevy1974 »

:thumleft
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

simpson skrev:
AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sitat fra "Full kontroll":
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.
Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvekt ;) omtrent ikke antydning til sving engang

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av simpson »

AndreasB skrev:
simpson skrev:
AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Sitat fra "Full kontroll":
"For å få forhjulet til å styre i den retningen du vil svinge, må sykkelen altså først lenes over. Dette nedlegget er en absolutt forutsetning for å kunne gjøre en sving med en motorsykkel. Så, hvis du er redd for å legge ned sykkelen, er du i virkeligheten redd for å svinge. Litt uheldig hvis veien gjør en sving, ikke sant?
Hvordan får du så sykkelen til å lene seg over – bikke? Det kan gjøres ved å bruke din egen kroppsvekt for å lene sykkelen over til den ene eller andre siden. Vi understreker imidlertid at dette er en langsom og upresis måte å styre på, som gir lange, trege ”banansvinger”.
En mye mer presis og effektiv måte å starte en kursendring på, er å gi et kort skyv på styret, på samme side du vil svinge til."
Som de forklarer, du kontrstyrer FØR svingen. Det er noe du kan velge å gjøre.
Men du kontrasryrer ikke gjennom svingen, det er da fysikken som overtar og det kan du ikke gjøre noe med med mindre du kjører med sladd og mister veigrepet på bakhjulet.
Sykkelen flytta ikke på seg i det hele tatt ved å bruke kroppsvekt ;) omtrent ikke antydning til sving engang
Vei ikke vet jeg hva du gjør, men jeg klarer det helt fint.
Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
Bruker ikke det ved vanlig landeveiskjøring i vanlig hastigheter.
Er veldig stor forskjell fra sykkel til sykkel.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av Carpa »

simpson skrev: Er veldig stor forskjell fra sykkel til sykkel.
Og det tror jeg er årsaken til at dere aldri kommer til å bli helt samstemte hva angår kontrastyring

Carpas Tap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:Jeg testa litt med pappas sykkel isted.

Med gass, uten gass, "fast" gass.

UANSETT hvordan man vrir på styret - Før lening, etter lening, med kroppen, uten kroppen

Så vil sykkelen kontrastyre, og man KAN IKKE vri styret inn i svingen, da vil du svinge feil vei, og kræsje.
Den eneste måten å styre en sykkel på, er å kontrastyre.
Fikk lyst til å komme med et sitat av en meget underkjent skribent her på forumet
Kawasaki skrev: [sensurert].
:sorry
Det må være et eller annet du overser, enten når du leser, eller når du kjører.
At du ikke får det til betyr ikke at det er umulig
"Jeg kan ikke spille klaver, ergo, er det umulig"
Hva med de som har erfart at det lar seg gjøre?

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

simpson skrev: Hvis jeg bruker kontrastyring aktivt stuper syklen min voldsomt inn i svingen og det blir veldig agressiv kjørestil.
du må gjøre noe feil eller trykke alt for hardt....

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

jhn skrev: Hva med de som har erfart at det lar seg gjøre?
De kontrastyrer ;)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av TheHaughom »

AndreasB: Prøv å flytt vekten på fothvilerne (stå litt oppreist fra setet), så er det mye lettere å initiere en sving med kroppen.
Det er fortsatt langsomt, men absolutt gjennomførbart (på min sykkel).
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Bosted: Oslo!

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av AndreasB »

TheHaughom skrev:AndreasB: Prøv å flytt vekten på fothvilerne (stå litt oppreist fra setet), så er det mye lettere å initiere en sving med kroppen.
Det er fortsatt langsomt, men absolutt gjennomførbart (på min sykkel).
Hvis jeg skal reise meg opp må jeg dra i styret, og derav de-stabilisere sykkelen... Nei takk :)

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Kontrastyring----kom med kommentarer til dette..

Legg inn av mekkern »

prøv en eldre engelsk sykkel med strammeskrue på styringen-stram denne litt mye og hold litt god fart så kan du stå med hele kroppen på den ene siden uten at det skjer en dritt(utenom at sykkelen sakte velter-men" svinger" ikke).

Geometrien på en vanlig mc gjør at den automatisk kontrastyrer ved forandring av balansen på sykkelen.

derfor "selvstabiliserer" de seg også..

[video]http://www.youtube.com/watch?v=YVFDnZtslEc[/video]

nei-svarer ikke noe mer i denne tråden.. :-# :knegg .
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar